طلاق سریع: چگونه آن را انجام می دهید؟

طلاق سریع: چگونه آن را انجام می دهید؟

طلاق تقریباً همیشه یک رویداد عاطفی دشوار است. با این حال، نحوه انجام طلاق می تواند همه چیز را تغییر دهد. در حالت ایده آل، همه دوست دارند طلاق را در اسرع وقت به پایان برسانند. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

نکته 1: از مشاجره با شریک سابق خود جلوگیری کنید

مهمترین نکته در مورد طلاق سریع این است که از مشاجره با شریک سابق خود اجتناب کنید. در بیشتر موارد، زمان زیادی در مبارزه با یکدیگر از دست می رود. اگر شرکای سابق به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تا حدودی احساسات خود را تحت کنترل داشته باشند، طلاق می تواند بسیار سریعتر پیش رود. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و انرژی صرف شده برای مبارزه با یکدیگر می شود، بلکه به این معنی است که مراحل قانونی مربوط به طلاق سریعتر انجام می شود.

نکته 2: با هم به وکیل مراجعه کنید

وقتی شرکای سابق می توانند توافق کنند، می توانند به طور مشترک یک وکیل استخدام کنند. به این ترتیب هر دوی شما به وکیل خود نیاز ندارید، اما وکیل مشترک می تواند مقدمات طلاق را در عهد طلاق توسط وکیل مشترک لحاظ کند. این کار از هزینه های مضاعف جلوگیری می کند و باعث صرفه جویی در زمان می شود. به هر حال، اگر درخواست طلاق مشترک وجود داشته باشد، لازم نیست به دادگاه بروید. از سوی دیگر، این مورد زمانی است که هر دو طرف وکیل خود را استخدام می کنند.

علاوه بر این، تعدادی چیز وجود دارد که شما و شریک سابقتان می توانید قبل از استخدام وکیل برای صرفه جویی در زمان و هزینه بیشتر آماده کنید:

  • از قبل با شریک سابق خود در مورد ترتیباتی که در حال انجام آن هستید بحث کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب برخی از مسائل نیازی به گفت‌وگوی طولانی با وکیل نیست و وکیل فقط باید این توافقات را در طلاق قرار دهد.
  • شما می توانید از قبل موجودی کالاهایی که باید تقسیم شوند را تهیه کنید. نه تنها به دارایی ها، بلکه به هر بدهی نیز فکر کنید.
  • تا حد امکان در مورد ملک، مانند دفتر اسناد رسمی، رهن، ارزش گذاری و خرید احتمالی خانه جدید ترتیب دهید.

نکته 3: میانجیگری

اگر با شریک سابق خود در مورد طلاق به توافق نرسیدید، عاقلانه است که با یک میانجی تماس بگیرید. وظیفه یک میانجی در طلاق این است که به عنوان یک شخص ثالث بی طرف مکالمه بین شما و همسر سابقتان را هدایت کند. از طریق میانجی گری به دنبال راه حل هایی می گردند که هر دو طرف بتوانند با آن موافقت کنند. این بدان معناست که شما در دو طرف حصار نیستید، بلکه برای حل اختلافات و دستیابی به توافقات معقول با یکدیگر همکاری می کنید. وقتی راه حلی را با هم به دست آورید، میانجی ترتیبات انجام شده را روی کاغذ خواهد آورد. پس از آن، شما و همسر سابقتان می توانید با یک وکیل مشورت کنید، که سپس می تواند توافقات را در عهد طلاق لحاظ کند.

Law & More