طلاق از طریق میانجیگری

طلاق از طریق میانجیگری

طلاق اغلب با اختلاف بین شرکا همراه است. هنگامی که شما و شریک زندگی خود جدا هستید و نمی توانید با یکدیگر به توافق برسید ، درگیری هایی بوجود می آید که در برخی موارد حتی می تواند تشدید شود. طلاق بعضی اوقات به دلیل عواطف آنها ممکن است بدی را در کسی به وجود آورد. در چنین شرایطی می توانید برای گرفتن حق قانونی خود با یک وکیل تماس بگیرید. او قادر خواهد بود از طرف شما مراحل قانونی را آغاز كند. با این حال ، این شانس وجود دارد که به عنوان مثال فرزندان شما در نتیجه دچار آسیب های زیادی شوند. برای جلوگیری از این تنش ها ، می توانید با واسطه نیز تصمیم به طلاق بگیرید. در عمل ، این اغلب به عنوان واسطه گری طلاق گفته می شود.

طلاق از طریق میانجیگری

واسطه چیست؟

هرکسی که اختلاف داشته باشد می خواهد هر چه سریعتر از شر آن خلاص شود. اغلب اختلافات قبلاً به چنان سطح بالایی رسیده است که هر دو طرف دیگر راه حل را نمی بینند. میانجیگری می تواند آن را تغییر دهد. میانجی گری ، حل و فصل مشترک اختلاف با کمک یک واسطه درگیری بی طرف است: واسطه. اطلاعات بیشتر در مورد میانجیگری به طور کلی می توانید در ما پیدا کنید صفحه میانجیگری.

مزایای میانجیگری طلاق چیست؟

یک طلاق ضعیف تنظیم شده می تواند سالهای آینده موجب اندوه و ناامیدی شود. میانجیگری راهی است برای دستیابی به یک راه حل مشترک در مشاوره ، به عنوان مثال درمورد نحوه برخورد با کودکان ، توزیع پول ، نفقه احتمالی و توافق در مورد حقوق بازنشستگی.
هنگامی که طرفین می توانند در یک فرآیند میانجیگری به توافق برسند ، ما این موضوع را در توافق نامه تسویه حساب قرار خواهیم داد. متعاقباً ، توافق های انجام شده می توانند توسط دادگاه تصویب شوند.

در طلاق که طرفین در دادگاه با یکدیگر روبرو هستند ، یکی از طرفین غالباً راه خود را خواهد داشت و طرف مقابل بازنده است ، مانند گذشته. در میانجیگری ، بازنده ای وجود ندارد. در میانجیگری ، تلاش شده است تا مشکلات با هم حل شود ، به طوری که برای هر دو طرف وضعیت برنده ایجاد شود. این امر به ویژه در مواردی که طرفین پس از طلاق مجبور به معامله با یکدیگر شوند بسیار مهم است. مثلاً به وضعیتی که کودکان درگیر هستند فکر کنید. در این حالت ، مهم این است که شرکای سابق هنوز هم پس از طلاق می توانند یک درب را با هم طی کنند. یکی دیگر از مزیت های میانجیگری این است که اغلب ارزان تر و سنگین تر از دادرسی طولانی است.

واسطه چگونه کار می کند؟

در میانجیگری ، احزاب با هدایت یک واسطه حرفه ای با یکدیگر صحبت می کنند. واسطه گر یک واسطه مستقل است که به همراه طرفین به دنبال راه حلی هستند که برای همه قابل قبول باشد. واسطه نه تنها به جنبه قانونی پرونده نگاه می کند ، بلکه به مشکلات اساسی نیز می پردازد. سپس طرفین به یک راه حل مشترک می رسند که واسطه در توافقنامه تسویه حساب ثبت می کند. واسطه عقیده ای ابراز نمی کند. بنابراین میانجیگری مبتنی بر اراده دستیابی به توافق نامه ها با اطمینان است. این روند میانجیگری نرمال تر از یک دادگاه در دادگاه است. اکنون که توافق نامه ها با هم ساخته شده اند ، احتمال بیشتری وجود دارد که طرفین به آنها پایبند باشند.

واسطه تضمین می کند که هر دو طرف می توانند داستان خود را بگویند و به یکدیگر گوش فرا می دهند. در طی مکالمات با واسطه ، توجه کافی به احساسات طرفین خواهد رسید. قبل از اینکه توافق های خوب حاصل شود ، باید احساسات مورد بحث قرار گیرد. علاوه بر این ، یک واسطه تضمین می کند که توافق نامه های طرفین از نظر قانونی صحیح هستند.

چهار مرحله میانجیگری

  1. مصاحبه مصرف. در اولین مصاحبه ، واسطه به روشنی توضیح می دهد که چه واسطه ای است. سپس طرفین توافق نامه میانجیگری را امضا می کنند. در این توافق نامه ، طرفین موافق هستند که گفتگوها محرمانه است ، آنها داوطلبانه شرکت خواهند کرد و آنها به طور فعال در گفتگوها شرکت خواهند کرد. احزاب در هر زمان آزاد هستند که روند میانجیگری را قطع کنند.
  2. مرحله شناسایی. تحت هدایت واسطه ، درگیری تا زمانی که همه دیدگاه ها و علایق مشخص نباشد ، تجزیه و تحلیل می شود.
  3. مرحله مذاکره. هر دو طرف راه حل های ممکن را ارائه می دهند. آنها به خاطر دارند که راه حل باید برای هر دو طرف خوب باشد. در این روش توافق های لازم انجام می شود.
  4. قرار ملاقات ها را انجام دهید واسطه سرانجام تمام این توافق نامه ها را روی کاغذ می گذارد ، به عنوان مثال ، توافق نامه تسویه حساب ، یک طرح والدین یا میثاق طلاق. این سپس برای تصویب به دادگاه ارسال می شود.

آیا شما همچنین می خواهید با ایجاد تمهیدات مشترک ، طلاق خود را ترتیب دهید؟ یا می خواهید بدانید که آیا میانجیگری می تواند راه حل خوبی برای شما باشد؟ در صورت تمایل با دفتر ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که شما را در انتخاب میانجیگری یاری کنیم.  

Law & More