شما-کارمند-بیمار

آیا به عنوان یک کارفرما می توانید از گزارش دادن بیماری کارمند خود امتناع کنید؟

به طور مرتب اتفاق می افتد که کارفرمایان در مورد گزارش کارکنان خود از بیماری شک دارند. به عنوان مثال ، زیرا کارمند معمولاً دوشنبه یا جمعه بیماری خود را گزارش می کند یا به دلیل اختلاف صنعتی وجود دارد. آیا مجاز هستید که گزارش بیماری کارمند خود را زیر سوال ببرید و پرداخت دستمزد را تا زمانی که ثابت شود کارمند واقعاً بیمار است ، به حالت تعلیق درآورید؟ این سوال مهمی است که بسیاری از کارفرمایان با آن روبرو هستند. همچنین این یک مسئله مهم برای کارمندان است. آنها در اصل مستحق ادامه پرداخت حقوق و دستمزد بدون انجام هیچ کاری هستند. در این وبلاگ ، ما تعدادی از مواردی را بررسی خواهیم کرد که در آن شما ممکن است گزارش بیمار کارمند خود را رد کنید یا در صورت شک بهترین کار را انجام دهید.

اخطار بیماری مطابق با قوانین رویه ای اعمال نشده است

به طور کلی ، یک کارمند باید بیماری خود را شخصاً و به صورت شفاهی به کارفرما گزارش کند. سپس کارفرما می تواند از کارمند س askال کند که انتظار می رود بیماری تا چه مدت دوام داشته باشد و بر این اساس می توان توافقاتی راجع به کار انجام داد تا در اطراف آن باقی نماند. اگر قرارداد کار یا سایر مقررات قابل اجرا حاوی مقررات اضافی در مورد گزارش بیماری باشد ، در اصل یک کارمند نیز باید این موارد را رعایت کند. اگر کارمندی برای اعلام بیماری به مقررات خاص پایبند نباشد ، این می تواند در این س playال نقش داشته باشد که آیا شما به عنوان کارفرما ، گزارش بیمار کارمند خود را به درستی رد کرده اید یا خیر.

کارمند در واقع خودش بیمار نیست ، اما گزارش می دهد بیمار است

در بعضی موارد ، کارگران وقتی بیمار هستند که اصلاً بیمار نیستند ، گزارش بیماری می دهند. به عنوان مثال ، شما می توانید به وضعیتی فکر کنید که در آن کارمند شما گزارش می دهد که بیمار است زیرا فرزندش بیمار است و او نمی تواند برای یک پرستار کودک ترتیب دهد. در اصل ، کارمند شما بیمار نیست و توانایی کار ندارد. اگر به راحتی از توضیحات کارمند خود تشخیص دهید که دلیل دیگری غیر از معلولیت کاری خود کارمند وجود دارد که مانع از حضور کارمند در محل کار می شود ، می توانید از گزارش بیماری خودداری کنید. در چنین حالتی ، لطفا توجه داشته باشید که ممکن است کارمند شما از مرخصی مصیبت یا مرخصی غیبت کوتاه مدت برخوردار شود. مهم است که شما به وضوح موافقت کنید که کارکنان شما از کدام نوع مرخصی استفاده می کنند.

کارمند بیمار است ، اما فعالیت های معمول هنوز هم می تواند انجام شود

اگر کارمند شما گزارش بیماری بدهد و بتوانید از مکالمه نتیجه بگیرید که در واقع بیماری وجود دارد ، اما آنقدر جدی نیست که کار معمول انجام نشود ، وضعیت تا حدودی دشوارتر است. س Theال این است که آیا ناتوانی در کار وجود دارد؟ کارمند فقط درصورتی که در اثر معلولیت جسمی یا روحی نتواند کاری را انجام دهد که طبق قرارداد کار قرار است انجام دهد ، از کار بی بهره است. شما می توانید به وضعیتی فکر کنید که در آن کارمند شما مچ پا را پیچ خورده است ، اما به طور معمول عملکرد کار در حال نشستن دارد. در اصل ، کارمند شما هنوز هم می تواند کار کند. در برخی موارد ، ممکن است امکانات اضافی در دسترس باشد. منطقی ترین کار این است که در این مورد با کارمند خود توافق کنید. اگر دستیابی به توافق با هم امکان پذیر نیست و کارمند شما موقعیت خود را حفظ می کند که به هر حال نمی تواند کار کند ، توصیه این است که گزارش مرخصی استعلاجی را بپذیرید و مستقیماً از پزشک شرکت یا پزشک بهداشت و ایمنی شغلی خود در مورد مناسب بودن کارمند خود راهنمایی بخواهید برای عملکرد خودش ، یا برای یک عملکرد مناسب.

کارمند از روی قصد یا تقصیر خود بیمار است

همچنین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که کارمند شما از روی قصد یا تقصیر خود بیمار باشد. به عنوان مثال ، می توانید به موقعیت هایی فکر کنید که در اثر مصرف بیش از حد الکل ، کارمند شما تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرد یا بیمار می شود. در این قانون آمده است که اگر بیماری ناشی از قصد کارمند باشد ، شما بعنوان کارفرما ملزم به ادامه پرداخت حقوق نیستید. با این حال ، این قصد باید در رابطه با دیده شود بیمار شدن ، و این به سختی همیشه اتفاق خواهد افتاد. حتی اگر اینگونه باشد ، اثبات این مسئله برای شما به عنوان کارفرما بسیار دشوار است. برای کارفرمایانی که در صورت بیماری بیش از حداقل قانونی پرداخت می کنند (70٪ حقوق) ، عاقلانه است که در قرارداد کار درج کنیم که کارمند در هنگام بیماری مستحق بخش خارج قانونی حقوق نیست ، اگر بیماری ناشی از تقصیر یا سهل انگاری خود کارمند است.

کارمند به دلیل اختلافات صنعتی یا ارزیابی ضعیف بیمار است

اگر مشکوک هستید که کارمند شما به دلیل یک اختلاف صنعتی یا مثلاً ارزیابی ضعیف اخیر گزارش بیمار داده است ، عاقلانه است که این موضوع را با کارمند خود در میان بگذارید. اگر کارمند شما برای گفتگو باز نیست ، عاقلانه است که گزارش بیماری را بپذیرید و بلافاصله با یک پزشک شرکت یا یک دکتر بهداشت و ایمنی شغلی تماس بگیرید. پزشک قادر خواهد بود ارزیابی کند که آیا کارمند شما واقعاً برای کار نامناسب است یا خیر و یا در مورد احتمال بازگشت کارمند شما به کار در اسرع وقت به شما مشاوره دهد.

شما اطلاعات کافی ندارید تا بتوانید گزارش بیماری را ارزیابی کنید

شما نمی توانید یک کارمند را ملزم به اعلامیه در مورد ماهیت بیماری خود یا درمان آن کنید. اگر کارمند شما در این مورد شفاف نیست ، این دلیل نمی شود که از گزارش بیماری خود خودداری کنید. کاری که شما به عنوان یک کارفرما می توانید در آن صورت انجام دهید این است که در اسرع وقت با یک پزشک شرکت یا یک دکتر بهداشت و ایمنی شغلی تماس بگیرید. اما کارمند موظف است با معاینه پزشک شرکت یا پزشک ایمنی و بهداشت شغلی همکاری کرده و اطلاعات لازم (پزشکی) را در اختیار آنها قرار دهد. به عنوان یک کارفرما ، شما ممکن است بپرسید چه زمانی کارمند انتظار بازگشت به کار خود را دارد ، چه زمانی و چگونه می توان با کارمند تماس گرفت ، آیا کارمند هنوز قادر به انجام کار خاصی است و آیا بیماری توسط شخص ثالث مسئول است .

آیا در اعلام کارمند خود در مورد بیماری شک دارید یا مطمئن نیستید که شما مجبور به ادامه پرداخت حقوق هستید؟ لطفا با وکلای حقوق استخدام در تماس بگیرید Law & More به طور مستقیم. وکلای ما می توانند مشاوره درستی به شما ارائه دهند و در صورت لزوم در مراحل قانونی به شما کمک کنند. 

Law & More