همه چیز در مورد ترتیب درآمد

همه چیز در مورد ترتیب درآمد

هنگام فروش مشاغل موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از مهمترین و دشوارترین عناصر اغلب قیمت فروش است. به عنوان مثال ، خریدار آمادگی پرداخت کافی را ندارد یا قادر به دریافت بودجه کافی نیست ، در اینجا می تواند دست و پنجه نرم کند. یکی از راه حل هایی که می تواند برای این امر ارائه شود ، توافق نامه یک ترتیب درآمد است. این ترتیبی است که به موجب آن خریدار تنها بخشی از قیمت خرید را پس از دستیابی به یک یا چند نتیجه خاص در مدت زمان مشخصی پس از تاریخ معامله پرداخت می کند. اگر ارزش شرکت متغیر باشد و بنابراین تعیین قیمت خرید دشوار باشد ، چنین توافقی نیز مناسب به نظر می رسد. علاوه بر این ، می تواند ابزاری برای متعادل سازی تخصیص ریسک معامله باشد. با این حال ، اینکه آیا توافق در مورد یک طرح درآمد عاقلانه است ، به شدت به شرایط عینی پرونده و چگونگی تنظیم این طرح درآمد بستگی دارد. در این مقاله ، ما در مورد ترتیب درآمد و چیزهایی که باید به آنها توجه کنید بیشتر خواهیم گفت.

همه چیز در مورد ترتیب درآمد

شرایط

در یک طرح کسب درآمد ، قیمت در زمان فروش خود پایین نگه داشته می شود و اگر تعدادی از شرایط در یک دوره زمانی خاص (معمولاً 2-5 سال) برآورده شود ، خریدار باید مبلغ باقیمانده را پرداخت کند. این شرایط می تواند مالی یا غیرمالی باشد. شرایط مالی شامل تعیین حداقل نتیجه مالی (معروف به نقاط عطف) است. از جمله شرایط غیرمالی شامل این است که فروشنده یا یک کارمند اصلی دیگر برای مدت معینی پس از انتقال به کار خود در شرکت ادامه دهند. همچنین می توان به اهداف مشخصی مانند اخذ سهم خاصی از بازار یا مجوز فکر کرد. بسیار مهم است که شرایط تا حد ممکن دقیقاً تنظیم شود (به عنوان مثال ، در مورد حسابداری: روش محاسبه نتایج). از این گذشته ، این اغلب موضوع بعدی است. بنابراین ، یک قرارداد کسب درآمد غالباً علاوه بر اهداف و دوره ، شرایط دیگری را نیز فراهم می کند ، از جمله نحوه اقدام خریدار در این دوره ، ترتیب اختلافات ، مکانیزم های کنترل ، تعهدات اطلاعاتی و نحوه پرداخت درآمد. .

تعهد

این توصیه معمولاً این است که هنگام توافق بر سر ترتیب درآمد ، مراقب باشید. دیدگاه خریدار و فروشنده می تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد. خریدار معمولاً دید طولانی مدت تری نسبت به فروشنده خواهد داشت ، زیرا دومی می خواهد در پایان دوره حداکثر درآمد کسب کند. علاوه بر این ، در صورت ادامه کار در شرکت ، ممکن است اختلاف نظری بین خریدار و فروشنده ایجاد شود. بنابراین ، در یک قرارداد کسب درآمد ، خریدار معمولاً باید تلاش کند تا اطمینان حاصل کند که این حداکثر درآمد کسب شده به فروشنده پرداخت می شود. از آنجا که میزان تعهد بهترین تلاش ها به آنچه بین طرفین توافق شده بستگی دارد ، بنابراین توافقات واضح در این باره مهم است. اگر خریدار در تلاش خود کوتاهی کند ، برای فروشنده این امکان وجود دارد که خریدار را در قبال خساراتی که برای او کم است ، به دلیل عدم تلاش کافی خریدار ، مسئول بداند.

مزایا و معایب

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، یک تنظیم درآمد ممکن است شامل برخی از مشکلات باشد. با این حال ، این بدان معنا نیست که هیچ نفعی برای هر دو طرف ندارد. به عنوان مثال ، به دلیل ساخت قیمت خرید پایین با پرداخت بعدی ، اغلب تأمین مالی تحت یک ترتیب درآمد برای خریدار آسان تر است. علاوه بر این ، قیمت درآمد کسب شده اغلب مناسب است زیرا نشان دهنده ارزش تجارت است. سرانجام ، ممکن است خوب باشد که مالک سابق همچنان با تخصص خود درگیر تجارت است ، گرچه این امر ممکن است باعث تعارض نیز شود. بزرگترین نقطه ضعف یک قرارداد کسب درآمد این است که غالباً اختلافات در مورد تفسیر به وجود می آید. علاوه بر این ، خریدار همچنین ممکن است انتخاب هایی انجام دهد که در محدوده تعهد تلاش خود بر اهداف تأثیر منفی بگذارد. این نقطه ضعف بیش از هر چیز اهمیت یک قرارداد مناسب را برجسته می کند.

از آنجا که تنظیم صحیح درآمد کسب و کار بسیار مهم است ، بنابراین می توانید همیشه تماس بگیرید Law & More با سوالات شما وکلای ما در زمینه ادغام و ادغام تخصص دارند و خوشحال می شوند که به شما کمک کنند. ما می توانیم در مذاکرات به شما کمک کنیم و خوشحال خواهیم شد که با شما بررسی کنیم که آیا یک قرارداد کسب درآمد گزینه خوبی برای فروش شرکت شما است. در این صورت ، ما خوشحال خواهیم شد که در شکل گیری قانونی خواسته های شما به شما کمک خواهیم کرد. آیا قبلاً در مورد یک قرارداد کسب درآمد به مشاجره ای رسیده اید؟ در این صورت ما خوشحال خواهیم شد که در امر رسیدگی یا کمک در هرگونه مراحل قانونی به شما کمک کنیم.

Law & More