قانون استعفا

قانون استعفا

طلاق شامل موارد زیادی است

مراحل طلاق شامل مراحل مختلفی است. اینکه چه مراحلی باید برداشته شود ، به فرزنددار بودن شما بستگی دارد و اینکه آیا قبلاً در مورد توافق با شریک زندگی قبلی خود توافق کرده اید یا خیر. به طور کلی ، روش استاندارد زیر باید دنبال شود. اول از همه ، درخواست طلاق باید به دادگاه ارائه شود. این می تواند یک برنامه یک طرفه یا یک برنامه مشترک باشد. با گزینه اول ، یک شریک فقط دادخواست را ارائه می دهد. در صورت طرح دادخواست مشترک ، شما و شریک زندگی سابق خود دادخواست را ارائه داده و در مورد کلیه توافق ها توافق می کنید. شما می توانید این توافق نامه ها را در یک میثاق نامه طلاق توسط یک واسطه یا وکیل تنظیم کنید. در این صورت جلسه دادرسی وجود نخواهد داشت ، اما شما تصمیم طلاق دریافت خواهید کرد. پس از دریافت تصمیم طلاق می توانید سند انصراف توسط وکیل تنظیم کنید. سند استعفا اظهارنامه ای است که شما به تصمیم طلاق صادره از دادگاه توجه کرده اید و از این تصمیم اعتراض نخواهید کرد ، به این معنی که می تواند بلافاصله در شهرداری ثبت شود. شما طبق قانون فقط پس از ثبت تصمیم در سوابق احوال شهرداری طلاق خواهید گرفت. تا زمانی که تصمیم طلاق ثبت نشده باشد ، شما هنوز به طور رسمی ازدواج کرده اید.

قانون استعفا

پس از رأی دادگاه ، اصولاً یک دوره تجدیدنظر 3 ماهه آغاز می شود. در صورت عدم موافقت با آن ، در این مدت می توانید اعتراض خود را علیه تصمیم طلاق مطرح کنید. اگر طرفین بلافاصله با تصمیم طلاق موافقت کنند ، این مدت 3 ماه ممکن است به تأخیر بیفتد. دلیل این امر آن است که تصمیم دادگاه تنها پس از قطعی شدن حکم قابل ثبت است. یک قضاوت فقط با اتمام مهلت تجدیدنظر 3 ماهه قطعی می شود. با این حال ، اگر هر دو طرف توافق نامه استعفا را امضا کنند ، هر دو از درخواست تجدید نظر خودداری می کنند. طرفین به قضاوت دادگاه "استعفا" می دهند. سپس قضاوت نهایی است و بدون نیاز به منتظر شدن برای مدت 3 ماه قابل ثبت است. اگر با تصمیم طلاق موافق نیستید ، مهم نیست که سند استعفا را امضا نکنید. امضای سند اجباری نیست. پس از تصمیم دادگاه ، امکانات زیر در زمینه استعفا وجود دارد:

  • هر دو طرف اقدام به استعفا را امضا می کنند:
    با این کار طرفین نشان می دهند که مایل نیستند از تصمیم طلاق تجدیدنظر کنند. در این حالت ، مهلت تجدیدنظر 3 ماهه منقضی می شود و مراحل طلاق سریعتر انجام می شود. طلاق می تواند بلافاصله در سوابق وضعیت مدنی شهرداری ثبت شود.
  • یکی از دو طرف اقدام به استعفا می کند ، دیگری این کار را نمی کند. اما وی نیز درخواست تجدیدنظر نمی کند:
    امکان فرجام خواهی همچنان باز است. مدت تجدیدنظر 3 ماهه باید منتظر بماند. اگر بعداً شریک سابق (آینده) شما درخواست تجدیدنظر نمی کند ، طلاق می تواند پس از 3 ماه به طور قطعی در شهرداری ثبت شود.
  • یکی از دو طرف اقدام به استعفا می کند ، طرف دیگر درخواست تجدید نظر می کند:
    در این صورت ، روند رسیدگی به مرحله کاملاً جدیدی وارد می شود و دادگاه پرونده را در فرجام خواهی مجدداً بررسی می کند.
  • هیچ یک از طرفین کناره گیری را امضا نمی کنند ، اما طرفین نیز درخواست تجدید نظر نمی کنند:
    در پایان مهلت تجدیدنظر 3 ماهه ، شما یا وکیل خود باید تصمیم طلاق را برای ثبت نهایی در پرونده های مدنی به ثبت متولدین ، ​​ازدواج ها و مرگ ها بفرستید.

حکم طلاق پس از انقضای مهلت تجدیدنظر 3 ماهه غیرقابل فسخ می شود. هنگامی که تصمیم غیرقابل فسخ شد ، باید ظرف 6 ماه در پرونده های مدنی ثبت شود. اگر تصمیم طلاق به موقع ثبت نشود ، تصمیم لغو می شود و ازدواج فسخ نمی شود!

پس از اتمام مهلت تجدیدنظر ، برای ثبت طلاق در شهرداری به سند عدم درخواست احتیاج دارید. شما باید برای این سند عدم درخواست به دادگاهی که حکم را در دادرسی طلاق صادر کرده است ، درخواست کنید. در این عمل دادگاه اعلام می کند که طرفین نسبت به این حکم اعتراض نکرده اند. تفاوت با سند استعفا در این است که سند عدم درخواست از دادگاه پس از انقضای مهلت تجدیدنظر درخواست می شود ، در حالی که سند استعفا باید توسط وکلای طرفین قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر تنظیم شود.

برای مشاوره و راهنمایی در هنگام طلاق می توانید با وکلای حقوق خانواده خانواده در تماس باشید Law & More. در Law & More ما می فهمیم که طلاق و وقایع بعدی می تواند عواقب گسترده ای بر زندگی شما داشته باشد. به همین دلیل است که ما رویکرد شخصی داریم. وکلای ما همچنین می توانند در هرگونه رسیدگی به شما کمک کنند. وکلا در Law & More در زمینه حقوق خانواده متخصص هستند و خوشحال هستند که احتمالاً همراه با شریک زندگی خود شما را در روند طلاق راهنمایی می کنند.

Law & More