شرایط و ضوابط کلی خرید: B2B

شرایط و ضوابط کلی خرید: B2B

شما به عنوان یک کارآفرین به طور منظم قراردادهایی را امضا می کنید. همچنین با سایر شرکتها. شرایط و ضوابط عمومی اغلب بخشی از توافقنامه هستند. شرایط و ضوابط کلی موضوعات (حقوقی) را تنظیم می کند که در هر قرارداد مهم هستند ، مانند شرایط پرداخت و بدهی. اگر به عنوان یک کارآفرین کالا یا خدمات خریداری می کنید ، ممکن است مجموعه ای از شرایط عمومی خرید را نیز داشته باشید. اگر اینها را ندارید ، می توانید آنها را تهیه کنید. وکیلی از Law & More خوشحال می شوم در این مورد به شما کمک کند. این وبلاگ مهمترین جنبه های شرایط و ضوابط عمومی خرید را مورد بحث قرار می دهد و برخی از شرایط را برای بخش های خاص برجسته می کند. در وبلاگ ما 'شرایط و ضوابط عمومی: آنچه باید در مورد آنها بدانید' می توانید اطلاعات عمومی بیشتری درباره شرایط و ضوابط عمومی و اطلاعاتی که مورد توجه مصرف کنندگان یا شرکت هایی است که بر مصرف کنندگان تمرکز دارند بخوانید.

شرایط و ضوابط کلی خرید: B2B

شرایط و ضوابط عمومی چیست؟

شرایط و ضوابط عمومی اغلب شامل مقررات استانداردی است که می تواند مجدداً برای هر قرارداد استفاده شود. در قرارداد خود طرفین در مورد آنچه دقیقاً از یکدیگر انتظار دارند توافق می کنند: توافقنامه های اصلی. هر قراردادی متفاوت است. شرایط عمومی پیش شرط ها را تعیین می کند. شرایط و ضوابط عمومی در نظر گرفته شده است که بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد. اگر مرتباً همان نوع توافق را امضا می کنید یا می توانید این کار را انجام دهید ، از آنها استفاده می کنید. شرایط و ضوابط عمومی بستن قراردادهای جدید را بسیار آسان می کند ، زیرا نیازی نیست که هر بار تعدادی از موضوعات (استاندارد) تعیین شوند. شرایط خرید شرایطی است که برای خرید کالا و خدمات اعمال می شود. این یک مفهوم بسیار گسترده است. بنابراین شرایط خرید را می توان در همه بخش ها مانند صنعت ساختمان ، بخش مراقبت های بهداشتی و سایر بخش های خدمات یافت. اگر در بازار خرده فروشی فعال هستید ، خرید روز به روز انجام می شود. بسته به نوع مشاغل انجام شده ، شرایط و ضوابط عمومی مناسب باید تنظیم شود.

هنگام استفاده از شرایط و ضوابط عمومی ، دو جنبه از اهمیت بالایی برخوردارند: 1) چه زمانی می توان به شرایط و ضوابط عمومی استناد کرد ، و 2) چه مواردی را می توان و نمی توان در شرایط و ضوابط عمومی تنظیم کرد؟

استناد به شرایط و ضوابط عمومی خود

در صورت درگیری با تامین کننده ، ممکن است بخواهید به شرایط کلی خرید خود تکیه کنید. این که آیا واقعاً می توانید به آنها تکیه کنید به جنبه های مختلفی بستگی دارد. اول از همه ، شرایط و ضوابط عمومی باید قابل اجرا اعلام شود. چگونه می توانید آنها را قابل اجرا اعلام کنید؟ با بیان در درخواست نقل قول ، سفارش یا سفارش خرید یا در توافقنامه ای که شرایط عمومی خرید خود را در مورد توافقنامه اعلام می کنید. به عنوان مثال ، می توانید جمله زیر را وارد کنید: "شرایط کلی خرید [نام شرکت] در مورد همه توافقنامه های ما اعمال می شود". اگر با انواع مختلفی از خریدها ، به عنوان مثال هم خرید کالا و هم قرارداد کار ، سر و کار دارید و با شرایط عمومی متفاوتی کار می کنید ، همچنین باید به وضوح مشخص کنید که کدام دسته از شرایط را قابل اجرا اعلام می کنید.

ثانیاً ، شرایط خرید کلی شما باید توسط طرف تجاری شما پذیرفته شود. وضعیت ایده آل این است که این کار به صورت مکتوب انجام می شود ، اما برای اعمال شرایط لازم نیست. به عنوان مثال ، می توان شرایط را به صورت ضمنی پذیرفت ، زیرا تأمین کننده به اعلام کاربرد شرایط عمومی خرید شما اعتراض نکرده و متعاقباً با شما قرارداد بسته است.

در نهایت ، کاربر شرایط خرید عمومی ، یعنی شما به عنوان خریدار ، وظیفه اطلاع رسانی دارید (بخش 6: 233 تحت ب قانون مدنی هلند). این تعهد در صورتی برآورده می شود که شرایط خرید عمومی قبل یا در خاتمه قرارداد به تأمین کننده واگذار شده باشد. در صورت واگذاری شرایط خرید عمومی قبل یا در زمان انعقاد قرارداد منطقی ممکن نیست، تعهد به ارائه اطلاعات می تواند به شیوه دیگری انجام شود. در آن صورت کافی است بیان کنید که شرایط برای بازرسی در دفتر کاربر یا اتاق بازرگانی مشخص شده توسط وی وجود دارد یا اینکه آنها در دفتر ثبت دادگاه ثبت شده اند و در صورت درخواست ارسال می شوند. این بیانیه باید قبل از انعقاد قرارداد بیان شود. این واقعیت که تحویل به طور منطقی امکان پذیر نیست تنها در موارد استثنایی قابل تصور است.

تحویل می تواند به صورت الکترونیکی نیز انجام شود. در این مورد ، همان الزامات برای واگذاری فیزیکی اعمال می شود. در این صورت ، شرایط خرید باید قبل یا در زمان انعقاد قرارداد در دسترس باشد ، به گونه ای که تأمین کننده بتواند آنها را ذخیره کرده و برای مرجع بعدی در دسترس باشد. اگر این است منطقی ممکن نیست، تأمین کننده باید قبل از انعقاد قرارداد مطلع شود که در آن می توان شرایط را به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار داد و به صورت الکترونیکی یا در صورت درخواست دیگر ارسال شود. لطفا توجه داشته باشید: اگر توافقنامه به صورت الکترونیکی منعقد نشده باشد ، رضایت تامین کننده لازم است تا شرایط عمومی خرید به صورت الکترونیکی در دسترس قرار گیرد!

اگر تعهد به ارائه اطلاعات انجام نشده است ، ممکن است نتوانید در شرایط و ضوابط عمومی به یک بند استناد کنید. پس از آن این بند قابل فسخ است. یک طرف مقابل بزرگ نمی تواند به دلیل نقض تعهد به ارائه اطلاعات به بطلان استناد کند. با این حال ، طرف مقابل ممکن است به معقول بودن و انصاف متکی باشد. این بدان معناست که طرف مقابل ممکن است استدلال کند که چرا و چرا تامین مالی در شرایط خرید عمومی شما با توجه به استاندارد فوق الذکر غیرقابل قبول است.

نبرد اشکال

اگر شرایط عمومی خرید خود را قابل اجرا اعلام کنید ، ممکن است تأمین کننده قابلیت اعمال شرایط شما را رد کرده و شرایط عمومی تحویل خود را قابل اجرا اعلام کند. این وضعیت در اصطلاحات قانونی "نبرد اشکال" نامیده می شود. در هلند ، قاعده اصلی این است که شرایط ذکر شده ابتدا اعمال می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که شرایط عمومی خرید خود را قابل اجرا اعلام کرده و آنها را در اولین مرحله ممکن تحویل می دهید. می توان شرایط را در زمان درخواست پیشنهاد پیشنهاد کرد. اگر تأمین کننده شرایط شما را در طول پیشنهاد رد نکند ، شرایط کلی خرید شما اعمال می شود. اگر تأمین کننده شرایط و ضوابط خود را در نقل قول (پیشنهاد) گنجانده و به صراحت شرایط شما را رد می کند و شما پیشنهاد را قبول می کنید ، باید مجدداً به شرایط خرید خود مراجعه کرده و صراحتاً شرایط عرضه کننده را رد کنید. اگر صراحتاً آنها را رد نکنید ، هنوز موافقتنامه ای برقرار می شود که شرایط و ضوابط عمومی فروشنده بر اساس آن اعمال می شود! بنابراین مهم است که به تامین کننده نشان دهید که تنها درصورتی که شرایط خرید عمومی شما اعمال شود ، می خواهید موافقت کنید. به منظور کاهش شانس بحث ، بهتر است این واقعیت را که شرایط عمومی خرید در قرارداد وجود دارد ، درج کنید.

توافق نامه بین المللی

در صورت وجود قرارداد فروش بین المللی موارد فوق ممکن است اعمال نشود. در این صورت ممکن است دادگاه مجبور به بررسی کنوانسیون فروش وین شود. در آن کنوانسیون "قانون حذف" اعمال می شود. قاعده اصلی این است که قرارداد منعقد شده و مفاد شرایط و ضوابط مورد توافق بخشی از قرارداد است. مفاد هر دو شرایط عمومی که با هم در تعارض قرار می گیرند ، جزئی از قرارداد نمی شوند. بنابراین طرفین باید در مورد مفاد متناقض ترتیبی اتخاذ کنند.

آزادی قرارداد و محدودیت ها

حقوق قراردادها بر اساس اصل آزادی قرارداد اداره می شود. این بدان معناست که شما نه تنها آزاد هستید که تصمیم بگیرید با کدام تأمین کننده قرارداد می بندید ، بلکه در مورد آنچه دقیقاً با آن طرف توافق می کنید نیز مختار هستید. با این حال ، همه چیز را نمی توان در شرایط بدون محدودیت تنظیم کرد. قانون همچنین تصریح می کند که و در چه شرایطی شرایط عمومی می تواند "نامعتبر" باشد. به این ترتیب به مصرف کنندگان حفاظت بیشتری ارائه می شود. گاهی اوقات کارآفرینان می توانند از قوانین حفاظتی نیز استفاده کنند. این عمل رفلکس نامیده می شود. اینها معمولاً طرفهای کوچک هستند. اینها ، برای مثال ، اشخاص حقیقی هستند که در حین انجام حرفه یا شغل فعالیت می کنند ، مانند نانوایی محلی. بستگی به شرایط خاص دارد که آیا چنین طرفی می تواند به قوانین حفاظتی تکیه کند. به عنوان یک طرف خرید ، لازم نیست این را در شرایط عمومی خود در نظر بگیرید ، زیرا طرف دیگر همیشه طرفی است که نمی تواند به قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده اعتراض کند. طرف دیگر اغلب طرفی است که به طور منظم می فروشد/ارائه می دهد یا خدمات ارائه می دهد. اگر با یک طرف ضعیف تر تجارت می کنید ، می توانید توافقنامه های جداگانه ای منعقد کنید. اگر استفاده از شرایط خرید استاندارد خود را انتخاب کنید ، این خطر را دارید که نتوانید در شرایط عمومی به یک بند خاص تکیه کنید زیرا ، برای مثال ، طرف مقابل شما آن را باطل می کند.

این قانون همچنین محدودیت هایی در آزادی قرارداد دارد که برای همه اعمال می شود. به عنوان مثال ، توافق بین طرفین ممکن است مغایر قانون یا نظم عمومی نباشد ، در غیر این صورت باطل است. این امر هم در مورد ترتیبات موجود در خود قرارداد و هم در مورد مفاد شرایط و ضوابط کلی صدق می کند. علاوه بر این ، شرایط را می توان باطل کرد در صورتی که مطابق استانداردهای معقول و عادلانه غیرقابل قبول باشد. به دلیل آزادی قرارداد فوق و قاعده ای که موافقت نامه های منعقد شده باید اجرا شوند ، استاندارد فوق الذکر باید با محدودیت اعمال شود. اگر کاربرد عبارت مورد نظر غیرقابل قبول باشد ، می توان آن را لغو کرد. همه شرایط مورد خاص در ارزیابی نقش دارند.

شرایط و ضوابط عمومی شامل چه موضوعاتی است؟

در شرایط و ضوابط کلی شما می توانید هر شرایطی را که ممکن است در آن قرار بگیرید پیش بینی کنید. اگر مفاد در مورد خاصی قابل اجرا نباشد ، طرفین می توانند توافق کنند که این مفاد - و سایر مفاد دیگر - حذف خواهد شد. همچنین می توان ترتیبات متفاوت یا خاص تری در خود قرارداد نسبت به شرایط و ضوابط عمومی ایجاد کرد. در زیر تعدادی از موضوعاتی است که می تواند در شرایط خرید شما تنظیم شود.

تعاریف

اول از همه ، افزودن لیستی از تعاریف در شرایط عمومی خرید مفید است. این لیست اصطلاحات مهمی را که در شرایط تکرار می شوند توضیح می دهد.

بدهی

مسئولیت موضوعی است که باید به درستی تنظیم شود. در اصل ، شما می خواهید طرح مسئولیت یکسان برای هر قرارداد اعمال شود. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است مسئولیت خود را حذف کنید. بنابراین این موضوعی است که باید در شرایط عمومی خرید از قبل تنظیم شود.

حقوق مالکیت معنوی

مقررات مربوط به مالکیت معنوی نیز باید در برخی شرایط و ضوابط عمومی گنجانده شود. اگر اغلب معماران را برای طراحی نقشه های ساختمانی و/یا پیمانکاران برای ارائه آثار خاص مأمور می کنید ، می خواهید نتایج نهایی متعلق به شما باشد. در اصل ، یک معمار ، به عنوان سازنده ، دارای حق نسخه برداری از نقاشی ها است. به عنوان مثال ، در شرایط عمومی ، می توان قید کرد که معمار مالکیت را منتقل می کند یا اجازه ایجاد تغییرات را می دهد.

محرمانه

هنگام مذاکره با طرف دیگر یا هنگام خرید واقعی ، اطلاعات حساس (تجاری) اغلب به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین مهم است که یک مفاد را در شرایط و ضوابط کلی قرار دهید که تضمین می کند طرف مقابل شما نمی تواند از اطلاعات محرمانه استفاده کند (درست مانند آن).

تضمین ها

اگر محصولات را خریداری می کنید یا برای ارائه خدمات به طرفی سفارش می دهید ، طبیعتاً می خواهید آن طرف دیگر شرایط یا نتایج خاصی را تضمین کند.

قانون قابل اجرا و قاضی صالح

اگر طرف قرارداد شما در هلند واقع شده است و تحویل کالا و خدمات نیز در هلند انجام می شود ، ممکن است مقررات مربوط به قانون قابل اجرا در قرارداد اهمیت کمتری داشته باشد. با این حال ، برای جلوگیری از شرایط پیش بینی نشده ، ایده خوبی است که همیشه قوانین و مقررات کلی خود را که اعلام می کنید قابل اجرا است ، درج کنید. علاوه بر این ، می توانید در شرایط و ضوابط عمومی مشخص کنید که هرگونه اختلاف باید به کدام دادگاه تسلیم شود.

قرارداد کار

لیست بالا جامع نیست. البته موضوعات بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توان آنها را در شرایط عمومی تنظیم کرد. این نیز بستگی به نوع شرکت و قسمتی دارد که در آن فعالیت می کند. به عنوان مثال ، ما به تعدادی از مواردی می پردازیم که برای شرایط عمومی خرید در صورت قرارداد کار ، جالب است.

مسئولیت زنجیره ای

اگر شما به عنوان یک اصلی یا پیمانکار برای انجام یک کار مهم یک پیمانکار فرعی را مشارکت دهید ، تحت مقررات مسئولیت زنجیره ای قرار می گیرید. این بدان معناست که شما مسئول پرداخت مالیات حقوق و دستمزد توسط پیمانکار (فرعی) خود هستید. مالیات حقوق و دستمزد و تأمین اجتماعی به عنوان مالیات حقوق و دستمزد و تأمین اجتماعی تعریف می شود. اگر پیمانکار یا پیمانکار فرعی شما تعهدات پرداختی را رعایت نکند ، اداره مالیات و گمرک می تواند شما را مسئول بداند. به منظور جلوگیری از مسئولیت پذیری تا حد امکان و کاهش خطر ، باید با پیمانکار (فرعی) خود توافقنامه های خاصی را منعقد کنید. این موارد را می توان در شرایط و ضوابط کلی بیان کرد.

تعهد هشدار

به عنوان مثال ، به عنوان یک مدیر اصلی می توانید با پیمانکار خود موافقت کنید که قبل از شروع کار ، او وضعیت را در محل مورد بررسی قرار می دهد و در صورت وجود هر گونه خطا در انجام وظیفه ، به شما گزارش می دهد. این مورد توافق می شود تا پیمانکار نتواند کار را کورکورانه انجام دهد و پیمانکار را مجبور می کند که همراه شما فکر کند. به این ترتیب می توان از هرگونه آسیب جلوگیری کرد.

ایمنی

به دلایل ایمنی ، می خواهید الزاماتی را بر کیفیت پیمانکار و کارکنان پیمانکار اعمال کنید. به عنوان مثال ، ممکن است به گواهینامه VCA نیاز داشته باشید. این موضوع در درجه اول موضوعی است که باید در شرایط و ضوابط عمومی به آن پرداخته شود.

پهپاد 2012

به عنوان یک کارآفرین ، ممکن است بخواهید شرایط و ضوابط اداری یکنواخت را برای اجرای آثار و تأسیسات فنی 2012 که در رابطه با طرف مقابل قابل اجرا است ، اعلام کنید. در این صورت ، مهم است که آنها را در شرایط خرید عمومی اعلام کنید. علاوه بر این ، هرگونه انحراف از پهپاد 2012 نیز باید به صراحت نشان داده شود.

La Law & More وکلا هم به خریداران و هم به تأمین کنندگان کمک می کنند. آیا می خواهید دقیقاً بدانید شرایط و ضوابط عمومی چیست؟ وکلا از Law & More می تواند در این مورد به شما مشاوره دهد آنها همچنین می توانند شرایط و ضوابط عمومی را برای شما تنظیم کنند یا شرایط موجود را ارزیابی کنند.

Law & More