روال پرس و جو در Enterprise Chamber

روال پرس و جو در Enterprise Chamber

اگر اختلافاتی در شرکت شما به وجود آمده باشد که حل و فصل داخلی آنها امکان پذیر نباشد ، روشی که در اتاق Enterprise وجود دارد ممکن است وسیله مناسبی برای حل آنها باشد. به چنین رویه ای روش نظرسنجی گفته می شود. در این روش ، از اتاق تصدی گری خواسته می شود تا سیاست و روند امور را در یک شخص حقوقی بررسی کند. این مقاله به طور خلاصه در مورد روش بررسی و آنچه شما می توانید از آن انتظار داشته باشید بحث خواهد کرد.

قابل قبول بودن در روش نظرسنجی

درخواست نظرسنجی توسط همه قابل ارسال نیست. علاقه متقاضی باید برای توجیه دسترسی به روش تحقیق و از این رو مداخله اتاق تصدی کافی باشد. به همین دلیل است که افرادی که مجاز به انجام این کار هستند با الزامات مربوطه به طور کامل در قانون ذکر شده اند:

  • سهامداران و دارندگان گواهینامه NV. و BV این قانون بین NV و BV با حداکثر سرمایه 22.5 میلیون یورو یا بیشتر تفاوت قائل شده است. در حالت سابق ، سهامداران و دارندگان گواهینامه 10٪ از سرمایه صادر شده را در اختیار دارند. در مورد NV و BV با سرمایه صادر شده بالاتر ، آستانه 1٪ سرمایه صادر شده اعمال می شود یا اگر سهام و رسید سپرده سهام در یک بازار تنظیم شده پذیرفته شود ، حداقل قیمت 20 میلیون یورو است. همچنین ممکن است در اساسنامه آستانه کمتری تعیین شود.
  • La نهاد قانونی خود ، از طریق هیئت مدیره یا هیئت نظارت ، یا متولی در ورشکستگی شخص حقوقی.
  • اعضای یک انجمن ، همکاری یا جامعه متقابل اگر حداقل 10٪ از اعضا یا کسانی که حق رای دادن در مجمع عمومی را دارند نمایند. حداکثر 300 نفر مشمول این هزینه می شوند.
  • انجمن های کارگران، اگر اعضای انجمن در بنگاه اقتصادی کار کنند و انجمن حداقل دو سال از توانایی قانونی کامل برخوردار باشد.
  • سایر اختیارات قراردادی یا قانونی. به عنوان مثال ، شورای کار.

مهم این است که شخصی که حق ایجاد استعلام را دارد ابتدا اعتراض خود را در مورد سیاست و روند امور در شرکت برای هیئت مدیره و هیئت نظارت اعلام کرده است. اگر این کار انجام نشده باشد ، بخش سازمانی درخواست تحقیق را بررسی نمی کند. مشمولان شرکت باید ابتدا فرصت داشته باشند تا قبل از شروع روند ، به ایرادات پاسخ دهند.

روش کار: دو مرحله

این روش با ارائه دادخواست و فرصت پاسخگویی طرفین درگیر در شرکت (به عنوان مثال سهامداران و هیئت مدیره) آغاز می شود. در صورتی که شرایط قانونی برآورده شده باشد و به نظر می رسد "دلایل منطقی برای شک و تردید در سیاست صحیح" وجود دارد ، اتاق سازمانی به دادخواست رضایت می دهد. پس از این ، دو مرحله از مراحل تحقیق شروع می شود. در مرحله اول ، خط مشی و روند وقایع درون شرکت بررسی می شود. این تحقیق توسط یک یا چند نفر منصوب شده توسط بخش تصدی انجام می شود. شرکت ، اعضای هیئت مدیره مدیریت آن ، اعضای هیئت نظارت و کارمندان (سابق) باید همکاری کنند و اجازه دسترسی به کل اداره را بدهند. هزینه های تحقیق در اصل بر عهده شرکت است (یا اگر شرکت قادر به تحمل آن نیست) متقاضی. بسته به نتیجه تحقیق ، ممکن است این هزینه ها از متقاضی یا هیئت مدیره جبران شود. بر اساس گزارش تحقیق ، بخش تصدی ممکن است در مرحله دوم تشخیص دهد که سو mala مدیریت وجود دارد. در آن صورت ، بخش تصدی می تواند اقدامات گسترده ای را انجام دهد.

احکام (موقت)

در طی این روش و (حتی قبل از آغاز مرحله تحقیق اولیه از روش) ، اتاق تصدی می تواند ، در صورت درخواست شخص مجاز به سedال ، مقررات موقت را انجام دهد. از این نظر ، اتاق سازمانی آزادی زیادی دارد ، به شرطی که مقررات با شرایط شخص حقوقی توجیه شود یا به نفع تحقیقات باشد. اگر سو مدیریت ایجاد شده باشد ، اتاق تصدی نیز می تواند اقدامات قطعی را انجام دهد. اینها توسط قانون وضع شده اند و به موارد زیر محدود می شوند:

  • تعلیق یا ابطال مصوبه مدیران عامل ، مدیران نظارت ، مجمع عمومی یا هر نهاد دیگر از شخصیت حقوقی ؛
  • تعلیق یا برکناری یک یا چند مدیر عامل یا ناظر ؛
  • انتصاب موقت یک یا چند مدیر عامل یا ناظر ؛
  • انحراف موقت از مفاد اساسنامه که توسط اتاق تصدی نشان داده شده است ؛
  • انتقال موقت سهام از طریق مدیریت ؛
  • انحلال شخص حقوقی

درمان

فقط می توان در برابر تصمیم اتاق تصدی اعتراض کرد صلاحیت این کار مربوط به کسانی است که در دادرسی در بخش Enterprise حضور یافته اند و همچنین در صورت عدم حضور در آن ، شخص حقوقی نیز با آن برخورد می کند. محدودیت زمانی برای لغو پرونده سه ماه است. دادرسی اثر تعلیقی ندارد. در نتیجه ، تا زمانی که تصمیم خلاف آن توسط دیوان عالی کشور صادر نشود ، دستور بخش تصدی ساز به قوت خود باقی است. این ممکن است به این معنی باشد که تصمیم دیوان عالی کشور خیلی دیر است زیرا بخش شرکت قبلاً مقرراتی را ارائه داده است. با این حال ، ممکن است در رابطه با مسئولیت اعضای هیئت مدیره و اعضای هیئت نظارت در رابطه با سو mala مدیریت اتخاذ شده توسط بخش تصدی ، لغو اعتبار باشد.

آیا در یک شرکت با اختلافات روبرو هستید و به فکر شروع یک روش نظرسنجی هستید؟ Law & More تیم دانش زیادی در مورد حقوق شرکت دارد. همراه شما می توانیم شرایط و امکانات را ارزیابی کنیم. بر اساس این تجزیه و تحلیل ، ما می توانیم در مورد مراحل بعدی مناسب به شما مشاوره دهیم. ما همچنین خوشحال خواهیم شد که در طول هرگونه دادرسی (در بخش تصدی) به شما مشاوره و کمک دهیم.

Law & More