اخذ تابعیت هلندی

اخذ تابعیت هلندی

آیا می خواهید برای کار، تحصیل یا اقامت با خانواده یا شریک زندگی خود به هلند بیایید؟ در صورت داشتن هدف قانونی از اقامت، مجوز اقامت می تواند صادر شود. خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) بسته به شرایط شما، مجوزهای اقامت را هم برای اقامت موقت و هم برای اقامت دائم صادر می کند.

پس از حداقل پنج سال اقامت قانونی مداوم در هلند، می توان برای اجازه اقامت دائم درخواست داد. در صورت رعایت برخی شرایط سختگیرانه دیگر، حتی می توان از طریق تابعیت برای تابعیت هلندی درخواست داد. تابعیت یک روش درخواست پیچیده و پرهزینه است که به شهرداری ارسال می شود. این روش ممکن است کمتر از یک سال تا دو سال طول بکشد. در این وبلاگ، در مورد شرایطی که برای درخواست تابعیت باید داشته باشید، صحبت خواهم کرد.

با توجه به ماهیت پیچیده این رویه، توصیه می شود وکیلی را استخدام کنید که بتواند شما را در طول فرآیند راهنمایی کند و بر وضعیت خاص و فردی شما تمرکز کند. به هر حال، در صورت تصمیم منفی، هزینه درخواست بالا را پس نخواهید گرفت.

طبیعی سازی

شرایط

تابعیت مستلزم این است که شما 18 سال یا بیشتر داشته باشید و به مدت 5 سال یا بیشتر به طور مداوم در هلند با یک مجوز اقامت معتبر زندگی کرده باشید. در لحظه ای که برای تابعیت درخواست می کنید، مهم است که یکی از مجوزهای اقامت ذکر شده در زیر را داشته باشید:

  • اجازه اقامت پناهندگی نامحدود یا عادی نامحدود.
  • مجوز اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا؛
  • اجازه اقامت با مدت ثابت با هدف اقامت غیرموقت؛
  • سند اقامت به عنوان یکی از اعضای خانواده یک شهروند اتحادیه؛
  • تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس؛ یا
  • سند اقامت ماده 50 توافقنامه خروج Brexit (توافقنامه خروج TEU) برای شهروندان بریتانیا و اعضای خانواده آنها.

برای نتیجه مثبت، همچنین مهم است که برای نظم عمومی یا امنیت ملی هلند خطری ایجاد نکنید. در نهایت، شما باید آماده باشید که در صورت امکان از تابعیت فعلی خود صرف نظر کنید، مگر اینکه بتوانید دلیلی برای معافیت استناد کنید.

علاوه بر این، اگرچه شرط سنی وجود دارد، اما این امکان برای فرزندان شما وجود دارد که تحت شرایط خاصی با شما تابعیت کنند.

مدارک مورد نیاز

برای درخواست تابعیت هلندی، شما باید – به غیر از یک اجازه اقامت معتبر یا سایر مدارک اقامت قانونی – دارای مدارک شناسایی معتبر مانند پاسپورت باشید. گواهی تولد از کشور مبدا نیز باید ارائه شود. همچنین ارائه مدرک ادغام، سایر مدارک ادغام یا مدرک معافیت (جزئی) یا انصراف از شرایط ادغام الزامی است.

شهرداری از Basisregistratie Personen (BRP) برای بررسی مدت زمان زندگی شما در هلند استفاده خواهد کرد.

درخواست

تابعیت باید در شهرداری درخواست شود. شما باید آماده باشید که در صورت امکان - در صورت تصمیم مثبت - از ملیت فعلی خود صرف نظر کنید.

IND 12 ماه فرصت دارد تا در مورد درخواست شما تصمیم بگیرد. نامه IND مدت زمانی را که آنها در مورد درخواست شما تصمیم خواهند گرفت را مشخص می کند. دوره تصمیم گیری زمانی شروع می شود که هزینه درخواست را پرداخت کرده باشید. پس از دریافت یک تصمیم مثبت، باید اقدامات بعدی برای به دست آوردن تابعیت هلندی انجام شود. در صورت منفی بودن تصمیم می توانید ظرف 6 هفته به تصمیم اعتراض کنید.

رویه گزینه

به دست آوردن ملیت هلندی به روش ساده تر و سریع تر، یعنی به صورت اختیاری امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، لطفاً به وبلاگ ما در مورد روش گزینه مراجعه کنید.

تماس با ما

آیا در مورد قانون مهاجرت سؤالی دارید یا می خواهید در مورد درخواست تابعیت بیشتر به شما کمک کنیم؟ سپس با وکیل آیلین سلامت تماس بگیرید Law & More at aylin.selamet@lawandmore.nl یا روبی ون کرسبرگن، وکیل در Law & More at ruby.van.kersbergen@lawandmore.nl یا با ما در +31 (0)40-3690680 تماس بگیرید.

Law & More