کمک، من دستگیر شدم تصویر

کمک کنید من دستگیر شدم

هنگامی که شما به عنوان مظنون توسط یک افسر تحقیق متوقف می شوید، او حق دارد هویت شما را مشخص کند تا بداند با چه کسی سروکار دارد.

اما دستگیری مظنون می تواند به دو صورت قرمز یا غیرسرخم باشد.

دست قرمز

آیا در حین ارتکاب جرم جنایی کشف شده اید؟ اونوقت هرکسی میتونه دستگیرت کنه هنگامی که یک افسر تحقیق این کار را انجام می دهد، افسر شما را مستقیماً برای بازجویی به محل می برد. اولین چیزی که یک افسر بازپرس وقتی شما را با دست دستگیر می کند به شما می گوید: "شما حق دارید سکوت کنید و حق دارید وکیل داشته باشید". به عنوان یک مظنون، وقتی دستگیر می شوید، حقوقی دارید و باید به این حقوق توجه داشته باشید. به عنوان مثال، شما موظف به پاسخگویی به سوالات نیستید، ممکن است یک وکیل به شما کمک کند، شما حق دارید مترجم داشته باشید، و می توانید اسناد محاکمه خود را بررسی کنید. پس از دستگیری شما، افسر تحقیق نیز حقوقی دارد. به عنوان مثال، یک افسر تحقیق ممکن است هر مکان را جستجو کند و لباس یا اشیایی را که با خود حمل می کنید بررسی کند.

دست قرمز نیست

در صورتی که مشکوک به ارتکاب جرمی باشید، به دستور مدعی العموم توسط افسر بازپرس دستگیر خواهید شد. با این حال، این سوء ظن باید مربوط به جرمی باشد که بازداشت موقت برای آن مجاز است. اینها جرایمی هستند که برای آنها حکم زندان از چهار سال یا بیشتر تعیین شده است. بازداشت موقت زمانی است که مظنون در سلولی در انتظار تصمیم قاضی است.

بررسی

پس از دستگیری شما توسط افسر تحقیق به محل بازجویی منتقل خواهید شد. این جلسه رسیدگی به دادیار یا خود مدعی العموم است. پس از محاکمه، دادستان می تواند تصمیم بگیرد که مظنون را آزاد کند یا او را برای تحقیقات بیشتر بازداشت کند. در مورد دومی، شما می توانید تا 00 ساعت بازداشت باشید. مگر اینکه مظنون به جرمی باشید که بازداشت موقت برای آن مجاز است، می توانید تا 00 ساعت در بازداشت بمانید. مهم است بدانید که زمان بین 09:00 تا 23:00 محاسبه نمی شود. بنابراین اگر در ساعت 17:00 دستگیر شدید، مدت XNUMX ساعت در ساعت XNUMX:XNUMX به پایان می رسد. پس از بازجویی توسط مدعی العموم، او می تواند تصمیم بگیرد که آیا عاقلانه است که شما را برای مدت طولانی تری به نفع تحقیقات بازداشت کند یا خیر. به این امر حبس تعزیری می گویند و فقط برای جرائمی که قرار بازداشت مجاز است امکان پذیر است. مدت بازداشت حداکثر سه روز است مگر اینکه مدعی العموم آن را فوریت تشخیص دهد که در این صورت سه روز دیگر سه روز دیگر تمدید می شود. پس از اینکه مدعی العموم از شما بازجویی کرد، توسط قاضی بررسی کننده شنیده می شود.

شما می توانید درخواست آزادی را به قاضی تحقیق ارائه دهید زیرا بازداشت غیر قانونی بوده است. این بدان معناست که شما معتقدید که نباید بازداشت می‌شدید و می‌خواهید آزاد شوید. سپس قاضی بررسی کننده می تواند در این مورد تصمیم گیری کند. در صورت اعطای این امر آزاد خواهید شد و در صورت رد شدن مجدداً در بازداشت پلیس قرار خواهید گرفت.

بازداشت موقت

پس از قرار بازداشت، قاضی می تواند به دستور مدعی العموم دستور بازداشت شما را صادر کند. این در بازداشتگاه یا پاسگاه پلیس انجام می شود و حداکثر چهارده روز طول می کشد. قرار بازداشت اولین مرحله بازداشت موقت است. فرض کنید که مدعی العموم لازم بداند پس از این مدت شما را برای مدت بیشتری در بازداشت موقت نگه دارد. در این صورت دادگاه می تواند بنا به درخواست مدعی العموم دستور بازداشت را صادر کند. سپس حداکثر 90 روز دیگر در بازداشت خواهید بود. پس از این، دادگاه تصمیم می گیرد و شما می دانید که آیا مجازات می شوید یا آزاد می شوید. تعداد روزهایی که تحت بازداشت پلیس، حکم بازداشت یا حکم بازداشت قرار گرفته اید، بازداشت پیش از محاکمه نامیده می شود. قاضی ممکن است در هنگام صدور حکم تصمیم بگیرد که با کسر بازداشت از تعداد روزها/ماه ها/سال هایی که باید در زندان بگذرانید، مجازات شما را کاهش دهد.

Law & More