محافظت از اسرار تجاری: چه چیزی باید بدانید؟ تصویر

محافظت از اسرار تجاری: چه چیزی باید بدانید؟

قانون اسرار تجاری (Wbb) از سال 2018 در هلند اعمال می شود. این قانون دستورالعمل اروپا را در مورد هماهنگی قوانین مربوط به حفاظت از دانش فنی و اطلاعات تجاری ناشناخته اجرا می کند. هدف از معرفی دستورالعمل اروپا جلوگیری از چند قطعه شدن قانون در همه کشورهای عضو و در نتیجه ایجاد اطمینان قانونی برای کارآفرین است. پیش از آن زمان ، هیچ مقرره خاصی در هلند برای محافظت از دانش و فن آوری ناشناخته وجود نداشت و راه حل را باید در قانون قراردادها ، یا به طور خاص در بندهای محرمانه بودن و عدم رقابت جستجو می کرد. تحت شرایط خاص ، دکترین بزهکاری یا روش قانون کیفری نیز راه حلی ارائه داد. با لازم الاجرا شدن قانون اسرار تجاری ، هنگامی که اسرار تجاری شما به طور غیرقانونی بدست آمده ، افشا یا استفاده می شود ، شما به عنوان یک کارآفرین حق قانونی دارید که مراحل قانونی را آغاز کنید. منظور از اسرار تجاری دقیقاً چیست و چه زمانی و چه اقداماتی می توانید در برابر نقض اسرار تجاری خود انجام دهید ، می توانید در زیر بخوانید.

محافظت از اسرار تجاری: چه چیزی باید بدانید؟ تصویر

راز تجاری چیست؟

راز. با توجه به تعریف مندرج در ماده 1 قانون اسرار تجاری ، اطلاعات کسب و کار نباید به طور کلی شناخته شده باشد یا به راحتی در دسترس باشد. حتی برای متخصصانی که معمولاً با چنین اطلاعاتی سروکار دارند.

ارزش تجارت. علاوه بر این ، قانون اسرار تجاری مقرر کرده است که اطلاعات تجاری باید از نظر تجاری محرمانه باشد. به عبارت دیگر ، به دست آوردن ، استفاده یا افشای غیرقانونی آن می تواند به ضرر تجارت ، منافع مالی یا استراتژیک یا موقعیت رقابتی کارآفرینی باشد که به طور قانونی از این اطلاعات برخوردار است.

اقدامات منطقی. سرانجام ، اطلاعات تجاری باید برای محرمانه نگه داشتن آنها معقول باشد. در این زمینه ، می توانید به عنوان مثال ، به امنیت دیجیتال اطلاعات شرکت خود با استفاده از رمزهای عبور ، رمزگذاری یا نرم افزار امنیتی فکر کنید. اقدامات منطقی همچنین شامل بندهای محرمانه بودن و عدم رقابت در استخدام ، قراردادهای همکاری و پروتکل های کاری است. از این نظر ، این روش برای محافظت از اطلاعات تجاری همچنان مهم خواهد بود. Law & Moreوکلای دادگستری در زمینه حقوق قراردادها و شرکتها متخصص هستند و خوشحال هستند که به شما در تهیه یا بررسی توافق نامه ها و بندهای محرمانه بودن و غیررقابتی خود کمک می کنند.

تعریف اسرار تجاری که در بالا توضیح داده شد کاملاً گسترده است. به طور کلی ، اسرار تجاری اطلاعاتی است که می تواند برای درآمدزایی استفاده شود. به طور مشخص ، انواع زیر اطلاعات را می توان در این زمینه در نظر گرفت: فرآیندهای تولید ، فرمول ها و دستور العمل ها ، اما حتی مفاهیم ، داده های تحقیق و پرونده های مشتری.

چه زمانی تخلف وجود دارد؟

آیا اطلاعات کسب و کار شما سه الزام تعریف قانونی مندرج در ماده 1 قانون اسرار تجاری را برآورده می کند؟ سپس اطلاعات شرکت شما بصورت خودکار به عنوان یک راز تجاری محافظت می شود. برای این کار هیچگونه درخواست (ثبت بعدی) یا ثبت نامی لازم نیست. در این صورت ، مطابق ماده 2 قانون اسرار تجاری ، اخذ ، استفاده یا انتشار علنی بدون اجازه و همچنین تولید ، عرضه یا بازاریابی کالاهای متخلف توسط دیگران غیرقانونی است. در مورد استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری ، این امر می تواند شامل ، به عنوان مثال ، نقض توافق نامه عدم افشای مربوط به این یا تعهد دیگری (قراردادی) برای محدود کردن استفاده از اسرار تجاری باشد. اتفاقاً ، قانون اسرار تجاری همچنین در ماده 3 موارد استثنا در مورد استفاده غیرقانونی ، استفاده یا افشای غیرقانونی و همچنین تولید ، عرضه یا بازاریابی کالاهای متخلف را پیش بینی کرده است. به عنوان مثال ، کسب غیرقانونی یک راز تجاری به منزله دستیابی به وسیله کشف مستقل یا "مهندسی معکوس" در نظر گرفته نمی شود ، یعنی مشاهده ، تحقیق ، جداسازی قطعات یا آزمایش یک محصول یا شی that که در دسترس عمومی یا غیر قانونی به دست آمده است.

اقداماتی علیه نقض اسرار تجاری

قانون اسرار تجاری گزینه هایی را برای کارآفرینان در نظر گرفته است تا علیه نقض اسرار تجاری خود عمل کنند. یکی از احتمالاتی که در ماده 5 قانون فوق الذکر شرح داده شده است ، مربوط به درخواست از قاضی تسویه حساب مقدماتی برای اقدامات موقت و محافظتی است. اقدامات موقت مربوط می شود ، به عنوان مثال ، ممنوعیت الف) استفاده یا افشای راز تجاری یا ب) تولید ، عرضه ، عرضه در بازار یا استفاده از کالاهای متخلف یا استفاده از آن کالاها برای آن اهداف. برای ورود ، صادرات یا ذخیره. اقدامات احتیاطی به نوبه خود شامل توقیف یا اظهارنامه کالاهایی است که مشکوک به تخلف هستند.

طبق ماده 6 قانون حمایت از اسرار تجاری ، امکان دیگر این کارآفرین در درخواست از دادگاه صلاحیت امر به منظور تعیین لرزه های قضایی و اقدامات اصلاحی نهفته است. این شامل ، به عنوان مثال ، فراخوان کالاهای متخلف از بازار ، از بین بردن کالاهای حاوی یا استفاده از اسرار تجاری و بازگشت این حامل های داده به دارنده راز تجاری است. علاوه بر این ، کارآفرین می تواند براساس ماده 8 قانون حفاظت از خاک ، از متخلف خسارت دریافت کند. همین امر در مورد محکومیت متخلف در هزینه های حقوقی منطقی و متناسب و سایر هزینه های انجام شده توسط کارآفرین به عنوان یک طرف جذب شده اعمال می شود ، اما سپس از طریق ماده 1019ie DCCP.

بنابراین اسرار تجاری یک سرمایه مهم برای کارآفرینان است. آیا می خواهید بدانید که آیا اطلاعات خاصی از شرکت به راز تجاری شما تعلق دارد؟ آیا اقدامات محافظتی کافی انجام داده اید؟ یا از قبل با نقض اسرار تجاری خود سر و کار دارید؟ سپس تماس بگیرید Law & More. در Law & More ما می فهمیم که نقض راز تجاری شما می تواند عواقب گسترده ای برای شما و شرکت شما به همراه داشته باشد و اقدامات کافی هم قبل و هم بعد از آن لازم است. به همین دلیل وکلای Law & More از یک رویکرد شخصی و در عین حال روشن استفاده کنید. آنها به اتفاق شما ، اوضاع را تجزیه و تحلیل می كنند و گام های بعدی را كه باید برداشته شود ، برنامه ریزی می كنند. در صورت لزوم ، وکلای ما که در زمینه قانون آیین دادرسی و شرکتی خبره هستند نیز خوشحال هستند که در هرگونه رسیدگی به شما کمک می کنند

Law & More