زورگویی در محل کار

زورگویی در محل کار

آزار و اذیت در محل کار بیش از حد انتظار است

اعم از غفلت ، سو abuse استفاده ، محرومیت یا ارعاب ، از هر ده نفر یک نفر آزار و اذیت ساختاری از سوی همکاران یا مدیران را تجربه می کند. همچنین نباید عواقب قلدری در محل کار را دست کم گرفت. از این گذشته ، قلدری در محل کار نه تنها چهار میلیون روز غیبت در سال و نهصد میلیون یورو در پرداخت مستمر حقوق از طریق غیبت برای کارفرمایان هزینه دارد ، بلکه باعث شکایت جسمی و روحی کارکنان نیز می شود. بنابراین ، قلدری در محل کار یک مشکل جدی است. به همین دلیل است که هم برای کارمندان و هم کارفرمایان مهم است که در مراحل اولیه اقدام کنند. چه کسی می تواند یا باید چه اقدامی را انجام دهد بستگی به چارچوب قانونی دارد که در آن قلدری در محل کار باید در نظر گرفته شود.

اول ، قلدری در محل کار را می توان به عنوان یک بار کاری روانشناختی در معنای قانون شرایط کار طبقه بندی کرد. طبق این قانون ، کارفرما موظف است سیاستی را دنبال کند که هدف آن ایجاد بهترین شرایط کار ممکن و جلوگیری و محدود کردن این شکل از مالیات کار باشد. نحوه انجام این کار توسط کارفرما در ماده 2.15 از دستورالعمل شرایط کار بیشتر شرح داده شده است. این مربوط به اصطلاح موجودی و ارزیابی ریسک (RI&E) است. این نه تنها باید بینشی در مورد همه خطرات ممکن است در شرکت ایجاد کند. RI&E همچنین باید شامل یک برنامه عملیاتی باشد که در آن اقدامات مربوط به خطرات شناسایی شده مانند بار کاری روانشناختی لحاظ شده باشد. آیا کارمند قادر به مشاهده RI&E نیست یا RI&E است و بنابراین سیاست در شرکت به سادگی از دست رفته است؟ سپس کارفرما قانون شرایط کار را نقض می کند. در این صورت ، کارمند می تواند به خدمات بازرسی SZW گزارش دهد که قانون شرایط کار را اجرا می کند. اگر تحقیقات نشان دهد که کارفرما به تعهدات خود طبق قانون شرایط کاری عمل نکرده است ، سازمان بازرسی SZW می تواند جریمه ای اداری به کارفرما تحمیل کند یا حتی یک گزارش رسمی تهیه کند ، که انجام تحقیقات جنایی را امکان پذیر می کند.

بعلاوه ، آزار و اذیت در محل کار در زمینه عمومی تر ماده 7: 658 قانون مدنی هلند نیز مرتبط است. از این گذشته ، این مقاله همچنین به وظیفه مراقبت از کارفرما برای داشتن یک محیط کار ایمن مربوط می شود و تصریح می کند که در این زمینه کارفرما باید تدابیر و دستورالعمل هایی را ارائه دهد که به طور منطقی برای جلوگیری از خسارت کارمندش لازم باشد. واضح است که قلدری در محل کار می تواند منجر به آسیب جسمی یا روانی شود. از این نظر ، کارفرما همچنین باید از زورگویی در محل کار جلوگیری کند ، اطمینان حاصل کند که فشار روانی - اجتماعی زیاد نیست و اطمینان حاصل کند که قلدری در اسرع وقت متوقف می شود. اگر کارفرما نتواند چنین کاری انجام دهد و در نتیجه کارمند متحمل خساراتی شود ، کارفرما برخلاف شیوه های خوب استخدام عمل می کند که در بخش 7: 658 قانون مدنی هلند ذکر شده است. در این صورت ، کارمند می تواند کارفرما را مسئول بداند. اگر کارفرما نتواند نشان دهد که وظیفه مراقبت خود را انجام داده است یا خسارت ناشی از بی احتیاطی عمدی یا عمدی کارمند است ، وی مسئول است و باید خسارت ناشی از زورگویی در محل کار را به کارمند پرداخت کند. .

اگرچه قابل تصور است که از زورگویی در محل کار به طور کامل نمی توان جلوگیری کرد ، از این رو می توان از کارفرما انتظار داشت که اقدامات مقتضی را برای جلوگیری از قلدری هر چه بیشتر یا مبارزه با آن در اسرع وقت انجام دهد. به این معنا ، برای مثال عاقلانه است که کارفرما بتواند یک مشاور محرمانه تعیین کند ، یک روند شکایت را تعیین کند و به طور جدی کارمندان را در مورد زورگویی و اقدامات علیه آن آگاه کند. دورترین اقدامات در این زمینه عزل است. این معیار می تواند نه تنها توسط کارفرما بلکه توسط کارگر مورد استفاده قرار گیرد. هنوز هم استفاده از آن ، قطعاً توسط خود کارمند ، همیشه عاقلانه نیست. در این حالت ، کارمند نه تنها حق وی را برای پرداخت حق پرداخت ، بلکه حق مزایای بیکاری را نیز در معرض خطر قرار می دهد. آیا این مرحله توسط کارفرما برداشته شده است؟ سپس شانس خوبی وجود دارد که تصمیم برکناری توسط کارمند مورد اعتراض قرار گیرد.

At Law & More، ما می دانیم که زورگویی در محل کار می تواند تأثیر عمده ای بر کارفرما و کارمند داشته باشد. به همین دلیل است که ما از یک رویکرد شخصی استفاده می کنیم. آیا شما یک کارفرما هستید و دوست دارید دقیقاً بدانید که چگونه از زورگویی در محیط کار جلوگیری یا محدود کنید؟ آیا شما به عنوان یک کارمند مجبور هستید با زورگویی در محل کار مقابله کنید و آیا می خواهید بدانید که در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟ یا سؤال دیگری در این زمینه دارید؟ لطفا تماس بگیرید Law & More. ما برای تعیین بهترین (پیگیری) مراحل پرونده شما با شما همکاری خواهیم کرد. وکلای ما متخصص در زمینه قانون اشتغال هستند و خوشحال هستند که از جمله مشاوره یا کمک ، از جمله هنگام مراجعه به مراحل قانونی ، مشاوره یا کمک می کنند.

Law & More