UBO-رجیستر - تصویر

ثبت UBO: ترس از هر UBO؟

1. معرفی

در تاریخ 20 مه 2015 ، پارلمان اروپا چهارمین بخشنامه مبارزه با پولشویی را تصویب کرد. براساس این دستورالعمل ، هر کشور عضو موظف است ثبت نام UBO را ایجاد کند. کلیه شرکت های UBO یک شرکت باید در ثبت نام شوند. با توجه به اینکه UBO به هر شخص حقیقی که مستقیم یا غیرمستقیم بیش از 25٪ از سهام (سهم) یک شرکت را داشته باشد ، واجد شرایط بودن شرکت در بازار سهام نیست. در صورت عدم تأسیس UBO (ها) ، آخرین گزینه می تواند در نظر گرفتن یک شخص حقیقی از پرسنل مدیریت بالاتر یک شرکت UBO باشد. در هلند ، ثبت نام UBO باید قبل از 26 ژوئن 2017 درج شود. انتظار این است که این رجیستر عواقب زیادی را برای شرایط تجاری هلند و اروپا به همراه آورد. هنگامی که کسی نمی خواهد به طرز ناخوشایند غافلگیر شود ، تصویری روشن از تغییرات آینده ضروری خواهد بود. بنابراین ، در این مقاله سعی شده است با تجزیه و تحلیل ویژگی ها و پیامدهای آن ، مفهوم ثبت UBO روشن شود.

2. یک مفهوم اروپایی

چهارمین بخشنامه مبارزه با پولشویی محصولی از ساخت اروپا است. ایده معرفی این دستورالعمل این است که اروپا می خواهد از پولشویی ها و سرمایه گذاران تروریستی جلوگیری کند تا از حرکت آزاد فعلی سرمایه و آزادی در ارائه خدمات مالی برای اهداف جنایی خود استفاده کنند. در راستای این ، آرزوی ایجاد هویت همه افراد UBO ، افرادی که دارای قدرت قابل توجهی هستند ، است. ثبت نام UBO تنها بخشی از تغییراتی را که چهارمین بخشنامه مبارزه با پولشویی در دستیابی به هدف خود ایجاد کرده است ، تشکیل می دهد.

همانطور که گفته شد ، این دستورالعمل باید قبل از 26 ژوئن 2017 اجرا شود. در مورد موضوع ثبت UBO ، این دستورالعمل یک چارچوب مشخص را تشریح می کند. این دستورالعمل كشورهای عضو را موظف می كند تا آنجا كه ممكن است اشخاص حقوقی را در چارچوب قانون قرار دهند. طبق این دستورالعمل ، در هر صورت سه نوع از مقامات باید به داده های UBO دسترسی داشته باشند: مقامات ذیصلاح (از جمله مراجع نظارتی) و کلیه واحدهای اطلاعاتی مالی ، مقامات موظف (از جمله مؤسسات مالی ، مؤسسات اعتباری ، حسابرسان ، اسناد رسمی ، کارگزاران). و ارائه دهندگان خدمات قمار) و کلیه اشخاص یا سازمانهایی که می توانند منافع قانونی نشان دهند. با این حال ، کشورهای عضو در انتخاب یک ثبت نام کاملاً عمومی آزاد هستند. اصطلاح "مقامات صالح" در این دستورالعمل بیشتر توضیح داده نشده است. به همین دلیل ، کمیسیون اروپا خواستار اصلاحات پیشنهادی خود در دستورالعمل 5 ژوئیه 2016 شد.

حداقل اطلاعاتی که باید در ثبت نام درج شود عبارت است از: نام کامل ، ماه تولد ، سال تولد ، ملیت ، کشور محل اقامت و ماهیت و میزان علاقه اقتصادی که توسط UBO در اختیار شما قرار گرفته است. علاوه بر این ، تعریف اصطلاح "UBO" بسیار گسترده است. این اصطلاح فقط شامل یک کنترل مستقیم (بر اساس مالکیت) 25٪ یا بیشتر نیست ، بلکه یک کنترل غیرمستقیم ممکن از بیش از 25٪ نیز هست. کنترل غیرمستقیم یعنی کنترل از هر راه دیگری غیر از طریق مالکیت. این کنترل می تواند براساس معیارهای کنترل در قرارداد سهامداران ، امکان تأثیرگذاری گسترده بر یک شرکت یا توانایی برای تعیین انتصاب مدیران باشد.

3. ثبت نام در هلند

چارچوب هلندی برای اجرای مقررات مربوط به ثبت نام UBO تا حد زیادی در نامه ای به وزیر دیزلسلوبوئم مورخ 10 فوریه 2016 بیان شده است. با توجه به اشخاص تحت پوشش شرط ثبت نام ، این نامه حاکی از آن است که تقریبا هیچ یک از انواع موجود هلندی موجودات دست نخورده باقی خواهند ماند ، به جز مالکیت شخصی و تمام نهادهای عمومی. همچنین شرکت های ذکر شده مستثنی هستند. برخلاف سه دسته از اشخاص و مقامات مجاز به بازرسی از اطلاعات موجود در ثبت نام كه ​​در سطح اروپا انتخاب شده است ، هلند برای ثبت نام عمومی امتناع می كند. این امر به این دلیل است که یک رجیستری محدود از نظر هزینه ، امکان سنجی و صحت اعتبار معایب ایجاد می کند. از آنجا که رجیستری عمومی خواهد بود ، چهار محافظت از حریم خصوصی در:

3.1 هر کاربر اطلاعات ثبت می شود.

3.2 دسترسی به اطلاعات به صورت رایگان اعطا نمی شود.

3.3 کاربران غیر از مقامات مشخص شده (مقاماتی که از جمله آنها بانک هلندی ، مرجع بازارهای مالی و دفتر نظارت بر نظارت مالی) و واحد نظارت مالی مالی هلند فقط به مجموعه محدودی از داده ها دسترسی دارند.

3.4 در صورت خطر آدم ربایی ، اخاذی ، خشونت یا ارعاب ، ارزیابی خطر به صورت موردی دنبال خواهد شد که در آن بررسی خواهد شد که آیا در صورت لزوم دسترسی به داده های خاص بسته خواهد شد.

کاربران غیر از مقامات مشخص شده و AFM فقط می توانند به اطلاعات زیر دسترسی داشته باشند: نام ، ماه تولد ، ملیت ، کشور محل سکونت و ماهیت و میزان علاقه اقتصادی که توسط مالک سودمند در اختیار دارد. این حداقل به این معنی است که همه موسساتی که مجبور به تحقیق اجباری UBO نیستند می توانند تمام اطلاعات موردنیاز خود را از رجیستری استخراج کنند. آنها باید خودشان این اطلاعات را جمع کنند و این اطلاعات را در اداره خود حفظ کنند.

با توجه به اینکه مقامات تعیین شده و FIU نقش تحقیق و نظارت خاصی دارند ، به داده های اضافی دسترسی خواهند داشت: (1) روز ، مکان و کشور محل تولد ، (2) آدرس ، (3) شماره خدمات شهروندی و / یا شماره شناسایی مالیات خارجی (TIN) ، (4) ماهیت ، شماره و تاریخ و محل صدور سندی که با آن هویت تأیید شده یا نسخه ای از آن سند و (5) اسناد و مدارکی که اثبات کننده بودن وضعیت شخص است UBO و اندازه علاقه (اقتصادی) مربوطه.

انتظارات این است که اتاق بازرگانی ثبت را اداره کند. اطلاعات با ارسال اطلاعات توسط خود شرکت ها و اشخاص حقوقی به ثبت می رسد. یک UBO ممکن است از شرکت در ارسال این اطلاعات خودداری کند. علاوه بر این ، مقامات موظف ، به تعبیری ، عملکرد اجرایی نیز خواهند داشت: آنها وظیفه دارند کلیه اطلاعات موجود در اختیار خود را به ثبت برسانند ، که با ثبت متفاوت است. مقامات وظیفه در زمینه مبارزه با پولشویی ، تأمین مالی تروریسم و ​​سایر اشکال جرم مالی و اقتصادی به آنها وظیفه دارند ، بسته به اندازه وظیفه خود ، حق دارند و یا موظفند داده های مختلفی را با ثبت ارائه دهند. هنوز مشخص نیست چه کسی رسماً وظیفه اجرای را با توجه به (صحیح) ارسال اطلاعات UBO و چه کسی (احتمالاً) مجاز به صدور جریمه خواهد کرد.

4- سیستمی بدون نقص؟

با وجود الزامات سخت ، به نظر می رسد قانون UBO از همه جنبه ضد آب نیست. چندین روش وجود دارد که می توان اطمینان حاصل کرد که شخص خارج از محدوده رجیستری UBO است.

4.1 شکل اعتماد
می توان از طریق اعتماد اطمینان عملیاتی کرد. ارقام اعتماد تحت این قانون تحت قوانین مختلفی قرار دارند. این بخشنامه برای افراد دارای اعتماد نیز به ثبت احتیاج دارد. این ثبت خاص اما برای عموم آزاد نخواهد بود. به این ترتیب ، ناشناس بودن افراد در پشت اعتماد تا حدی محفوظ مانده است. نمونه هایی از چهره های اعتماد عبارتند از اعتماد انگلیسی و آمریکایی و اعتماد کوراسائو. بونیر همچنین رقمی را قابل مقایسه با اعتماد می داند: DPF. این یک نوع بنیاد خاص است که برخلاف اعتماد ، شخصیت حقوقی دارد. این قانون توسط قانون BES اداره می شود.

4.2. انتقال صندلی
چهارمین بخشنامه مبارزه با پولشویی در مورد کاربرد آن موارد زیر را ذکر می کند: "... شرکت ها و سایر اشخاص حقوقی مستقر در سرزمین های خود". این جمله دلالت بر این دارد كه شركتهایی كه در خارج از قلمرو كشورهای عضو تأسیس می شوند اما بعداً صندلی شركت خود را به یك كشور عضو منتقل می كنند ، تحت پوشش این قانون نیستند. به عنوان مثال ، می توان به مفاهیم حقوقی رایج مانند Jersey Ltd. ، BES BV و شرکت آمریکایی فکر کرد. A DPF ممکن است تصمیم بگیرد که صندلی واقعی خود را به هلند منتقل کند و به دنبال فعالیت های خود به عنوان DPF باشد.

5- تغییرات آینده؟

سؤال این است که آیا اتحادیه اروپا خواهان اجتناب از موارد فوق برای جلوگیری از قانون UBO است یا خیر. با این حال ، در حال حاضر هیچ علامت مشخصی مبنی بر تغییر در این نقطه در کوتاه مدت وجود ندارد. کمیسیون اروپا در پیشنهادی که در تاریخ 5 ژوئیه ارائه شد ، خواستار تغییراتی در این دستورالعمل شد. این پیشنهاد شامل تغییرات مربوط به موارد فوق نیست. علاوه بر این ، هنوز مشخص نیست که آیا تغییرات پیشنهادی در واقع عملی خواهند شد یا خیر. با این وجود ، در نظر گرفتن تغییرات پیشنهادی و احتمال تغییر سایر تغییرات در مقطع بعدی اشتباه نخواهد بود. چهار تغییر اساسی که در حال حاضر پیشنهاد شده است به شرح زیر است:

5.1. کمیسیون پیشنهاد می کند که رجیستری کاملاً عمومی شود. این بدان معناست که بخشنامه در نقطه دسترسی افراد و سازمانها تنظیم می شود که می تواند منافع قانونی نشان دهد. در جایی که دسترسی آنها قبلاً به حداقل داده های ذکر شده قبلی محدود می شد ، اکنون رجیستری نیز کاملاً برای آنها فاش می شود.

5.2 کمیسیون پیشنهاد می کند که اصطلاح "مقامات ذیصلاح" را به این شرح تعریف کند: ".. مقامات رسمی با مسئولیت های تعیین شده در زمینه مبارزه با پولشویی یا تأمین مالی تروریسم ، از جمله مقامات مالیاتی و مقاماتی که وظیفه تحقیق و یا پیگرد قانونی در زمینه پولشویی را دارند ، تخلفات مربوط به پیش بینی های مربوط و تأمین مالی تروریسم ، ردیابی و توقیف یا انجماد و مصادره دارایی های جنایی ".

5.3 کمسیون خواستار شفافیت بیشتر و امکان بهتر شناسایی UBO از طریق اتصال کلیه ثبت های ملی کشورهای عضو است.

5.4 علاوه بر این ، کمیسیون پیشنهاد می کند ، در برخی موارد ، نرخ UBO را از 25٪ به 10٪ کاهش دهید. این مورد برای اشخاص حقوقی که یک نهاد غیرفعال غیر مالی هستند ، اتفاق می افتد. اینها ".. اشخاص واسطه ای هستند که هیچ فعالیت اقتصادی ندارند و فقط در جهت فاصله دادن صاحبان سودمند از دارایی ها هستند".

5.5 کمیسیون پیشنهاد می کند مهلت اجرای آن را از 26 ژوئن 2017 تا اول ژانویه 1 تغییر دهید.

نتیجه

معرفی رجیستری عمومی UBO پیامدهای گسترده ای برای شرکت های کشورهای عضو خواهد داشت. اشخاصی که مستقیم یا غیرمستقیم بیش از 25 درصد از سهام (سهم) شرکتی را که در آن شرکت نشانی نشده باشد ، مجبور خواهند کرد که قربانی های زیادی را در زمینه حریم شخصی انجام دهند ، و این باعث افزایش خطر باج خواهی و آدم ربایی می شود. علیرغم اینکه هلند اعلام کرده است که تمام تلاش خود را برای کاهش هر چه بیشتر این خطرات انجام می دهد. علاوه بر این ، برخی از موارد مسئولیت بیشتری در مورد توجه و انتقال داده هایی که با داده های ثبت شده در UBO متفاوت هستند ، دریافت خواهند کرد. معرفی رجیستری UBO ممکن است به این معنی باشد که فرد تمرکز خود را به چهره اعتماد یا موسسه حقوقی تأسیس شده در خارج از کشورهای عضو تغییر داده و سپس می تواند کرسی واقعی خود را به یک کشور عضو منتقل کند. مطمئن نیست که آیا این ساختارها در آینده گزینه های قابل دوام خواهند بود یا خیر. اصلاحیه پیشنهادی چهارمین بخشنامه پولشویی آنی در حال حاضر هیچ تغییری در این مرحله ندارد. در هلند ، عمدتاً باید پیشنهاد پیوستن به ثبت ملی ، تغییر احتمالی در درخواست 25٪ و تاریخ اجرای زودهنگام را در نظر گرفت.

Law & More