جایگزینی در هلند تصویر

رحم اجاره ای در هلند

بارداری ، متأسفانه ، مساله هر پدر و مادری نیست که تمایل به بچه دار شدن داشته باشد. علاوه بر امکان فرزندخواندگی ، جایگزینی مادر می تواند گزینه ای برای والدین مورد نظر باشد. در حال حاضر ، قانون جایگزینی در هلند تنظیم نشده است ، که وضعیت حقوقی والدین مورد نظر و مادر جایگزین را نامشخص می کند. به عنوان مثال ، اگر مادر جایگزین پس از تولد بخواهد کودک را نگه دارد یا والدین مورد نظر نخواهند کودک را به خانواده خود ببرند ، چه می شود؟ و آیا شما به طور خودکار در بدو تولد نیز پدر یا مادر قانونی فرزند می شوید؟ این مقاله به این س questionsالات و بسیاری دیگر برای شما پاسخ خواهد داد. علاوه بر این ، پیش نویس 'لایحه فرزند ، رحم اجاره ای و پدر و مادر' نیز مورد بحث قرار گرفته است.

آیا جایگزینی در هلند مجاز است؟

تمرین به دو شکل اجاره جایگزین ارائه می شود که هر دو در هلند مجاز هستند. این اشکال جایگزینی سنتی و حاملگی است.

جایگزینی سنتی

با رحم اجاره ای سنتی ، از تخمک خود مادر جایگزین استفاده می شود. این نتیجه این واقعیت است که با جایگزینی سنتی ، مادر جایگزین همیشه مادر ژنتیکی است. بارداری با لقاح با اسپرم پدر مورد نظر یا اهدا کننده (یا به طور طبیعی به وجود می آید) ایجاد می شود. اجرای غیر مجاز مادر سنتی هیچ الزام قانونی خاصی ندارد. علاوه بر این ، به هیچ گونه کمک پزشکی نیاز نیست.

جایگزینی بارداری

از طرف دیگر ، کمک های پزشکی در مورد رحم اجاره ای بارداری ضروری است. در این حالت لقاح خارج رحمی ابتدا با استفاده از روش IVF انجام می شود. متعاقباً ، جنین لقاح یافته در رحم مادر جایگزین قرار می گیرد ، در نتیجه در بیشتر موارد مادر ژنتیکی کودک نیست. به دلیل مداخلات پزشکی لازم ، الزامات سختگیرانه ای در مورد این نوع مادربزرگ در هلند اعمال می شود. این موارد شامل این است که هر دو والدین مورد نظر از نظر ژنتیکی با کودک مرتبط هستند ، یک نیاز پزشکی برای مادر مورد نظر وجود دارد ، اینکه والدین مورد نظر خود یک مادر جایگزین پیدا می کنند و هر دو زن در محدوده سنی قرار دارند (تا 43 سال برای دهنده تخم مرغ و تا 45 سال برای مادر جانشین).

منع ترویج جایگزینی (تجارتی)

این که در هلند هم رحم اجاره ای سنتی و هم حاملگی مجاز است ، به این معنی نیست که رحم رحم همیشه مجاز است. در واقع ، قانون مجازات پیش بینی کرده است که ترویج جایگزینی (تجاری) ممنوع است. این بدان معناست که هیچ وب سایتی نمی تواند برای تحریک عرضه و تقاضای پیرامون جایگزینی مادر تبلیغ کند. علاوه بر این ، والدین در نظر گرفته شده مجاز نیستند که در ملا عام به دنبال مادر جانشین باشند ، به عنوان مثال از طریق رسانه های اجتماعی. این نیز برعکس صدق می کند: یک مادر جایگزین مجاز به جستجوی والدین مورد نظر در ملا for عام نیست. بعلاوه ، مادران جایگزین ممکن است هیچگونه غرامت مالی دریافت نکنند ، مگر هزینه های (پزشکی) که متحمل می شوند.

قرارداد جایگزینی

اگر رحم اجاره ای انتخاب شود ، توافق نامه های روشن بسیار مهم است. معمولاً این کار با تنظیم قرارداد جایگزینی انجام می شود. این یک قرارداد بدون فرم است ، بنابراین انواع توافقات را می توان هم برای مادر جایگزین و هم برای والدین مورد نظر انجام داد. در عمل ، اجرای چنین قراردادی از نظر قانونی دشوار است ، زیرا خلاف اخلاق تلقی می شود. به همين دليل ، همكاري داوطلبانه والدين جايگزين و والدين مورد نظر در تمام مراحل جايگزيني از اهميت بسياري برخوردار است. مادر جایگزین نمی تواند پس از تولد موظف به ترک کودک باشد و والدین مورد نظر نیز نمی توانند کودک را به خانواده خود منتقل کنند. به دلیل این مشکل ، والدین مورد نظر به طور فزاینده ای تصمیم می گیرند که در خارج از کشور به دنبال مادر جانشین باشند. این امر در عمل باعث بروز مشکلاتی می شود. ما می خواهیم شما را به مقاله خود در مورد ارجاع دهیم جایگزینی بین المللی.

پدر و مادر قانونی

به دلیل فقدان مقررات قانونی خاص در مورد جایگزینی ، شما به عنوان یک والدین مورد نظر به طور خودکار در بدو تولد فرزند به یک پدر یا مادر قانونی تبدیل نمی شوید. دلیل این امر این است که قانون والدین هلند بر این اصل استوار است که مادر متولد شده ، همیشه مادر قانونی فرزند است ، از جمله در مورد رحم اجاره ای. اگر مادر جایگزین هنگام تولد ازدواج کند ، شریک مادر جایگزین به طور خودکار به عنوان پدر یا مادر شناخته می شود.

به همین دلیل روش زیر در عمل اعمال می شود. پس از تولد و اعلامیه (مشروع) آن ، کودک - با موافقت هیئت مراقبت و مراقبت از کودک - در خانواده والدین مورد نظر ادغام می شود. قاضی مادر جایگزین (و احتمالاً همسر او) را از اختیار والدین برکنار می کند ، پس از آن والدین مورد نظر به عنوان سرپرست تعیین می شوند. پس از اینکه والدین مورد نظر به مدت یک سال از کودک مراقبت و بزرگ کردند ، می توان فرزند را با هم به فرزند خواند. احتمال دیگر این است که پدر مورد نظر فرزند را به رسمیت بشناسد یا پدرانه او را به طور قانونی تثبیت کند (در صورت عدم ازدواج مادر جایگزین یا انکار والدین شوهر وی). سپس مادر مورد نظر می تواند پس از یک سال تربیت و مراقبت از کودک ، کودک را به فرزندی قبول کند.

پیش نویس پیشنهاد قانونی

پیش نویس 'لایحه فرزند ، رحم اجاره ای و فرزندپروری' با هدف ساده سازی روش فوق برای به دست آوردن فرزندپروری است. بر این اساس ، یک استثنا در این قاعده گنجانده می شود که مادر متولد شده همیشه یک مادر قانونی است ، یعنی با اعطای والدین پس از جایگزینی. این را می توان قبل از حاملگی با روش درخواست ویژه توسط مادر جایگزین و والدین مورد نظر ترتیب داد. توافق نامه جایگزینی باید ارائه شود که با توجه به شرایط قانونی توسط دادگاه بررسی می شود. این موارد عبارتند از: همه طرفین سن رضایت دارند و موافقت می کنند که مشاوره کنند و بعلاوه یکی از والدین مورد نظر از نظر ژنتیکی با کودک مرتبط است.

اگر دادگاه برنامه جایگزینی را تأیید کند ، والدین مورد نظر در بدو تولد کودک به والدین تبدیل می شوند و بنابراین در شناسنامه کودک به این ترتیب ذکر می شوند. طبق کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل ، کودک حق دارد از پدر و مادر خود آگاهی داشته باشد. به همین دلیل ، یک ثبت تنظیم می شود که در آن اطلاعات مربوط به پدر و مادر بیولوژیکی و قانونی در صورت تفاوت با یکدیگر نگهداری می شود. سرانجام ، پیش نویس لایحه استثنائی را در مورد ممنوعیت مداخله در رحم اجاره ای در صورت انجام این امر توسط یک نهاد حقوقی مستقل منصوب شده توسط وزیر پیش بینی کرده است.

نتیجه

اگرچه جایگزینی (سنتی و حاملگی) غیر تجاری در هلند مجاز است ، در غیاب مقررات خاص می تواند منجر به یک روند مشکل ساز شود. در طول پروسه اجاره ، طرفین درگیر (علی رغم قرارداد اجاره) به همکاری داوطلبانه یکدیگر وابسته هستند. علاوه بر این ، به طور خودکار اینگونه نیست که والدین مورد نظر فرزند خود را هنگام تولد ، فرزند قانونی بگیرند. پیش نویس لایحه ای با نام "فرزند ، رحم اجاره ای و والدین" سعی دارد تا با ارائه قوانین قانونی در زمینه جایگزینی ، روند قانونی را برای همه طرف های درگیر روشن کند. با این حال ، بررسی این مسئله توسط پارلمان به احتمال زیاد فقط در یک پادشاهی بعدی اتفاق می افتد.

آیا قصد دارید به عنوان یک والد یا مادر جایگزین ، یک برنامه جایگزینی را شروع کنید و آیا می خواهید موقعیت قانونی خود را به صورت قراردادی تنظیم کنید؟ یا آیا در بدو تولد فرزند به فرزندپروری قانونی احتیاج دارید؟ پس لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه حقوق خانواده تخصص دارند و از خدمات خود خوشحال هستند.

Law & More