تغییر نامهای اول

تغییر نامهای اول

یک یا چند نام کوچک برای کودکان انتخاب کنید

اصولاً والدین در انتخاب یک یا چند نام کوچک برای فرزندان آزاد هستند. با این حال ، در پایان ممکن است از نام کوچک انتخاب شده راضی نباشید. آیا می خواهید نام کوچک خود یا فرزند خود را تغییر دهید؟ سپس شما باید مراقب تعدادی از موارد مهم باشید. از این گذشته ، تغییر نام کوچک "فقط" امکان پذیر نیست.

تغییر نامهای اول

ابتدا ، برای تغییر نام اول به یک دلیل معتبر نیاز دارید ، مانند:

  • اتخاذ یا طبیعی سازی. در نتیجه ، شما ممکن است برای یک شروع تازه که می خواهید از گذشته خود فاصله بگیرید یا بعد از یک برنامه ادغام از ملیت قبلی خود از طریق یک نام جدید ، آماده شوید.
  • تغییر جنسیت. در اصل ، این دلیل به خودی خود صحبت می کند. از این گذشته ، کاملاً قابل تصور است که نام خانوادگی شما در نتیجه دیگر با شخص یا جنسیت شما مطابقت نداشته باشد و به تغییر نیاز دارد.
  • همچنین ممکن است بخواهید از ایمان خود فاصله بگیرید و به همین دلیل اسم مذهبی معمولی خود را تغییر دهید. برعکس ، همچنین این امکان وجود دارد که شما با استفاده از یک اسم مذهبی معمولی می خواهید ارتباط خود را با دین خود تقویت کنید.
  • زورگویی یا تبعیض. سرانجام ، این امکان وجود دارد که نام شما یا نام فرزندتان به دلیل هجی بودن باعث ایجاد پیوندهای بد یا به همان اندازه غیرمعمول شود که منجر به ردیف های طاعون شود.

در موارد ذکر شده ، البته نام اول متفاوت راه حل ارائه می دهد. بعلاوه ، یک اسم نباید نامناسب باشد و حاوی کلمات سوگند باشد یا یکسان با نام خانوادگی موجود باشد ، مگر اینکه این یک اسم معمولی نیز باشد.

آیا شما یک دلیل معتبر دارید و آیا می خواهید نام یا نام فرزندتان را تغییر دهید؟ سپس به یک وکیل احتیاج دارید. وکالت نامه ای را از طرف شما به دادگاه ارسال می کند که نام و نام خانوادگی دیگری را درخواست می کند. چنین نامه ای به عنوان یک برنامه کاربردی نیز شناخته شده است. برای این منظور ، شما باید مدارک لازم مانند کپی گذرنامه ، یک نسخه معتبر از شناسنامه و عصاره BRP اصلی را به وکیل خود ارائه دهید.

مراحل دادرسی معمولاً به صورت کتبی انجام می شود و لازم نیست در دادگاه حضور پیدا کنید. با این حال ، دادرسی امکان پذیر است اگر قاضی پس از خواندن درخواست ، اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری نیاز داشته باشد ، یک شخص علاقمند ، به عنوان مثال یکی از والدین ، ​​با درخواست مخالف باشد یا اگر دادگاه دلیل دیگری را برای این امر می بیند.

دادگاه همچنین معمولاً تصمیم خود را به صورت کتبی تحویل می دهد. زمان بین درخواست و داوری در عمل حدود 1-2 ماه است. اگر دادگاه درخواست شما را تأیید کند ، دادگاه نام و نام خانوادگی جدید را به شهرداری که شما یا فرزندتان در آن ثبت نام کرده اید ، منتقل می کند. پس از تصمیم مثبت دادگاه ، شهرداری معمولاً 8 هفته فرصت دارد تا نام خود را در بانک اطلاعات شخصی سوابق شخصی خود (GBA) تغییر دهد ، قبل از آنکه بتوانید با یک اسناد جدید ، شناسنامه یا گواهینامه رانندگی را ثبت کنید.

اگر دادگاه در نظر داشته باشد كه دلایل كافی برای تغییر نام یا نام فرزند شما وجود دارد ، دادگاه می تواند تصمیم دیگری بگیرد و درخواست شما را رد كند. در این صورت ، شما می توانید ظرف سه ماه به دادگاه عالی مراجعه کنید. اگر شما نیز با تصمیم دادگاه تجدید نظر مخالف هستید ، ظرف مدت 3 ماه می توانید از دیوان عالی کشور به عنوان دعوی دعوت كنید تا تصمیم دادگاه تجدید نظر را ابطال كند. شما باید به عنوان یک وکیل در هر دو دادخواست و رسیدگی به شما کمک کنند.

آیا می خواهید نام و نام خانوادگی فرزندتان را تغییر دهید؟ لطفا تماس بگیرید Law & More. در Law & More ما می دانیم که تغییر می تواند دلایل زیادی داشته باشد و دلیل آن در هر شخص متفاوت است. به همین دلیل است که ما از یک رویکرد شخصی استفاده می کنیم. وکلای ما نه تنها می توانند به شما مشاوره ارائه دهند بلکه در کمک به شما در برنامه تغییر نام یا کمک در طی مراحل قانونی به شما کمک می کنند.

Law & More