من می خواهم تصرف کنم! تصویر

من می خواهم تصرف کنم!

شما تحویل زیادی به یکی از مشتریان خود انجام داده اید، اما خریدار مبلغ مورد نظر را پرداخت نمی کند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ در این موارد می توانید کالای خریدار را توقیف کنید. با این حال، این تابع شرایط خاصی است. علاوه بر این، انواع مختلفی از تشنج وجود دارد. در این وبلاگ هر آنچه که باید در مورد تزیین بدهکاران خود بدانید را خواهید خواند.

ضمیمه احتیاطی در مقابل ضمیمه اجرائی

دو نوع تشنج احتیاطی و اعدامی را می توان تشخیص داد. در صورت ضمیمه پیش داوری، طلبکار ممکن است به طور موقت کالا را توقیف کند تا مطمئن شود که بدهکار همچنان پول کافی برای پرداخت بدهی خود را بعداً خواهد داشت. پس از اخذ وصول احتیاط، طلبکار باید دعوای خود را آغاز کند تا دادگاه بتواند در مورد تعارضی که بر اساس آن ضمیمه کننده ایجاد شده است، تصمیم گیری کند. به این دعاوی، رسیدگی ماهوی نیز گفته می شود. به بیان ساده، طلبکار کالای بدهکار را تا زمانی که قاضی در مورد ماهیت آن تصمیم نگرفته است، توقیف می کند. بنابراین، کالا تا آن زمان نمی تواند فروخته شود. از سوی دیگر در اجرای حکم، کالا برای فروش توقیف می شود. سپس عواید حاصل از فروش برای پرداخت بدهی مصرف می شود.

تشنج پیشگیرانه

هر دو شکل تشنج به همین شکل مجاز نیستند. برای ایجاد پیوست پیش داوری، باید از قاضی دستور موقت اجازه بگیرید. برای این منظور، وکیل شما باید درخواستی را به دادگاه ارائه کند. این برنامه همچنین باید بیان کند که چرا می‌خواهید یک پیوست پیش داوری ایجاد کنید. باید ترس از اختلاس وجود داشته باشد. هنگامی که دادگاه اجازه خود را صادر کرد، می توان دارایی های بدهکار را ضمیمه کرد. در اینجا مهم است که طلبکار مجاز به توقیف کالا به طور مستقل نیست، بلکه این امر از طریق ضابط انجام می شود. پس از این، طلبکار چهارده روز فرصت دارد تا رسیدگی به اصل موضوع را آغاز کند. مزیت ضمیمه پیش داوری این است که طلبکار نباید ترسی داشته باشد که اگر بدهی در جریان رسیدگی به ماهیت دادگاه صادر شود، بدهکار پولی برای پرداخت بدهی نخواهد داشت.

توقیف اجرایی

در مورد ضمیمه برای اجرا، عنوان اجرایی لازم است. این معمولاً شامل دستور یا حکم دادگاه است. بنابراین، برای اجرای حکم، اغلب لازم است که رسیدگی در دادگاه قبلاً انجام شده باشد. در صورت داشتن عنوان لازم الاجرا می توانید از ضابط دادگستری تقاضای ابلاغ نمایید. با انجام این کار، ضابط به ملاقات بدهکار می‌رود و دستور پرداخت بدهی را در مدت معینی (مثلاً ظرف دو روز) می‌دهد. اگر بدهکار در این مدت پرداخت نکند، ضابط دادگستری می‌تواند تمام دارایی‌های بدهکار را ضمیمه کند. سپس ضابط می تواند این کالاها را در یک مزایده اجرایی بفروشد و پس از آن عواید آن به طلبکار می رسد. حساب بانکی بدهکار نیز قابل پیوست می باشد. البته در این مورد نیازی به برگزاری مزایده نیست، اما با رضایت ضابط، وجه می تواند مستقیماً به طلبکار منتقل شود.

Law & More