در زمان طلاق و بعد از آن در خانه زناشویی بمانید

در زمان طلاق و بعد از آن در خانه زناشویی بمانید

چه کسی مجاز است در حین طلاق و بعد از طلاق در خانه زناشویی بماند؟

بعد از اینکه همسران تصمیم به طلاق گرفتند ، اغلب معلوم می شود که دیگر امکان زندگی مشترک زیر یک سقف در خانه زناشویی وجود ندارد. برای جلوگیری از تنش های غیر ضروری ، یکی از طرفین مجبور به ترک آن خواهد شد. همسران غالباً می توانند با هم توافق کنند ، اما اگر این امکان پذیر نباشد ، چه امکاناتی وجود دارد؟

استفاده از خانه زناشویی در طی مراحل طلاق

اگر هنوز مراحل طلاق در دادگاه به پایان نرسیده باشد ، اقدامات موقت را می توان در دادرسی جداگانه درخواست کرد. حکم موقت نوعی روش اضطراری است که در آن حکم برای مدت زمان طلاق صادر می شود. یکی از مواردی که می توان درخواست کرد ، استفاده انحصاری از خانه زناشویی است. سپس قاضی می تواند تصمیم بگیرد كه استفاده انحصاری از خانه زناشویی به یكی از همسران داده می شود و به همسر دیگر اجازه ورود به خانه نیز وجود ندارد.

گاهی اوقات هر دو همسر ممکن است درخواست استفاده منحصر به فرد از خانه زناشویی را نیز داشته باشند. در چنین حالتی ، قاضی منافع را سنجیده و بر اساس آن تعیین می کند که چه کسی بیشترین حق و علاقه را در استفاده از خانه دارد. در تصمیم دادگاه کلیه شرایط پرونده در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان مثال: چه کسی بهترین فرصت را برای اقامت موقت در مکان دیگری دارد ، که از بچه ها مراقبت می کند ، یکی از شرکای کار خود به خانه است ، آیا امکانات ویژه ای در خانه برای معلولان و غیره وجود دارد دادگاه تصمیمی اتخاذ کرده است ، همسری که به او حق استفاده داده نشده باید خانه را ترک کند. این همسر پس از آن مجاز به ورود به خانه زناشویی بدون اجازه نیست.

مرغداری

در عمل ، قاضی بطور فزاینده روش انتخاب پرندگان را انتخاب می کند. این بدان معناست که فرزندان طرفین در خانه بمانند و والدین به نوبه خود در خانه زناشویی بمانند. والدین می توانند در مورد ترتیب ملاقات که در آن روزهای مراقبت از کودکان تقسیم می شود ، توافق کنند. والدین می توانند براساس ترتیب بازدید ، چه كسی در خانه زناشویی بمانند ، چه كسی و چه كسی باید در آن روزها در جای دیگری بمانند. مزیت لانه سازی پرندگان این است که کودکان در حد امکان شرایط آرام داشته باشند زیرا یک پایگاه ثابت خواهند داشت. همچنین هر دو همسر راحت تر می توانند به جای خانه برای کل خانواده ، خانه ای پیدا کنند.

استفاده از خانه زناشویی بعد از طلاق

بعضی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که طلاق مورد نظر اعلام شده باشد ، اما این که طرفین همچنان به بحث و گفتگو درباره چه کسی اجازه زندگی در خانه زناشویی را می دهند تا زمان قطعی شدن آن ، ادامه دهند. در این حالت ، به عنوان مثال ، طرف مقابل که در هنگام ثبت طلاق در خانه زندگی می کرد ، ممکن است به دادگاه مراجعه کند تا اجازه داده شود برای مدت شش ماه در این خانه به زندگی خود ادامه دهد تا محروم شود. شوهر سابق دیگر طرفی که می تواند به استفاده از خانه زناشویی ادامه دهد ، در اکثر موارد باید هزینه اشغال را به شخص مرخص شده بپردازد. مدت شش ماه از زمان ثبت طلاق در سوابق وضعیت مدنی شروع می شود. در پایان این دوره ، هر دو همسر در اصل مجاز به استفاده مجدد از خانه زناشویی هستند. اگر پس از این مدت شش ماه ، خانه هنوز به اشتراک گذاشته شود ، طرفین می توانند از قاضی کانتون بخواهند که در مورد استفاده از خانه تصمیم بگیرد.

پس از طلاق ، مالکیت خانه چه می شود؟

در زمینه طلاق ، طرفین نیز در صورت داشتن خانه در مالکیت مشترک مجبورند در مورد تقسیم خانه توافق کنند. در این حالت خانه می تواند به یکی از طرفین اختصاص یابد یا به شخص ثالث فروخته شود. مهم این است که توافق های خوبی درباره قیمت فروش یا تملک ، تقسیم ارزش اضافی ، تحمل بدهی باقیمانده و رهایی از بدهی مشترک و چندین مسئولیت در قبال بدهی وام انجام شود. اگر نمی توانید با هم به توافق برسید ، می توانید با درخواست تقسیم خانه به یکی از طرفین یا تعیین اینکه خانه باید فروخته شود ، به دادگاه مراجعه کنید. اگر در یک ملک اجاره مشترک زندگی می کنید ، می توانید از قاضی بخواهید حق اجاره ملک را به یکی از طرفین اعطا کند.

آیا شما درگیر طلاق هستید و بحثی در مورد استفاده از خانه زناشویی دارید؟ سپس مطمئناً می توانید با دفتر ما تماس بگیرید. وکلای مجرب ما خوشحال خواهند شد که شما را راهنمایی کنند.

Law & More