دادرسی مقدماتی شاهدان تصویر

دادرسی اولیه شاهدان: صید برای شواهد

خلاصه

معاینه مقدماتی شاهد

طبق قانون هلند ، یک دادگاه می تواند به درخواست یكی از طرفین (علاقه مند) امتحان مقدماتی شاهد را صادر كند. در طی چنین دادرسی ، فرد موظف است حقیقت را بیان کند. این برای هیچ چیز نیست که مجازات قانونی مجازات مجازات شش سال باشد. با این وجود ، تعدادی از استثنائات در مورد الزام شهادت وجود دارد. به عنوان مثال ، قانون یک امتیاز حرفه ای و خانوادگی را می شناسد. در صورت مغایرت با اصول دادرسی مقتضی یا هنگامی که منافع سنگین دیگری نیز وجود دارد ، ممکن است درخواست معاینه مقدماتی شهود نیز رد شود که این درخواست همراه با عدم علاقه ، در هنگام سوء استفاده از قانون باشد. رد کردن را توجیه کنید به عنوان مثال ، درخواست برای معاینه اولیه شاهد می تواند رد شود وقتی شخصی سعی در کشف اسرار تجاری رقیب یا هنگامی که شخصی سعی در شروع یک به اصطلاح سفر ماهیگیری. با وجود این قوانین ، ممکن است شرایط پریشانی رخ دهد. به عنوان مثال در بخش اعتماد.

دادرسی مقدماتی

بخش اعتماد

در بخش اعتماد ، بخش عمده ای از اطلاعات در گردش معمولاً محرمانه است. در حداقل اطلاعات مشتریان دفتر اعتماد نیست. علاوه بر این ، یک دفتر اعتماد اغلب به حساب های بانکی دسترسی پیدا می کند ، که بدیهی است به درجه بالایی از رازداری نیاز دارد. در یک حکم مهم ، دادگاه حکم داد که یک دفتر اعتماد خود مشمول امتیاز قانونی (مشتقه) نیست. نتیجه این امر این است که می توان "راز اعتماد" را با درخواست آزمایش مقدماتی شاهد ، دور زد. دلیل اینکه دادگاه نخواست به بخش اعتماد و کارمندانش امتیاز حقوقی مشتقاتی اعطا کند ، بدیهی است این واقعیت است که اهمیت یافتن حقیقت در چنین موردی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، که می تواند مسئله ساز باشد. در نتیجه ، طرفی مانند سازمان مالیاتی ، گرچه شواهد کافی برای شروع یک رویه را در اختیار ندارد ، اما می تواند با درخواست آزمایش اولیه شاهد ، اطلاعات (طبقه بندی شده) زیادی را از طیف وسیعی از کارمندان یک دفتر اعتماد در به منظور انجام یک رویه عملی تر با این وجود ، خود مayدی می تواند دسترسی به اطلاعات خود را که در ماده 47 AWR ذکر شده است ، به دلیل محرمانه بودن تماس خود با شخصی که وظیفه قانونی محرمانه بودن (وکالت ، دفاتر اسناد رسمی ، و غیره) را داشته است ، منع کند. سپس دفتر اعتماد می تواند به این حق امتناع پرداخت كننده مالیات مراجعه كند ، اما در این صورت دفتر اعتماد باید مشخص كند كه مودیان مورد نظر در چه مواردی قرار دارد. این احتمال دور زدن "راز اعتماد" اغلب به عنوان یك موضوع مهم تلقی می شود و در این لحظه فقط تعداد محدودی از راه حل ها و امکانات برای کارمندان یک دفتر اعتماد وجود دارد که از افشای اطلاعات محرمانه در طی معاینه مقدماتی شاهد خودداری کنند.

مزایا

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، از جمله این احتمالات بیانگر این است که طرف مقابل آغاز می کند سفرهای ماهیگیری، اینکه طرف مقابل در تلاش است اسرار شرکت را کشف کند یا اینکه طرف مقابل دارای یک مورد موردی است که خیلی ضعیف است. علاوه بر این ، در شرایط خاصی نباید شخصی علیه وی شهادت دهد. اما غالباً چنین مواردی در مورد خاص ربطی ندارند. در یکی از گزارش های خود در سال 2008 ، کمیته مشورتی قانون آیین دادرسی مدنی ("Adviescommissionie van het Burgerlijk Procesrecht") یک دلیل متفاوت ارائه می دهد: تناسب. به گفته کمیته مشورتی ، در صورت مشخص بودن نتیجه ، عدم تناسب ، می توان از درخواست همکاری امتناع ورزید. این یک ملاک منصفانه است ، اما همچنان این سوال باقی می ماند که این ملاک تا چه اندازه می تواند مؤثر باشد. اما ، تا زمانی که دادگاه به هیچ وجه از این دنباله پیروی نکند ، رژیم سختگیرانه قانون و فقه در جای خود باقی خواهد ماند. محکم اما عادلانه؟ مساله این است.

تماس با ما

اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا اظهارنظر دیگری داشتید ، با تماس با آقای تماس بگیرید. ماکسیم هوداک ، وکیل مدافع در Law & More از طریق maxim.hodak@lawandmore.nl یا آقای. تام میویس ، وکیل دادگستری در Law & More از طریق tom.meevis@lawandmore.nl یا با ما با شماره +31 (0) 40-3690680 تماس بگیرید.

 

Law & More