قانون پولشویی و پیشگیری از تأمین مالی تروریسم هلند توضیح داد (مقاله)

پولشویی هلند و تامین مالی تروریسم…

قانون پولشویی و پیشگیری از تأمین مالی تروریسم هلند توضیح داد

در اول اوت سال 2018 ، عمل پولشویی هلندی و قانون پیشگیری از تأمین مالی تروریسم (هلندی: Wwft) به مدت ده سال در حال اجرا است. هدف اصلی Wwft تمیز نگه داشتن سیستم مالی است. هدف این قانون جلوگیری از استفاده سیستم اقتصادی برای اهداف جنایی پولشویی و تأمین مالی تروریسم است. پولشویی به این معنی است که دارایی های غیرقانونی به دست آمده برای پنهان کردن منشأ غیرقانونی قانونی است. تأمین مالی تروریسم زمانی اتفاق می افتد که از سرمایه برای تسهیل فعالیت های تروریستی استفاده شود. طبق گفته Wwft ، سازمانها موظفند معاملات غیرمعمول را گزارش دهند. این گزارش ها به کشف و پیگرد قانونی پولشویی و تأمین مالی تروریسم کمک می کند. Wwft در سازمانهایی که در هلند فعال هستند تأثیر بسیاری دارد. سازمان ها به منظور جلوگیری از وقوع پولشویی و تأمین مالی تروریسم ، باید به طور جدی اقدامات لازم را انجام دهند. در این مقاله بحث خواهیم کرد که کدام مؤسسات در محدوده Wwft قرار می گیرند ، این مؤسسات با توجه به Wwft چه تعهدی دارند و چه مواقعی که مؤسسات از Wwft پیروی نکنند ، چه عواقبی دارند.

قانون پولشویی و پیشگیری از تأمین مالی تروریسم هلند توضیح داد

1. موسساتی که در محدوده Wwft قرار می گیرند

برخی از مؤسسات موظف هستند مقررات Wwft را رعایت کنند. برای ارزیابی اینکه آیا یک موسسه مشمول Wwft است ، نوع موسسه و فعالیت های انجام شده توسط این موسسه مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است مؤسسه‌ای که تحت تأثیر Wwft است موظف باشد مشتری خود را به دقت و یا گزارش یک معامله را انجام دهد. موسسات زیر ممکن است در معرض Wwft باشند:

  • فروشندگان کالا؛
  • واسطه ها در خرید و فروش کالا؛
  • ارزیاب املاک و مستغلات؛
  • نمایندگان املاک و مستغلات و واسطه ها در املاک و مستغلات.
  • اپراتورهای گروفروشی و ارائه دهندگان اقامتگاه؛
  • موسسات مالی؛
  • متخصصان مستقل. [1]

فروشندگان کالا

فروشندگان کالاها موظفند هنگام خرید قیمت کالاهای فروخته شده مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر از آن با احتیاط مشتری عمل کنند و این پرداخت به صورت نقدی انجام می شود. فرقی نمی کند که این پرداخت به صورت یکجا انجام شود یا یکباره. هنگامی که هنگام فروش کالاهای خاص مانند کشتی ، وسایل نقلیه و جواهرات ، مبلغ پرداخت نقدی 25,000 یورو یا بیشتر اتفاق می افتد ، فروشنده همیشه باید این معامله را گزارش کند. هنگامی که پرداخت به صورت نقدی انجام نشود ، هیچ تعهدی از Wwft وجود ندارد. با این حال ، واریز نقدی در حساب بانکی فروشنده به عنوان پرداخت پول نقد دیده می شود.

واسطه ها در خرید و فروش کالاها

اگر در خرید یا فروش کالاهای خاصی واسطه باشید ، منوط به Wwft هستید و موظف به انجام مراقبت دقیق مشتری هستید. این شامل خرید و فروش وسایل نقلیه ، کشتی ، جواهرات ، اشیاء هنری و عتیقه فروشی ها می شود. فرقی نمی کند که چقدر قیمت پرداخت شود و آیا قیمت آن به صورت نقدی پرداخت شده است یا خیر. وقتی معامله ای با پرداخت نقدی 25,000،XNUMX یورو یا بیشتر اتفاق می افتد ، این معامله همیشه باید گزارش شود.

ارزیاب املاک و مستغلات

هنگامی که یک ارزیابی کننده اموال غیر منقول را ارزیابی می کند و حقایق و شرایط غیرمعمول که ممکن است مربوط به پولشویی یا تأمین مالی تروریسم باشد را کشف می کند ، باید این معامله گزارش شود. با این حال ، ارزیابی کنندگان موظف به انجام دقت و احتیاط مشتری نیستند.

نمایندگان املاک و مستغلات و واسطه ها در املاک و مستغلات

اشخاصی که در خرید و فروش املاک و مستغلات واسطه هستند ، مشمول Wwft هستند و باید برای هر وظیفه دقت و احتیاط مشتری را انجام دهند. تعهد به انجام وظیفه کافی از مشتری در رابطه با طرف قرارداد مشتری نیز اعمال می شود. اگر شک و تردید وجود داشته باشد که یک معامله ممکن است شامل پولشویی یا تأمین مالی تروریسم باشد ، باید این معامله گزارش شود. این همچنین در مورد معاملات انجام می شود که مبلغ 15,000،XNUMX یورو یا بیشتر به صورت نقدی دریافت می شود. فرقی نمی کند که این مبلغ برای املاک و مستغلات باشد یا برای شخص ثالث.

اپراتورهای گروفروشی و ارائه دهندگان اقامتگاه

اپراتورهای گروفروشی که تعهدات حرفه ای یا شغلی ارائه می دهند باید با هر معامله ای دقت و احترام مشتری را انجام دهند. اگر معامله غیر معمول است ، باید این معامله گزارش شود. این همچنین در مورد کلیه معاملات مبلغ 25,000 یورو یا بیشتر صدق می کند. تأمین کنندگان محل اقامت که آدرس و یا آدرس پستی را به صورت شغلی یا حرفه ای در اختیار اشخاص ثالث قرار می دهند ، باید برای هر مشتری نیز احتیاط لازم را انجام دهند. اگر گمان شود که ممکن است پولشویی یا تأمین مالی تروریسم در تهیه محل اقامت درگیر باشد ، این معامله باید گزارش شود.

موسسات مالی

موسسات مالی شامل بانکها ، صرافی ها ، کازینوها ، دفاتر اعتماد ، مؤسسات سرمایه گذاری و بیمه گذاران خاص می باشد. این موسسات باید همیشه با احتیاط مشتری را انجام دهند و باید معاملات غیر معمول را گزارش دهند. با این حال ، قوانین مختلفی ممکن است در مورد بانکها اعمال شود.

متخصصان مستقل

دسته حرفه ای های مستقل شامل افراد زیر می باشد: اسناد رسمی ، وکلا ، حسابداران ، مشاوران مالیاتی و دفاتر اداری. این گروه های حرفه ای باید با دقت عمل مشتری را انجام داده و معاملات غیرمعمول را گزارش دهند.

مؤسسات یا متخصصانی که بطور مستقل فعالیت های خود را بر مبنای حرفه ای انجام می دهند و مطابق با فعالیت های انجام شده توسط موسسات ذکر شده در بالا هستند نیز ممکن است مشمول Wwft شوند. این می تواند فعالیت های زیر را شامل شود:

  • مشاوره به شرکتها در مورد ساختار سرمایه ، استراتژی تجارت و فعالیتهای مرتبط؛
  • مشاوره و ارائه خدمات در زمینه ادغام و جمع آوری شرکت ها؛
  • تأسیس یا مدیریت شرکتها یا اشخاص حقوقی؛
  • خرید و فروش شرکت ها ، اشخاص حقوقی یا سهام در شرکت ها؛
  • کسب کامل یا جزئی شرکتها یا اشخاص حقوقی؛
  • فعالیتهای مربوط به مالیات.

برای تعیین اینکه آیا یک موسسه مشمول Wwft است یا خیر ، باید فعالیتهایی را که موسسه انجام می دهد در ذهن داشته باشید. اگر یک موسسه فقط اطلاعات را ارائه دهد ، این موسسه در اصل مشمول Wwft نیست. اگر یک موسسه مشاوره ای به مشتریان ارائه دهد ، این موسسه ممکن است تحت تأثیر Wwft قرار بگیرد. با این حال ، بین ارائه اطلاعات و ارائه مشاوره ، یک خط نازک وجود دارد. همچنین ، قبل از انعقاد یک مؤسسه در توافقنامه تجاری با مشتری ، باید وظیفه لازم برای مراقبت از مشتری انجام شود. وقتی یک مؤسسه در ابتدا فکر می کند که فقط باید اطلاعات را به مشتری ارائه دهید ، اما بعداً به نظر می رسد که توصیه هایی نیز داده شده است یا باید به آنها نیز داده شود ، تعهد انجام مراقبت های قبلی مشتری قبلی را برآورده نمی کند. همچنین تقسیم فعالیت های یک موسسه به فعالیت هایی که تابع Wwft هستند و فعالیت هایی که مشمول Wwft نیستند نیز بسیار ریسک پذیر است ، زیرا مرز بین این فعالیت ها بسیار مبهم است. علاوه بر این ، ممکن است اینگونه باشد که فعالیتهای جداگانه مشمول Wwft نباشند ، اما این فعالیتها مستلزم تعهد Wwft در هنگام پیوستن به یکدیگر است. بنابراین مهم است که از قبل تعیین کنید که آیا موسسه شما مشمول Wwft است یا خیر.

تحت شرایط خاص ، یک موسسه می تواند به جای Wwft در محدوده قانون نظارت بر اداره اعتماد هلند (Wtt) قرار گیرد. Wtt شامل الزامات سختگیرانه تری در رابطه با دقت نظر مشتری است و موسساتی که تحت Wtt هستند برای انجام فعالیت های خود نیاز به مجوز دارند. بر اساس Wtt ، موسساتی که محل سکونت خود را تأمین می کنند و فعالیتهای اضافی دیگری نیز انجام می دهند ، مشمول Wtt هستند. این فعالیتهای اضافی شامل ارائه مشاوره حقوقی ، مراقبت از اظهارنامه های مالیاتی ، انجام فعالیتهایی با توجه به تنظیم ، ارزیابی و نظارت بر حسابهای سالانه یا حفظ مدیریت یا کسب مدیر برای یک شرکت یا شخص حقوقی است. در عمل ، تهیه مسکن و انجام فعالیتهای اضافی اغلب توسط دو نهاد مختلف مدیریت می شود تا اطمینان حاصل شود که این موسسات در محدوده Wtt قرار ندارند. با این وجود ، با اجرای Wtt اصلاح شده ، این دیگر امکان پذیر نخواهد بود. پس از لازم الاجرا شدن این اصلاحیه قانونی ، م institutionsسساتی که اثبات سکونت و انجام فعالیتهای اضافی بین دو م institutionsسسه را از بین می برند نیز مشمول Wtt خواهند بود. این مربوط به م institutionsسساتی است که خود فعالیتهای اضافی انجام می دهند ، اما مشتری را برای تأمین یا اقامتگاه به مسسه دیگری ارجاع می دهند (یا بالعکس) و همچنین م institutionsسساتی که با تماس مشتری با طرفهای مختلف که می توانند محل اقامت خود را تأمین کنند و به عنوان واسطه عمل می کنند فعالیتهای اضافی. [2] مهم است که موسسات در مورد فعالیت های خود دید خوبی داشته باشند تا مشخص کنند کدام قانون در مورد آنها اعمال می شود.

2. دقت کافی مشتری

طبق گفته Wwft ، مؤسسه ای که مشمول Wwft باشد باید با دقت عمل مشتری را انجام دهد. قبل از انعقاد مؤسسه در توافق نامه تجارت با مشتری و قبل از ارائه خدمات ، باید مراقبت های لازم از مشتری انجام شود. دقت مشتری از جمله موارد دیگر مستلزم آن است که یک موسسه باید هویت مشتری خود را درخواست کند ، باید این اطلاعات را بررسی کند ، آن را ثبت و به مدت پنج سال حفظ کند.

دقت کارفرما بر اساس Wwft ریسک محور است. این بدان معناست که یک م institutionسسه باید با توجه به ماهیت و اندازه شرکت خود و خطرات مربوط به رابطه خاص تجاری یا معامله ، خطرات را بپذیرد. شدت دقت لازم باید مطابق با این خطرات باشد. [3] Wwft مستلزم سه سطح دقت مشتری است: استاندارد ، ساده و پیشرفته. بر اساس خطرات ، یک موسسه باید تعیین کند که کدام یک از احتیاط کارشناسی مشتری فوق الذکر باید انجام شود. علاوه بر تفسیر مبتنی بر ریسک ، از دقت نظر مشتری که باید در موارد استاندارد انجام شود ، ارزیابی ریسک نیز ممکن است دلیلی برای انجام مراقبت از مشتری ساده یا افزایش یافته باشد. هنگام ارزیابی خطرات ، نکات زیر باید در نظر گرفته شود: مشتریان ، کشورها و دلایل جغرافیایی محل فعالیت م institutionسسه و محصولات و خدمات ارائه شده. [4]

Wwft مشخص نمی کند که م institutionsسسات باید چه اقداماتی را انجام دهند تا تعادل بین مشتری و حساسیت به خطر معامله متعادل شود. با این وجود برای موسسات تعیین روشهای مبتنی بر ریسک برای تعیین اینکه با چه شدت مراقبت مشتری انجام می شود از اهمیت برخوردار است. به عنوان مثال ، اقدامات زیر را می توان اجرا كرد: ایجاد ماتریس ریسك ، تنظیم سیاست یا مشخصات ریسك ، نصب رویه های پذیرش مشتری ، اقدامات كنترل داخلی یا ترکیبی از این اقدامات. علاوه بر این ، توصیه می شود مدیریت پرونده را انجام داده و کلیه معاملات و ارزیابی ریسک مربوطه را ثبت کنید. مقام مسئول در رابطه با Wwft ، واحد اطلاعات مالی (FIU) ، می تواند از یک مسسه بخواهد که ریسک های مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم را شناسایی و ارزیابی کند. م institutionسسه ای موظف است چنین درخواستی را انجام دهد. [5] Wwft همچنین حاوی نشانگرهایی است که نشان می دهد با چه شدت شدت باید مراقبت مشتری انجام شود.

2.1 دقت کافی مشتری

به طور معمول ، موسسات باید با دقت عمل مشتری را انجام دهند. این دقت کافی از عناصر زیر تشکیل شده است:

  • تعیین ، تأیید و ثبت هویت مشتری.
  • تعیین ، تأیید و ثبت هویت مالک نهایی نهایی (UBO)؛
  • تعیین و ثبت هدف و ماهیت تکالیف یا معامله.

هویت مشتری

برای اینکه بدانید خدمات به چه کسی ارائه می شود ، باید قبل از شروع مؤسسه ارائه خدمات خود ، هویت مشتری تعیین شود. برای شناسایی مشتری ، لازم است مشتری از اطلاعات هویت خود سؤال کند. متعاقباً هویت مشتری باید تأیید شود. برای شخص حقیقی این تأیید با درخواست گذرنامه اصلی ، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی امکان پذیر است. از مشتریانی که اشخاص حقوقی هستند باید خواسته شود که از ثبت تجارت یا سایر اسناد یا داده های معتبر که در ترافیک بین المللی مرسوم است ، تهیه کنند. این اطلاعات پس از آن باید به مدت پنج سال توسط موسسه حفظ شود.

هویت UBO

اگر مشتری شخص حقوقی ، مشارکت ، بنیاد یا اعتماد باشد ، UBO باید شناسایی و تأیید شود. UBO یک شخص حقوقی یک شخص حقیقی است که:

  • بیش از 25٪ سرمایه مشتری را به خود اختصاص می دهد. یا
  • می تواند 25٪ یا بیشتر از سهام یا حق رای را در مجمع عمومی سهامداران مشتری اعمال کند. یا
  • می تواند کنترل واقعی را در مشتری اعمال کند؛ یا
  • ذینفع 25٪ یا بیشتر از دارایی های بنیاد یا اعتماد است؛ یا
  • کنترل ویژه ای روی بیش از 25٪ یا بیشتر دارایی های مشتری دارد.

UBO مشارکت یک شخص حقیقی است که پس از انحلال شراکت ، حق دارد سهم دارایی های 25٪ یا بیشتر را تصویب کند یا حق دارد سهمی در سود 25٪ یا بیشتر داشته باشد. با اعتماد ، تنظیم کننده (ها) و متولی (ها) باید مشخص شوند.

وقتی هویت UBO مشخص شود ، باید این هویت تأیید شود. یک موسسه باید خطرات مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم را ارزیابی کند. تأیید UBO طبق این خطرات باید انجام شود. این امر تأیید مبتنی بر ریسک نام دارد. عمیق ترین شکل تأیید این است که با استفاده از اسناد و مدارک اساسی مانند اعمال ، قراردادها و ثبت ها در ثبت های عمومی یا منابع معتبر دیگر مشخص کنید که UBO مورد نظر در واقع برای 25٪ یا بیشتر مجاز است. این اطلاعات می تواند در صورت وجود ریسک بالا در رابطه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم درخواست شود. در صورت وجود خطر کم ، یک موسسه می تواند مشتری را امضا کند تا بیانیه UBO را امضا کند. با امضای این اعلامیه ، مشتری صحت هویت UBO را تأیید می کند.

هدف و ماهیت واگذاری یا معامله

مسسات باید در مورد پیشینه و هدف یک رابطه تجاری یا معامله مورد نظر تحقیق کنند. این باید از استفاده م servicesسسات برای پولشویی یا تأمین مالی تروریسم جلوگیری کند. تحقیق در مورد ماهیت واگذاری یا معامله باید مبتنی بر ریسک باشد. [6] وقتی ماهیت واگذاری یا معامله مشخص شد ، این باید در یک ثبت ثبت شود.

2.2 ساده لوح بودن مشتری

همچنین این امکان وجود دارد که یک موسسه با انجام مراقبت دقیق و ساده ای از مشتری ، با Wwft مطابقت داشته باشد. همانطور که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفت ، شدت انجام مراقبت های لازم از مشتری بر اساس تحلیل ریسک مشخص می شود. اگر این تجزیه و تحلیل نشان دهد که خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم کم است ، می توان به دقت کافی مشتری را انجام داد. طبق گفته Wwft ، اگر مشتری یک بانک ، بیمه عمر یا سایر موسسه مالی ، شرکت ذکر شده یا موسسه دولتی اتحادیه اروپا باشد ، در صورت عدم اطمینان مشتری در هر صورت کافی است. در چنین مواردی ، فقط هویت مشتری و هدف و ماهیت معاملات باید به روشی که در 2.1 توضیح داده شده است تعیین و ثبت شود. تأیید مشتری و شناسایی و تأیید UBO در این مورد ضروری نیست.

2.3 دقت کافی مشتری

همچنین ممکن است این امر صورت بگیرد که باید به دقت کافی مشتری انجام شود. این در شرایطی است که خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم زیاد است. مطابق گفته Wwft ، دقت کافی در مورد مشتری باید در شرایط زیر انجام شود:

  • از قبل ، مشکوک به افزایش خطر پولشویی یا تأمین مالی تروریسم است.
  • مشتری از نظر جسمی در شناسنامه حضور ندارد.
  • مشتری یا UBO یک فرد در معرض سیاسی است.

ظن افزایش ریسک پولشویی یا تأمین مالی تروریسم

هنگامی که تجزیه و تحلیل خطر نشان می دهد که خطر بالای پولشویی و تأمین مالی تروریسم وجود دارد ، باید دقت بیشتری به مشتری انجام شود. این دقت کافی مشتری می تواند به عنوان مثال با درخواست گواهی رفتار خوب از مشتری ، با تحقیق بیشتر در مورد مسئولین و عملکردهای هیئت مدیره و نمایندگان و یا با بررسی مبدا و مقصد وجوه از جمله درخواست بانکی انجام شود. بیانیه. اقداماتی که باید انجام شود به شرایط بستگی دارد.

مشتری از نظر جسمی در شناسایی نیست

اگر مشتری از نظر جسمی در شناسایی نباشد ، این خطر بیشتر در پولشویی و تأمین مالی تروریسم را در پی دارد. در آن صورت باید اقدامات لازم برای جبران این خطر خاص انجام شود. Wwft نشان می دهد کدام مؤسسات گزینه ای را برای جبران خطر دارند:

  • شناسایی مشتری بر اساس اسناد ، داده ها یا اطلاعات اضافی (به عنوان مثال یک نسخه محرمانه ای از گذرنامه یا رسولان).
  • ارزیابی صحت اسناد ارائه شده؛
  • اطمینان از اینكه اولین پرداخت مربوط به روابط تجاری یا معامله از طریق یا با هزینه حساب مشتری با بانكی كه دارای یك دفترچه ثبت شده در كشور عضو یا با یك بانك در كشور تعیین شده است انجام می شود. مجوز انجام مشاغل در این ایالت.

اگر هزینه شناسایی انجام شود ، ما از شناسایی مشتق شده صحبت می کنیم. این بدان معنی است که یک موسسه ممکن است از داده های مربوط به دقت قبلی مشتری انجام داده استفاده کند. شناسایی مشتق شده مجاز است زیرا بانکی که پرداخت شناسایی در آن صورت می گیرد همچنین نهادی است که تحت نظارت Wwft یا نظارت مشابه در یک کشور عضو دیگر قرار دارد. در اصل ، مشتری هنگام اجرای این پرداخت شناسایی ، از قبل توسط بانک شناسایی شده است.

مشتری یا UBO یک فرد در معرض سیاست است

اشخاص در معرض سیاسی (PEP) اشخاصی هستند که در هلند یا خارج از کشور موقعیت سیاسی برجسته ای را اشغال می کنند ، یا تا یک سال پیش چنین موضع گیری داشته اند ، و

  • زندگی در خارج از کشور (صرف نظر از اینکه تابعیت هلندی یا ملیت دیگری دارند یا خیر.)

OR

  • در هلند زندگی می کنند اما تابعیت هلندی را ندارند.

اینکه شخص PEP باشد باید هم برای مشتری و هم برای هر UBO مشتری مورد بررسی قرار گیرد. افراد زیر در هر صورت PEP هستند:

  • روسای دولت ، روسای دولت ، وزرا و دبیران ایالتی.
  • نمایندگان مجلس؛
  • اعضای مقامات عالی قضایی؛
  • اعضای دفاتر حسابرسی و هیئت مدیره بانکهای مرکزی.
  • سفیران ، کارمندان و افسران ارشد ارتش.
  • اعضای دستگاههای اداری ، اعم از اجرایی و نظارتی.
  • ارگانهای شرکتهای عمومی
  • اعضای فوری خانواده یا نزدیکان افراد فوق. [7]

هنگامی که یک PEP درگیر است ، موسسه باید داده های بیشتری را جمع آوری و تأیید کند تا ریسک بالای پولشویی و تأمین مالی تروریسم را به اندازه کافی کاهش و کنترل کند. [8]

3. گزارش یک معامله غیرمعمول

پس از تکمیل میزان دقت کافی مشتری ، موسسه باید تعیین کند که معامله پیشنهادی غیرمعمول است یا خیر. اگر این مورد باشد ، و ممکن است پولشویی یا تأمین مالی تروریسم در آن دخیل باشد ، باید معامله گزارش شود.

اگر مشتری با احتیاط داده های مقرر در قانون را ارائه نکرده باشد یا نشانه هایی از دخالت در پولشویی یا تأمین مالی تروریسم را در دست داشته باشد ، معامله باید به FIU گزارش شود. این مطابق Wwft است. مقامات هلند نشانه های ذهنی و عینی را براساس اینكه موسسات می توانند تعیین كنند كه آیا معامله غیرمعمول وجود دارد یا خیر ، تعیین كرده اند. اگر یکی از شاخص ها مورد بحث باشد ، فرض بر این است که معامله غیر معمول است. این معامله باید در اسرع وقت به FIU گزارش شود. شاخص های زیر تعیین شده است:

شاخص های ذهنی

  1. معامله ای که در آن موسسه دلیل این فرض را داشته باشد که می تواند مربوط به پولشویی یا تأمین مالی تروریسم باشد. کشورهای خطر مختلف نیز توسط کارگروه اقدام مالی شناسایی شده اند.

شاخص های عینی

  1. معامله هایی که در رابطه با پولشویی یا تأمین مالی تروریسم به پلیس یا دادستان عمومی گزارش می شود ، باید به FIU نیز گزارش شود. از این گذشته ، این فرض وجود دارد که این معاملات ممکن است مربوط به پولشویی و تأمین مالی تروریسم باشد.
  2. معامله توسط یا به نفع شخص (حقوقی) ساكن یا دارای آدرس ثبت شده خود در دولتی كه با تنظیم وزیران به عنوان یك كشور با كاستی استراتژیك در جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم تعیین می شود.
  3. معامله ای که در آن یک یا چند وسیله نقلیه ، کشتی ، اشیاء هنری یا جواهرات برای پرداخت نقدی (جزئی) نقدی فروخته می شوند که مبلغ قابل پرداخت آن به صورت نقدی 25,000 یورو یا بیشتر است.
  4. معامله ای به مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر ، که در آن مبادله پول نقد برای ارز دیگری یا از فرقه های کوچک به بزرگ صورت می گیرد.
  5. واریز وجه به مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر به نفع کارت اعتباری یا یک ابزار پرداخت پیش پرداخت.
  6. استفاده از کارت اعتباری یا یک ابزار پرداخت پیش پرداخت در رابطه با معامله با مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر.
  7. معامله ای با مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر ، به صورت نقدی به صندوق ، از طریق موسسه پرداخت می شود ، با چک های مربوط به تحمل ، با ابزار پیش پرداخت یا با وسایل پرداخت مشابه.
  8. معامله ای که در آن یک کالای خوب یا چند کالا تحت کنترل یک بنگاه فروشی قرار می گیرند ، با مبلغی که از طریق فروشگاه بنگاه فروشی در ازای مبلغ 25,000 یورو یا بیشتر در دسترس است.
  9. معامله ای به مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر ، به موسسه به صورت نقدی ، با چک ، با ابزار پیش پرداخت یا به ارز خارجی از طریق موسسه پرداخت می شود.
  10. واریز سکه ، اسکناس یا سایر اشیاء با ارزش به مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر.
  11. معامله پرداخت giro با مبلغ 15,000 یورو یا بیشتر.
  12. انتقال پول به مبلغ 2,000 یورو یا بیشتر ، مگر اینکه مربوط به انتقال پول از م institutionسسه ای باشد که تسویه حساب را برای این انتقال به م leavesسسه دیگری واگذار می کند که منوط به تعهد گزارش معامله غیرمعمول است ، ناشی از Wwft. [9]

همه شاخص ها در مورد همه موسسات صدق نمی کند. بستگی به نوع موسسه ای دارد که نشانگرها برای موسسه اعمال می شود. وقتی یکی از معاملات همانطور که در بالا توضیح داده شد در یک موسسه خاص انجام می شود ، این یک معامله غیرمعمول تلقی می شود. این معامله باید به FIU گزارش شود. FIU گزارش را به عنوان یک گزارش تراکنش غیرمعمول ثبت می کند. FIU سپس ارزیابی می کند که آیا معامله غیرمعمول مشکوک است و باید توسط یک مقام تحقیقات جنایی یا یک سرویس امنیتی بررسی شود.

4. پرداخت غرامت

اگر یک موسسه یک معامله غیرمعمول را به FIU گزارش دهد ، این گزارش مستلزم غرامت است. با توجه به Wwft ، داده ها یا اطلاعات ارائه شده به حسن نیت به FIU در زمینه گزارش ، نمی توانند به عنوان مبنایی برای یا منظور از تحقیقات یا پیگرد قانونی مؤسسه ای که گزارش شده در مورد ظن پولشویی ارائه دهند. یا بودجه تروریستی توسط این نهاد علاوه بر این ، این داده ها نمی توانند به عنوان کیفرخواست عمل کنند. این امر همچنین در مورد داده های ارائه شده توسط یك موسسه به FIU ، با فرض معقول كه این امر مستلزم انطباق با تعهد گزارش گزارش برگرفته از Wwft است. این بدان معناست که اطلاعاتی که یک موسسه به FIU داده است ، در زمینه گزارش یک معامله غیرمعمول ، در تحقیقات جنایی در زمینه پولشویی یا تأمین مالی تروریسم ، علیه این موسسه قابل استفاده نیست. این غرامت همچنین برای افرادی که برای موسسه کار می کنند که داده ها و اطلاعات را به FIU ارائه می دهند ، صدق می کند. با گزارش یک معامله غیرمعمول در حسن نیت ، غرامت کیفری اعطا می شود.

علاوه بر این ، موسسه ای که معامله غیرمعمول را گزارش کرده یا اطلاعات اضافی را بر اساس Wwft ارائه داده است ، در قبال هر گونه خسارت وارده ای که شخص ثالث در نتیجه متحمل شده است ، پاسخگو نیست. این بدان معناست که یک موسسه نمی تواند مسئولیت خسارتهایی را که مشتری در نتیجه گزارش معامله غیرمعمول متحمل آن می شود ، پاسخگو باشد. بنابراین ، با رعایت الزام گزارش گزارش معامله غیرمعمول ، غرامت مدنی نیز به مؤسسه اعطا می شود. این جبران خسارت مدنی همچنین در مورد افرادی که برای موسسه کار می کنند که معامله غیرمعمول را گزارش کرده یا اطلاعات را به FIU ارائه داده است ، اعمال می شود.

5- سایر تعهدات ناشی از Wwft

Wwft علاوه بر تعهد نسبت به انجام دقت و احتیاط مشتری و گزارش معاملات غیرمعمول به FIU ، محرمانه بودن و تعهد آموزش برای مؤسسات را نیز متحمل می شود.

تعهد محرمانه بودن

تعهد محرمانه بودن مستلزم این است كه یك موسسه نمی تواند كسی را از گزارش به FIU و در مورد ظن مبنی بر پولشویی یا تأمین مالی تروریسم در معامله مطلع كند. این موسسه حتی اطلاع رسانی به مشتری مربوط در مورد این امر ممنوع است. دلیل این امر این است که FIU تحقیقات مربوط به معامله غیرمعمول را آغاز می کند. محرمانه بودن محرمانه بودن برای جلوگیری از دسترسی به احزابی که در تحقیق انجام می شود ، نصب شده است ، به عنوان مثال ، دفع شواهد.

تعهد آموزش

طبق گفته Wwft ، موسسات وظیفه آموزش دارند. این تعهد آموزشی مستلزم آن است كه كاركنان مؤسسه باید با مفاد Wwft آشنا باشند ، از آنجا كه این امر برای انجام وظایف خود مهم است. کارمندان همچنین باید بتوانند به درستی مشتری را به درستی انجام دهند و یک معامله غیرمعمول را تشخیص دهند. برای رسیدن به این هدف باید آموزش دوره ای دنبال شود.

6. پیامدهای عدم رعایت Wwft

تعهدات گوناگون ناشی از Wwft است: انجام دقت و احتیاط مشتری ، گزارش معاملات غیرمعمول ، تعهد محرمانه بودن و تعهد آموزش. داده های مختلفی نیز باید ثبت و ذخیره شود و یک موسسه باید اقدامات لازم را برای کاهش خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم انجام دهد.

اگر یک موسسه تعهدات ذکر شده در بالا را رعایت نکند ، اقداماتی صورت خواهد گرفت. بسته به نوع موسسه ، نظارت بر انطباق با Wwft توسط مقامات مالیاتی / نظارت بر Wwft ، بانک مرکزی هلند ، اداره هلندی برای بازارهای مالی ، اداره نظارت بر مالی یا کانون وکلا هلند انجام می شود. این ناظران تحقیقات نظارتی را انجام می دهند تا بررسی کنند آیا یک موسسه به درستی از مفاد Wwft پیروی می کند یا خیر. در این تحقیقات ، رئوس مطالب و وجود سیاست خطرات ارزیابی می شود. این تحقیق همچنین با هدف اطمینان از مؤسسات انجام معاملات غیرمعمول در واقع انجام شده است. در صورت نقض مفاد Wwft ، مقامات نظارتی مجاز به صدور حكم مشمول مجازات افزایشی یا جریمه اداری هستند. آنها همچنین این امكان را دارند كه به یك مؤسسه دستور دهند كه یك عمل خاص را در مورد تدوین مراحل داخلی و آموزش كارمندان دنبال كند.

اگر یک موسسه نتواند معامله غیر معمول را گزارش کند ، تخلف از Wwft رخ خواهد داد. فرقی نمی کند عدم گزارش به عمد یا تصادفی بوده است. اگر مؤسسه‌ای Wwft را نقض کند ، این قانون طبق قانون تخلفات اقتصادی هلند منجر به تخلف اقتصادی خواهد شد. FIU همچنین ممکن است تحقیقات بیشتری درباره رفتار گزارشگری یک موسسه انجام دهد. در موارد جدی ، مقامات نظارتی حتی ممکن است تخلف را به دادستان عمومی هلند گزارش دهند ، که می تواند تحقیقات جنایی را بر روی این موسسه آغاز کند. سپس این موسسه تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت زیرا از مفاد Wwft پیروی نکرده است.

7. نتیجه

Wwft قانونی است که برای بسیاری از موسسات اعمال می شود. بنابراین ، برای این مؤسسات مهم است که بدانند تعهدات لازم برای انجام آنها را برای رعایت Wwft چه می دانند. انجام احتیاط مشتری ، گزارش معاملات غیرمعمول ، تعهد محرمانه بودن و تعهد آموزش ناشی از Wwft است. این تعهدات تأمین شده است تا اطمینان حاصل شود که خطر شستشوی پول و تأمین مالی تروریسم تا حد ممکن کوچک است و در صورت شک و تردید در مورد این فعالیتها ، می توان اقدامات فوری را انجام داد. برای مؤسسات ، ارزیابی خطرات و اقدامات لازم بر این اساس مهم است. بسته به نوع موسسه و فعالیتهایی که یک موسسه انجام می دهد ، قوانین مختلفی ممکن است اعمال شود.

Wwft نه تنها مستلزم این است که مؤسسات باید تعهدات ناشی از Wwft را رعایت کنند ، بلکه پیامدهای دیگری نیز برای مؤسسات به همراه خواهد داشت. وقتی گزارشی به FIU با حسن نیت ساخته می شود ، غرامت کیفری و مدنی به موسسه اعطا می شود. در این حالت ، اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه علیه آن قابل استفاده نیست. مسئولیت مدنی در قبال خسارت مشتری ناشی از گزارش به FIU نیز مستثنی است. از طرف دیگر ، وقتی تخلف Wwft می شود ، عواقبی به همراه دارد. در بدترین حالت ، یک موسسه حتی می تواند تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. بنابراین ، مؤسسات بسیار مهم هستند كه مقررات Wwft را رعایت كنند ، نه تنها خطر ابتلا به پولشویی و تأمین مالی تروریسم را كاهش دهند ، بلكه از خود نیز محافظت كنند.
_____________________________

[1] "Wat is de Wwft" ، Belastingdienst 09-07-2018 ، www.belastingdienst.nl.

[2] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 910، 7 (Nota van Wijziging).

[3] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 808 ، 3 ، ص. 3 (MvT).

[4] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 808 ، 3 ، ص. 3 (MvT).

[5] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 808 ، 3 ، ص. 8 (MvT).

[6] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 808 ، 3 ، ص. 3 (MvT).

[7] "Wat is een PEP" ، Autoriteit Financiele Markten 09-07-2018 ، www.afm.nl.

[8] کامسترککن دوم 2017/18 ، 34 808 ، 3 ، ص. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen' ، FIU 09-07-2018 ، www.fiu-nederland.nl.

Law & More