تعهدات کارفرما بر اساس قانون شرایط کار چیست؟

تعهدات کارفرما بر اساس قانون شرایط کار چیست؟

هر کارمند یک شرکت باید بتواند با خیال راحت و سالم کار کند.

قانون شرایط کار (که به اختصار Arbowet نامیده می شود) بخشی از قانون ایمنی و بهداشت شغلی است که شامل قوانین و دستورالعمل هایی برای ترویج یک محیط کار ایمن است. قانون شرایط کار شامل تعهداتی است که کارفرمایان و کارمندان باید از آنها پیروی کنند. این موارد برای همه مکان‌هایی که کار انجام می‌شود اعمال می‌شود (همچنین برای انجمن‌ها و بنیادها و برای کارگران پاره وقت و انعطاف‌پذیر، کارگران در حال خدمت، و افرادی که قراردادهای 0 ساعته دارند). کارفرمای یک شرکت مسئول اطمینان از رعایت قانون ایمنی و بهداشت شغلی در شرکت است.

سه سطح

قوانین مربوط به شرایط کار به سه سطح تقسیم می شود: قانون شرایط کار، فرمان شرایط کار و مقررات شرایط کار.

  • قانون ایمنی و بهداشت حرفه ای اساس را تشکیل می دهد و همچنین یک قانون چارچوب است. این بدان معناست که شامل قوانینی در مورد خطرات خاص نیست. هر سازمان و بخش می تواند تصمیم بگیرد که چگونه خط مشی ایمنی و بهداشت خود را اجرا کند و آن را در یک کاتالوگ ایمنی و سلامت قرار دهد. با این حال، فرمان شرایط کار و مقررات شرایط کار قوانین مشخصی را شرح می دهد.
  • فرمان شرایط کار شرح قانون شرایط کار است. این شامل قوانینی است که کارفرمایان و کارکنان باید برای مقابله با خطرات شغلی از آنها پیروی کنند. همچنین قوانین خاصی برای چندین بخش و دسته از کارمندان دارد.
  • دستور بهداشت و ایمنی باز هم توضیح بیشتر فرمان ایمنی و بهداشت است. این شامل مقررات دقیق است. به عنوان مثال، الزاماتی که تجهیزات کار باید رعایت کنند یا دقیقاً چگونه یک سرویس بهداشتی و ایمنی شغلی باید وظایف قانونی خود را انجام دهد. این مقررات برای کارفرمایان و کارمندان نیز اجباری است.

کاتالوگ ایمنی و بهداشت

در یک کاتالوگ ایمنی و بهداشت، سازمان‌های کارفرما و کارمند توافق‌نامه‌های مشترکی را در مورد اینکه چگونه با مقررات هدف دولت برای کار سالم و ایمن مطابقت خواهند داشت، توصیف می‌کنند. مقررات هدف استانداردی در قانون است که شرکت ها باید از آن پیروی کنند - به عنوان مثال، حداکثر سطح سر و صدا. این کاتالوگ تکنیک ها و روش ها، شیوه های خوب، نوارها، و راهنمای عملی برای کار ایمن و سالم را توصیف می کند و می تواند در سطح شعبه یا شرکت ساخته شود. کارفرمایان و کارمندان مسئول محتوا و توزیع کاتالوگ بهداشت و ایمنی هستند.

مسئولیت های کارفرمایان

در زیر لیستی از مسئولیت ها و تعهدات عمومی برای کارفرمایان که در قانون گنجانده شده است. توافق نامه های خاص در مورد این مسئولیت ها ممکن است از یک سازمان و صنعت دیگر متفاوت باشد.

  • هر کارفرمایی باید با یک پزشک خدمات بهداشتی و ایمنی یا شرکتی توافق داشته باشد: قرارداد اولیه. همه کارگران باید به پزشک شرکت دسترسی داشته باشند و هر شرکتی باید با پزشک شرکت همکاری کند. علاوه بر این، همه کارکنان می توانند نظر دوم را از پزشک شرکت درخواست کنند. قرارداد اولیه بین کارفرما و خدمات ایمنی و بهداشت حرفه ای یا پزشک شرکت تصریح می کند که از کدام خدمات دیگر بهداشت و ایمنی شغلی یا پزشک شرکت می توان برای دریافت نظر دوم استفاده کرد.
  • طراحی محل کار، روش های کار، تجهیزات کار مورد استفاده و محتوای کار را تا حد امکان با ویژگی های شخصی کارکنان تطبیق دهید. به عنوان مثال، این امر در مورد کارکنانی که به دلیل بیماری دارای محدودیت های ساختاری و عملکردی هستند نیز صدق می کند.
  • کارفرما باید کار یکنواخت و با سرعت محدود را تا حد امکان محدود کند (ممکن است به طور منطقی مورد نیاز باشد).
  • کارفرما باید تا آنجا که ممکن است از حوادث بزرگ مرتبط با مواد خطرناک جلوگیری و کاهش دهد.
  • کارگران باید اطلاعات و دستورالعمل دریافت کنند. اطلاعات و آموزش ممکن است مربوط به استفاده از تجهیزات کار یا تجهیزات حفاظت فردی باشد، اما همچنین نحوه برخورد با پرخاشگری، خشونت، و آزار جنسی در یک شرکت را نیز شامل می شود.
  • کارفرما باید از اطلاع رسانی و ثبت حوادث و بیماری های شغلی اطمینان حاصل کند.
  • کارفرما مسئول جلوگیری از خطر برای اشخاص ثالث در مورد کار کارکنان است. کارفرمایان نیز می توانند برای این منظور بیمه نامه بگیرند.
  • کارفرما باید از تدوین و اجرای سیاست ایمنی و بهداشت اطمینان حاصل کند. خط مشی ایمنی و بهداشت یک برنامه عملیاتی دقیق است که توضیح می دهد چگونه شرکت ها می توانند عوامل خطر را حذف کنند. با یک خط مشی ایمنی و بهداشت، می توانید به طور مداوم نشان دهید که اقدامات ایمن و مسئولانه در شرکت انجام می شود. یک خط مشی بهداشت و ایمنی شامل فهرست و ارزیابی ریسک (RI&E)، خط مشی مرخصی استعلاجی، خدمات واکنش اضطراری داخلی (BH)V، افسر پیشگیری و PAGO است.
  • کارفرما باید خطرات کارکنان شرکت را در فهرست و ارزیابی ریسک (RI&E) ثبت کند. این همچنین بیان می کند که چگونه کارکنان در برابر این خطرات محافظت می شوند. چنین موجودی می گوید که آیا سلامت و ایمنی به عنوان مثال به دلیل داربست ناپایدار، خطر انفجار، محیط پر سر و صدا، یا کار بیش از حد طولانی در یک مانیتور به خطر می افتد یا خیر. RI&E باید برای بررسی به یک سرویس بهداشت و ایمنی شغلی یا متخصص خبره ارسال شود.
  • بخشی از RI&E یک برنامه اقدام است. این نشان می دهد که شرکت در مورد این موقعیت های پرخطر چه کاری انجام می دهد. این ممکن است شامل تهیه تجهیزات حفاظت فردی، جایگزینی ماشین آلات مضر و ارائه اطلاعات خوب باشد.
  • در جایی که افراد کار می کنند، غیبت به دلیل بیماری نیز ممکن است رخ دهد. در چارچوب تداوم کسب و کار، کارفرما باید توضیح دهد که چگونه غیبت به دلیل بیماری در سیاست مرخصی استعلاجی رسیدگی می شود. اجرای سیاست مرخصی استعلاجی یک وظیفه قانونی به طور ضمنی تعریف شده برای کارفرما است و به صراحت در فرمان شرایط کار (ماده 2.9) ذکر شده است. بر اساس این مقاله، اربودینست توصیه می کند که یک سیاست ساختاریافته، سیستماتیک و مناسب کار و سیاست مرخصی استعلاجی انجام شود. Arbodiens باید با در نظر گرفتن گروه های منحصر به فرد کارکنان، در اجرای آن مشارکت داشته باشد.
  • به عنوان مثال، کارکنان اورژانس داخلی (افسران FAFS) کمک های اولیه را در حادثه یا آتش سوزی ارائه می دهند. کارفرما باید اطمینان حاصل کند که افسران FAFS کافی است. او همچنین باید اطمینان حاصل کند که آنها می توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند. هیچ شرایط آموزشی خاصی وجود ندارد. کارفرما می تواند وظایف پاسخ اضطراری داخلی را خودش به عهده بگیرد. او باید حداقل یک کارمند را به جای او در غیاب او منصوب کند.
  • کارفرمایان موظفند یکی از کارکنان خود را به عنوان افسر پیشگیری تعیین کنند. یک افسر پیشگیری در یک شرکت - معمولاً علاوه بر شغل "معمول" خود - برای کمک به جلوگیری از حوادث و غیبت کار می کند. وظایف قانونی یک افسر پیشگیری عبارتند از: (همکاری) تهیه و انجام RI&E، مشاوره و همکاری نزدیک با شورای کار/نمایندگان کارکنان در مورد خط مشی شرایط کاری خوب، و مشاوره و همکاری با پزشک شرکت و سایر بهداشت حرفه ای. و ارائه دهندگان خدمات ایمنی اگر شرکت 25 کارمند یا کمتر داشته باشد، ممکن است کارفرما به عنوان افسر پیشگیری عمل کند.
  • کارفرما باید به کارمند اجازه دهد تا تحت معاینه دوره ای بهداشت حرفه ای (PAGO) قرار گیرد. اتفاقاً کارمند الزامی به شرکت در این امر ندارد.

بازرسی کار هلند

بازرسی کار هلند (NLA) مرتباً بررسی می کند که آیا کارفرمایان و کارکنان از قوانین ایمنی و بهداشت پیروی می کنند یا خیر. اولویت آنها در موقعیت های کاری است که خطرات جدی برای سلامتی ایجاد می کند. در صورت تخلف، NLA می تواند چندین تدابیر، از اخطار گرفته تا جریمه یا حتی توقف کار، اعمال کند.

اهمیت سیاست ایمنی و بهداشت

داشتن و اجرای یک خط مشی بهداشت و ایمنی به وضوح توصیف شده ضروری است. این امر از اثرات نامطلوب سلامتی جلوگیری می کند و به اشتغال پذیری و بهره وری پایدار کارکنان کمک می کند. اگر کارمندی در اثر کار متحمل خسارت شود، می تواند شرکت را مسئول بداند و مطالبه غرامت کند. سپس کارفرما باید بتواند ثابت کند که هر کاری را که به طور منطقی عملی - از نظر عملیاتی و اقتصادی - برای جلوگیری از این آسیب انجام داده است، انجام داده است.

آیا می خواهید بدانید که چگونه قانون ایمنی و بهداشت حرفه ای را در شرکت خود اعمال کنید؟ ما وکلای استخدام خوشحال می شوند به سوالات شما پاسخ دهند. ما می توانیم عوامل خطر شرکت شما را تجزیه و تحلیل کنیم و به شما در مورد نحوه کاهش آنها توصیه کنیم. 

Law & More