قانون ورشکستگی و رویه های آن

قانون ورشکستگی و رویه های آن

پیشتر ما نوشتیم a وبلاگ در مورد شرایطی که می توان ورشکستگی را تشکیل داد و نحوه انجام این روشبه علاوه بر ورشکستگی (که در عنوان اول تنظیم شده است) ، قانون ورشکستگی (به هلندی Faillissementswet ، که از این پس به عنوان "Fw" نامیده می شود) دارای دو رویه دیگر است. یعنی: مهلت قانونی (عنوان دوم) و طرح تجدید ساختار بدهی برای اشخاص حقیقی (عنوان سوم ، همچنین به عنوان قانون تنظیم مجدد بدهی افراد طبیعی یا به هلندی مرطوب Schuldsanering Natuurlijke Personen "WSNP"). تفاوت این روش ها در چیست؟ در این مقاله این مورد را توضیح خواهیم داد.

قانون ورشکستگی و رویه های آن

ورشکستگی

اول از همه ، Fw رویه ورشکستگی را تنظیم می کند. این مراحل مستلزم ضمیمه کلی دارایی های بدهکار به نفع طلبکاران است. مربوط به جبران خسارت جمعی است. اگرچه همیشه این امکان برای طلبکاران وجود دارد که به استثناء مقررات قانون آیین دادرسی مدنی (به هلندی Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering یا "Rv") ، این همیشه یک گزینه مطلوب از نظر اجتماعی نیست. اگر مکانیزم جبران خسارت جمعی ایجاد شود ، بسیاری از مراحل جداگانه برای به دست آوردن عنوان قابل اجرا و اجرای آن صرفه جویی می شود. علاوه بر این ، دارایی های بدهکار بر خلاف توسل انفرادی ، که در آن ترتیب اولویت وجود ندارد ، عادلانه بین طلبکاران تقسیم می شود.

این قانون شامل تعدادی از مقررات برای این روش جبران خسارت جمعی است. اگر حکم ورشکستگی صادر شود ، بدهکار تصرف و مدیریت دارایی هایی را که مطابق ماده 23 Fw بازپرداخت باز است ، از دست می دهد. علاوه بر این ، دیگر امکان طلب طلبکاران به صورت جداگانه وجود ندارد و کلیه ضمیمه هایی که قبل از ورشکستگی انجام شده است لغو می شود (ماده 33 Fw). تنها امکانی که طلبکاران ورشکسته می توانند مطالبات خود را پرداخت کنند ارائه این مطالبات برای تأیید است (ماده 26 Fw). تصفیه کننده تسهیل کننده ورشکستگی تعیین می شود که در مورد تأیید تصمیم می گیرد و املاک را به نفع طلبکاران مشترک مدیریت و تسویه می کند (ماده 68 Fw).

تعلیق پرداخت

در مرحله دوم ، FW روش دیگری را ارائه می دهد: تعلیق پرداخت ها. این روش برای توزیع عواید بدهکار مانند ورشکستگی نیست ، بلکه برای حفظ آنها است. اگر هنوز امکان خروج از وضعیت قرمز و در نتیجه جلوگیری از ورشکستگی وجود دارد ، این تنها در صورتی امکان پذیر است که یک بدهکار در واقع دارایی های خود را حفظ کند. بنابراین ، اگر بدهکاری متوقف نشده باشد ، بدهکار می تواند تقاضای تعلیق کند ، اما اگر پیش بینی می کند که او در آینده در چنین وضعیتی قرار خواهد گرفت (ماده 214 Fw).

در صورت تأیید درخواست مهلت قانونی ، نمی توان بدهکار را مجبور به پرداخت مطالبات تحت تعلیق کرد ، سلب حق مالکیت به حالت تعلیق درآمد و کلیه ضمیمه ها (احتیاطی و قابل اجرا) لغو شد. ایده پشت این است که با کاهش فشار ، جایی برای سازماندهی مجدد وجود دارد. با این حال ، در بیشتر موارد این موفقیت آمیز نیست ، زیرا هنوز می توان ادعاهایی را که اولویت با آنها است ، اجرا کرد (به عنوان مثال در مورد حق حفظ یا حق تعهد یا وام مسکن). درخواست برای مهلت قانونی می تواند زنگ خطر را برای این طلبکاران ایجاد کند و بنابراین آنها را به اصرار بر پرداخت تشویق می کند. علاوه بر این ، بدهکار می تواند کارکنان خود را دوباره سازماندهی کند.

تجدید ساختار بدهی اشخاص حقیقی

روش سوم در Fw ، تجدید ساختار بدهی برای اشخاص حقیقی ، مشابه روش ورشکستگی است. از آنجا که شرکت ها با پایان دادن به روند ورشکستگی منحل می شوند ، طلبکاران دیگر بدهکار ندارند و نمی توانند پول خود را دریافت کنند. البته این امر در مورد شخص حقیقی صادق نیست ، بدین معنا که برخی بدهکاران می توانند تا پایان عمر توسط طلبکاران تحت تعقیب قرار گیرند. به همین دلیل است که پس از نتیجه گیری موفقیت آمیز ، بدهکار می تواند با روش تجدید ساختار بدهی شروع به کار کند.

منظور از سند تمیز این است که بدهی های پرداخت نشده بدهکار به تعهدات طبیعی تبدیل می شود (ماده 358 Fw). اینها توسط قانون قابل اجرا نیستند ، بنابراین می توان آنها را فقط یک تعهد اخلاقی دانست. به منظور به دست آوردن این صفحه تمیز ، مهم است که بدهکار در طول مدت قرارداد حداکثر تلاش خود را برای جمع آوری هرچه بیشتر درآمد انجام دهد. بخش بزرگی از این دارایی ها همانند روال ورشکستگی منحل می شوند.

درخواست تجدید ساختار بدهی تنها در صورتی اعطا می شود که بدهکار در پنج سال قبل از درخواست با حسن نیت عمل کرده باشد. در این ارزیابی شرایط زیادی در نظر گرفته می شود ، از جمله اینکه آیا بدهی ها یا عدم پرداخت قابل مذموم است و میزان تلاش برای پرداخت این بدهی ها. حسن نیت نیز در حین و بعد از جلسه مهم است. در صورت عدم حسن نیت در جریان رسیدگی ، دادرسی می تواند خاتمه یابد (ماده 350 بند 3 Fw). حسن نیت در پایان و بعد از دادرسی نیز پیش شرط اعطای و حفظ صفحه تمیز است.

در این مقاله ما توضیح کوتاهی در مورد روش های مختلف در Fw ارائه کرده ایم. از یک سو روشهای انحلال وجود دارد: رویه ورشکستگی عمومی و روش تغییر زمان بدهی که فقط برای اشخاص حقیقی اعمال می شود. در این مراحل دارایی های بدهکار به طور جمعی به نفع طلبکاران مشترک منحل می شود. از سوی دیگر ، تعلیق روش پرداخت وجود دارد که با "توقف" تعهدات پرداختی نسبت به طلبکاران بدون ضامن ، می تواند بدهکار را قادر سازد تا امور خود را مرتب کرده و در نتیجه از ورشکستگی احتمالی جلوگیری کند. آیا در مورد Fw و روش هایی که ارائه می دهد س questionsالی دارید؟ سپس لطفا تماس بگیرید Law & Moreبه وکلای ما در زمینه حقوق ورشکستگی تخصص دارند و خوشحال می شوند به شما کمک کنند!

Law & More