تعهدات کارفرما و کارمند ... تصویر

تعهدات کارفرما و کارمند…

تعهدات کارفرما و کارمند طبق قانون شرایط کار

هر کاری که انجام می دهید ، اصل اساسی در هلند این است که همه باید بتوانند با خیال راحت و سالم کار کنند. چشم انداز این پیش فرض این است که کار نباید منجر به بیماری جسمی یا روحی شود و در نتیجه به هیچ وجه منجر به مرگ نشود. این اصل در عمل با قانون شرایط کار تضمین می شود. بنابراین این عمل با هدف ایجاد شرایط خوب کار و جلوگیری از بیماری و ناتوانی در کار کارمندان انجام می شود. آیا شما یک کارفرما هستید؟ در این صورت ، مراقبت از یک محیط کار سالم و ایمن مطابق با قانون شرایط کاری اصولاً با شماست. در شرکت شما ، نه تنها باید از کار سالم و ایمن آگاهی کافی داشته باشید ، بلکه باید از دستورالعمل های قانون شرایط کار نیز برای جلوگیری از خطرات غیر ضروری کارکنان پیروی کنید. آیا شما کارمند هستید؟ در آن صورت ، در زمینه یک محیط کار سالم و ایمن ، چند مورد نیز از شما انتظار می رود.

تعهدات کارمند

طبق قانون شرایط کار ، در نهایت کارفرما به همراه کارمند خود مسئول شرایط کار است. به عنوان یک کارمند ، بنابراین شما باید در ایجاد یک محل کار سالم و ایمن مشارکت کنید. به طور خاص ، به عنوان یک کارمند ، با توجه به قانون شرایط کار ، شما موظف هستید:

  • استفاده صحیح از تجهیزات کار و مواد خطرناک ؛
  • حفاظت از تجهیزات کار را تغییر ندهید و یا حذف نکنید.
  • استفاده صحیح از تجهیزات و وسایل کمک محافظتی شخصی که توسط کارفرما در دسترس قرار گرفته و آنها را در مکان مناسب ذخیره کنید.
  • همکاری در زمینه اطلاعات و آموزش سازمان یافته
  • آگاه ساختن کارفرما از خطرات مشاهده شده در سلامت و ایمنی در شرکت ؛
  • برای کمک به کارفرما و سایر افراد متخصص (مانند افسر پیشگیری) ، در صورت لزوم ، در انجام تعهدات خود.

به طور خلاصه ، شما باید به عنوان یک کارمند مسئولیت پذیر رفتار کنید. این کار را با استفاده از شرایط کار به صورت ایمن و با انجام کار خود به روشی مطمئن انجام می دهید تا خطری برای خود و دیگران ایجاد نکنید.

تعهدات کارفرما

برای اینکه بتوانید یک محیط کار سالم و ایمن را فراهم کنید ، شما به عنوان یک کارفرما باید سیاستی را دنبال کنید که بهترین شرایط کار را داشته باشد. قانون شرایط کاری جهت این سیاست و شرایط کاری متناسب با آن را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، سیاست شرایط کار در هر صورت باید از یک تشکیل شود موجودی و ارزیابی ریسک (RI&E). به عنوان یک کارفرما ، شما باید کتباً بگویید که خطرات کار برای کارمندان شما چیست ، این خطرات برای سلامتی و ایمنی در شرکت شما چگونه برطرف می شوند و کدام خطرات در قالب حوادث شغلی قبلاً رخ داده است. آ افسر پیشگیری به شما کمک می کند تا یک موجودی و ارزیابی ریسک تهیه کنید و در مورد یک سیاست بهداشت و ایمنی خوب مشاوره می دهد. هر شرکت باید حداقل یک افسر پیشگیری را منصوب کند. این نباید شخصی خارج از شرکت باشد. آیا شما 25 نفر یا کمتر کارمند دارید؟ سپس ممکن است خودتان به عنوان افسر پیشگیری عمل کنید.

یکی از خطراتی که هر شرکتی که کارمند استخدام می کند می تواند با آن روبرو شود غیبت در غیبت است. طبق قانون شرایط کار ، شما به عنوان یک کارفرما باید دارای یک سیاست عدم بیماری. شما به عنوان یک کارفرما وقتی با غیبت در شرکت شما روبرو می شود ، چگونه برخورد می کنید؟ شما باید پاسخ این سال را به روشی واضح و مناسب ثبت کنید. با این حال ، برای کاهش احتمال تحقق چنین ریسکی ، توصیه می شود که یک معاینه دوره ای بهداشت حرفه ای (PAGO) در شرکت شما انجام می شود در طی چنین معاینه ای ، پزشک شرکت اطلاعاتی را درمورد اینکه آیا به دلیل کار با مشکلات سلامتی روبرو هستید ، تهیه می کند. شرکت در چنین تحقیقاتی برای کارمند شما اجباری نیست ، اما می تواند بسیار مفید باشد و به یک حلقه سالم و حیاتی از کارمندان کمک کند.

علاوه بر این ، برای جلوگیری از سایر خطرات پیش بینی نشده ، باید یک منصوب کنید تیم پاسخ اضطراری داخلی (BHV). یک افسر واکنش اضطراری شرکت آموزش دیده است تا کارمندان و مشتریان را در مواقع اضطراری به ایمنی برساند و بنابراین به ایمنی شرکت شما کمک می کند. می توانید خودتان تعیین کنید که چه کسی و چند نفر را به عنوان افسر واکنش اضطراری منصوب می کنید. این امر همچنین در مورد نحوه واکنش اضطراری شرکت نیز صدق می کند. با این حال ، باید اندازه شرکت خود را در نظر بگیرید.

نظارت و انطباق

علی رغم قوانین و مقررات قابل اجرا ، هر ساله حوادث کار در هلند رخ می دهد که به راحتی توسط کارفرما یا کارمند قابل پیشگیری است. به نظر نمی رسد که صرف وجود قانون شرایط کار برای تضمین این اصل که همه باید بتوانند با خیال راحت و سالم کار کنند کافی است. به همین دلیل است که سازمان بازرسی SZW بررسی می کند که آیا کارفرمایان کار می کنند یا نه ، آیا کارمندان به قوانین کار سالم ، ایمن و منصفانه پایبند هستند یا خیر. طبق قانون شرایط کار ، سازمان بازرسی می تواند تحقیقاتی را هنگام وقوع حادثه یا درخواست کار شورای کار یا اتحادیه صنفی آغاز کند. علاوه بر این ، سازمان بازرسی دارای اختیارات گسترده ای است و همکاری در این تحقیق الزامی است. اگر سازمان بازرسی نقض قانون شرایط کاری را تشخیص دهد ، توقف کار ممکن است منجر به جریمه ای بزرگ یا جرم اقتصادی شود. برای جلوگیری از چنین اقدامات گسترده ای ، توصیه می شود شما به عنوان یک کارفرما ، بلکه همچنین به عنوان یک کارمند ، کلیه تعهدات قانون شرایط کار را رعایت کنید.

آیا در مورد این وبلاگ س questionsالی دارید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه قانون استخدام متخصص هستند و خوشحال می شوند که به شما مشاوره دهند.

Law & More