تشخیص و اجرای احکام خارجی در هلند

تشخیص و اجرای احکام خارجی در هلند

آیا می توان حکمی را که در خارج از کشور صادر شده است در هلند به رسمیت شناخته و یا اجرا کرد؟ این یک پرسش متداول در شیوه های حقوقی است که به طور منظم با طرف های بین المللی و اختلافات سروکار دارد. پاسخ این سال بی چون و چرا نیست. دکترین تشخیص و اجرای احکام خارجی به دلیل قوانین و مقررات مختلف بسیار پیچیده است. این وبلاگ توضیح مختصری از قوانین و مقررات قابل اجرا در زمینه تشخیص اجرای احکام خارجی در هلند ارائه می دهد. بر این اساس ، س questionال فوق در این وبلاگ پاسخ داده می شود.

وقتی نوبت به تشخیص و اجرای احکام خارجی می رسد ، ماده 431 قانون آیین دادرسی مدنی (DCCP) در هلند مرکزی است. این امر موارد زیر را تصریح می کند:

'1 با رعایت مفاد مواد 985-994 ، نه تصمیمات صادره از دادگاههای خارجی و نه اسناد معتبر که خارج از هلند تنظیم شده اند در هلند قابل اجرا نیست.

2. پرونده ها قابل رسیدگی و رسیدگی مجدد در دادگاه هلند هستند. '

ماده 431 بند 1 DCCP - اجرای حکم خارجی

اولین پاراگراف هنر. 431 DCCP با اجرای احکام خارجی سروکار دارد و واضح است: اصل اساسی این است که احکام خارجی در هلند قابل اجرا نیست. با این حال ، پاراگراف اول مقاله فوق الذکر فراتر رفته و مقرر می دارد که در مورد اصل اساسی ، یعنی مواردی که در مواد 985-994 DCCP پیش بینی شده است ، استثنا وجود دارد.

مواد 985-994 DCCP شامل قوانین کلی برای نحوه اجرای عناوین قابل اجرا در کشورهای خارجی است. این قوانین کلی ، که به روش اجرایی نیز معروف است ، مطابق ماده (985) (1) DCCP تنها در مواردی اعمال می شود که "تصمیمی که از سوی دادگاه یک کشور خارجی صادر شده است در هلند به موجب معاهده یا به موجب قانون'.

به عنوان مثال ، در سطح اروپا (اتحادیه اروپا) ، مقررات مربوط زیر در این زمینه وجود دارد:

  • مقررات EEX در امور بین المللی مدنی و تجاری
  • مقررات Ibis در مورد طلاق بین المللی و مسئولیت والدین
  • مقررات نفقه در مورد نگهداری بین المللی کودک و همسر
  • مقررات قانون مالکیت زناشویی در حقوق بین المللی مالکیت زناشویی
  • مقررات مشارکت در مورد حقوق مشارکت بین المللی مالکیت
  • حکم وراثت در مورد حقوق جانشینی بین المللی

اگر حکم خارجی در هلند بر اساس قانون یا معاهده قابل اجرا باشد ، آن تصمیم به طور خودکار حکمی قابل اجرا نیست ، بنابراین می توان آن را اجرا کرد. بدین منظور ، ابتدا باید از دادگاه هلند خواسته شود تا مرخصی اجرایی را که در ماده 985 DCCP شرح داده شده اعطا کند. این بدان معنا نیست که پرونده مجدداً مورد بررسی قرار گیرد. طبق ماده 985 Rv این امر صادق نیست. معیارهایی وجود دارد که بر اساس آنها دادگاه ارزیابی می کند که آیا مرخصی داده می شود یا خیر. معیارهای دقیق در قانون یا معاهده ای تعیین شده است که بر اساس آن تصمیم قابل اجرا است.

ماده 431 بند 2 DCCP - به رسمیت شناختن حکم خارجی

در صورت عدم وجود معاهده اجرایی بین هلند و دولت خارجی ، حکم خارجی مطابق با هنر. 431 بند 1 DCCP در هلند واجد شرایط اجرا نیست. مثال آن قضاوت روسیه است. به هر حال ، هیچگونه معاهده ای بین پادشاهی هلند و فدراسیون روسیه وجود ندارد که به تشخیص و اجرای متقابل احکام در امور مدنی و تجاری بپردازد.

اگر یک طرف با این وجود بخواهد یک حکم خارجی را اجرا کند که به موجب معاهده یا قانون قابل اجرا نیست ، ماده 431 بند 2 DCCP جایگزینی ارائه می دهد. بند دوم ماده 431 DCCP مقرر می دارد که طرفی که به نفع وی حکم خارجی صادر شده است ، می تواند مجدداً دادگاه را در دادگاه هلند مطرح کند تا بتواند تصمیم قابل مقایسه ای را اجرا کند. این واقعیت که یک دادگاه خارجی قبلاً در مورد همان اختلاف تصمیم گرفته است مانع از آن نمی شود که مجدداً این دعوا در دادگاه هلند مطرح شود.

در این رسیدگی های جدید مطابق با بند 431 ماده 2 ، DCCP ، دادگاه هلند "در هر مورد خاص ارزیابی می کند که آیا و به چه میزان اختیار باید به حکم خارجی نسبت داده شود" (HR 14 نوامبر 1924 ، NJ 1925 ، Bontmantel) در اینجا اصل اساسی این است که یک قضاوت خارجی (که به قدرت res judicata رسیده است) در هلند به رسمیت شناخته می شود در صورتی که حداقل الزامات زیر در حکم دیوان عالی کشور در 26 سپتامبر 2014 ایجاد شده باشد (ECLI: NL: HR: 2014: 2838 ، Gazprombank) تکمیل شده است:

  1. صلاحیت دادگاهی که حکم خارجی را صادر کرده است بر اساس صلاحیتی است که به طور کلی توسط استانداردهای بین المللی قابل قبول است.
  2. قضاوت خارجی در یک رویه قضایی انجام شده است که الزامات روند قانونی را رعایت می کند و دارای ضمانت کافی است.
  3. به رسمیت شناختن قضاوت خارجی مغایر با نظم عمومی هلند نیست.
  4. در مورد وضعیتی که در آن رای خارجی با تصمیم دادگاه هلندی که بین طرفین صادر شده است ، یا با تصمیم قبلی یک دادگاه خارجی که بین یک طرف در یک اختلاف درباره موضوعی مشابه صادر شده است ، ناسازگار است و بر اساس آن است. به همان علت

در صورت برآورده شدن شرایط فوق ، رسیدگی ماهوی به پرونده انجام نمی شود و دادگاه هلند می تواند به محکومیت طرف مقابل که در دادگاه خارجی در قبال آن محکوم شده است بسنده کند. لطفاً توجه داشته باشید که در این سیستم ، که در رویه قضایی تدوین شده است ، حکم خارجی "قابل اجرا" اعلام نمی شود ، اما محکومیت جدیدی در حکم هلندی صادر می شود که مطابق محکومیت در دادگاه خارجی است.

اگر شرایط الف) تا د) برآورده نشده باشد ، محتویات پرونده هنوز باید به طور اساسی توسط دادگاه رسیدگی شود. اینکه آیا و در صورت وجود ، چه ارزش اثباتی باید برای داوری خارجی قائل شود (واجد شرایط تشخیص نیست) به اختیار قاضی واگذار می شود. از رویه قضایی چنین به نظر می رسد که وقتی صحبت از وضعیت نظم عمومی می شود ، دادگاه هلند به اصل حق شنیدن اهمیت می دهد. این بدان معناست که اگر قضاوت خارجی بر خلاف این اصل صورت گرفته باشد ، به احتمال زیاد به رسمیت شناختن آن برخلاف سیاست عمومی است.

آیا درگیر یک اختلاف حقوقی بین المللی هستید و آیا می خواهید قضاوت خارجی شما در هلند به رسمیت شناخته یا اجرا شود؟ لطفا تماس بگیرید Law & More. در Law & More، ما درک می کنیم که اختلافات حقوقی بین المللی پیچیده است و می تواند پیامدهای وسیعی برای طرفین داشته باشد. به همین دلیل است Law & Moreوکلا از رویکرد شخصی اما کافی استفاده می کنند. آنها همراه شما وضعیت شما را تجزیه و تحلیل کرده و مراحل بعدی را که باید برداشته شود ترسیم می کنند. در صورت لزوم ، وکلای ما که در زمینه حقوق بین الملل و رویه متخصص هستند نیز خوشحال می شوند که در هرگونه تشخیص یا اجرای احکام به شما کمک کنند.

Law & More