لایحه نوسازی مشارکت ها تصویر

لایحه نوسازی مشارکت ها

تا به امروز ، هلند دارای سه شکل مشارکت قانونی است: مشارکت ، مشارکت عمومی (VOF) و مشارکت محدود (CV). آنها عمدتا در شرکتهای کوچک و متوسط ​​(SME) ، بخش کشاورزی و بخش خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. هر سه شکل مشارکت بر اساس آیین نامه ای است که به سال 1838 بازمی گردد. از آنجا که قانون فعلی بسیار منسوخ در نظر گرفته شده و برای تأمین نیازهای کارآفرینان و متخصصان در مورد مسئولیت یا ورود و خروج شرکا کافی نیست ، لایحه نوسازی مشارکت ها از 21 فوریه 2019 روی میز است. هدف اصلی این لایحه ایجاد یک طرح قابل دسترسی مدرن است که کارآفرینان را تسهیل کند ، از طلبکاران محافظت مناسب و امنیت تجارت را فراهم کند.

آیا شما بنیانگذار یکی از 231,000،1 مشارکت در هلند هستید؟ یا قصد راه اندازی مشارکت دارید؟ بنابراین عاقلانه است که به لایحه نوسازی مشارکت ها توجه داشته باشید. اگرچه این لایحه در اصل از اول ژانویه 2021 لازم الاجرا می شود ، اما هنوز در مجلس نمایندگان رای گیری نشده است. اگر لایحه نوسازی مشارکت ها که در جریان مشاوره اینترنتی با استقبال مثبت روبرو شد ، در واقع به شکل فعلی توسط مجلس نمایندگان تصویب شود ، در آینده بعنوان یک کارآفرین برای شما چیزهایی تغییر می کند. تعدادی از تغییرات مهم پیشنهادی در زیر بحث خواهد شد.

حرفه و تجارت را از هم متمایز کنید

اول از همه ، به جای سه ، فقط دو شکل قانونی تحت مشارکت قرار می گیرد ، یعنی مشارکت و مشارکت محدود ، و هیچ تمایز دیگری به طور جداگانه بین مشارکت و VOF نخواهد بود. تا آنجا که به نام مربوط می شود ، مشارکت و VOF به حیات خود ادامه می دهند ، اما اختلافات بین آنها از بین می رود. در نتیجه این تغییر ، تمایز موجود بین حرفه و تجارت تار خواهد شد. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین یک مشارکت ایجاد کنید ، اکنون هنوز باید در نظر بگیرید که کدام نوع حقوقی را انتخاب می کنید ، این مشارکت یا VOF را به عنوان بخشی از فعالیت های خود انتخاب کنید. به هر حال ، با مشارکت همکاری وجود دارد که مربوط به یک تمرین حرفه ای است ، در حالی که با VOF یک فعالیت تجاری وجود دارد. یک حرفه عمدتاً مربوط به مشاغل مستقلی است که در آن خصوصیات شخصی فردی که کار را انجام می دهد از جمله دفاتر اسناد رسمی ، حسابداران ، پزشکان ، وکلا در آنها مهم است. این شرکت بیشتر در حوزه تجاری است و هدف اصلی آن کسب سود است. پس از لازم الاجرا شدن لایحه نوسازی مشارکت ها ، این انتخاب قابل حذف است.

بدهی

به دلیل انتقال از دو به سه مشارکت ، تفاوت در زمینه مسئولیت نیز از بین خواهد رفت. در حال حاضر ، شرکای مشارکت عمومی فقط در قبال قسمتهای مساوی مسئول هستند ، در حالی که شرکای VOF می توانند در قبال مبلغ کامل مسئولیت پذیر باشند. در نتیجه لازم الاجرا شدن لایحه نوسازی مشارکت ها ، شرکا ((علاوه بر شرکت) همه به طور مشترک و جداگانه مسئول کل مبلغ خواهند بود. که به معنای یک تغییر اساسی در "مشارکت عمومی سابق" مثلاً حسابداران ، دفاتر اسناد رسمی مدنی یا پزشکان است. با این حال ، اگر تکلیفی به طور خاص توسط طرف دیگر فقط به یک شریک واگذار شده باشد ، مسئولیت آن نیز به استثنای سایر شرکا فقط به عهده این شریک است (همراه با شرکت).

آیا به عنوان یک شریک ، پس از لازم الاجرا شدن لایحه نوسازی مشارکت ها ، به مشارکت می پیوندید؟ در این صورت ، در نتیجه این تغییر ، شما فقط در قبال بدهی های شرکتی که پس از ورود به وجود می آیند مسئولیت دارید و همچنین در قبال بدهی هایی که قبلاً قبل از ورود به شما متحمل شده اند ، نیز مسئول نیستید. آیا دوست دارید به عنوان یک شریک کنار بروید؟ سپس حداکثر پنج سال پس از پایان مسئولیت در قبال تعهدات شرکت آزاد خواهید شد. اتفاقاً طلبکار ابتدا باید از خود شرکت برای هرگونه بدهی معوقه شکایت کند. فقط درصورتی که شرکت قادر به پرداخت بدهی ها نباشد ، طلبکاران می توانند به مسئولیت تضامنی شرکا بپردازند.

نهاد حقوقی ، بنیاد و ادامه

در لایحه نوسازی مشارکت ها ، مشارکت ها به طور خودکار در چارچوب اصلاحیه ها شخص حقوقی خاص خود را نیز تعیین می کنند. به عبارت دیگر: مشارکت ها ، دقیقاً مانند NV و BV ، حامل مستقلی از حقوق و تعهدات می شوند. این بدان معناست که شرکا دیگر به صورت جداگانه تبدیل نخواهند شد ، بلکه به طور مشترک مالک دارایی های متعلق به مال مشترک هستند. این شرکت همچنین دارایی ها و دارایی های نقدینگی جداگانه ای را دریافت می کند که با دارایی های خصوصی شرکا mixed مخلوط نشده باشد. به این ترتیب مشارکت ها همچنین می توانند از طریق قراردادهایی كه به نام شركت منعقد می شود و لازم نیست هر بار توسط همه شریك ها امضا شود ، به طور مستقل صاحب اموال غیر منقول شوند و می توانند خود به راحتی آنها را منتقل كنند.

بر خلاف NV و BV ، این لایحه نیازی به دخالت اسناد رسمی با استفاده از سند رسمی اسناد رسمی یا سرمایه اولیه برای ایجاد مشارکت ندارد. در حال حاضر هیچ امکان قانونی برای تأسیس شخصیت حقوقی بدون دخالت اسناد رسمی وجود ندارد. طرفین می توانند با انعقاد قرارداد همکاری با یکدیگر ، مشارکت ایجاد کنند. فرم توافق نامه رایگان است. یافتن و بارگیری بصورت آنلاین یک قرارداد همکاری استاندارد آسان است. با این حال ، برای جلوگیری از عدم اطمینان و رویه های پرهزینه در آینده ، توصیه می شود یک وکیل متخصص در زمینه توافق نامه های همکاری درگیر شوید. آیا دوست دارید درباره توافق نامه همکاری بیشتر بدانید؟ سپس با Law & More متخصصین

بعلاوه ، لایحه نوسازی مشارکت این امکان را برای کارآفرین فراهم می کند که شرکت را پس از کناره گیری شریک دیگری ادامه دهد. این مشارکت دیگر نیازی به انحلال ندارد و وجود آن ادامه خواهد یافت ، مگر اینکه توافق دیگری شود. اگر این مشارکت منحل شود ، ادامه شریک برای شرکت دیگر به عنوان یک شرکت انحصاری امکان پذیر است. انحلال تحت ادامه فعالیت ها منجر به انتقال تحت عنوان جهانی خواهد شد. در این حالت ، قبض مجدداً به سند رسمی محضری احتیاج ندارد ، اما مستلزم رعایت الزامات رسمی لازم برای تحویل برای انتقال ملک ثبت شده است.

به طور خلاصه ، اگر این لایحه به شکل فعلی تصویب شود ، نه تنها برای شما به عنوان یک کارآفرین راه اندازی شرکت در قالب مشارکت آسان تر است ، بلکه ادامه آن و احتمالاً ترک آن تا زمان بازنشستگی نیز آسان خواهد بود. با این حال ، در چارچوب لازم الاجرا شدن لایحه نوسازی مشارکت ها ، تعدادی از موارد مهم مربوط به شخصیت حقوقی یا مسئولیت را باید در خاطر داشته باشید. در Law & More ما می فهمیم که با این قانون جدید در راه ممکن است هنوز س mayالات و عدم اطمینان زیادی پیرامون تغییرات وجود داشته باشد. آیا می خواهید بدانید که لازم الاجرا شدن لایحه مشارکت نوسازی برای شرکت شما به چه معناست؟ یا می خواهید در مورد این لایحه و سایر تحولات حقوقی مرتبط در زمینه حقوق شرکت مطلع باشید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. وکلای ما متخصص حقوق شرکتی هستند و رویکردی شخصی دارند. آنها خوشحال می شوند که اطلاعات یا مشاوره بیشتری را در اختیار شما قرار دهند!

Law & More