زودتر از طریق یک روش اختیاری شهروند هلند شوید

زودتر از طریق یک روش اختیاری شهروند هلند شوید

شما در هلند اقامت دارید و آن را بسیار دوست دارید. بنابراین ممکن است بخواهید تابعیت هلندی بگیرید. هلندی شدن با تابعیت یا اختیاری امکان پذیر است. شما می توانید برای ملیت هلندی سریعتر از طریق روش گزینه درخواست دهید. همچنین، هزینه های این روش به طور قابل توجهی کمتر است. از سوی دیگر، رویه گزینه الزامات سخت گیرانه تری را به دنبال دارد. در این وبلاگ، می توانید بخوانید که آیا این شرایط را دارید و کدام مدارک پشتیبان برای یک نتیجه موفقیت آمیز مورد نیاز است.

با توجه به ماهیت پیچیده رسیدگی، توصیه می شود وکیلی را استخدام کنید که بتواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند و بر وضعیت خاص و فردی شما تمرکز کند. 

شرایط

در موارد زیر می توانید تابعیت هلندی را به صورت گزینه ای درخواست کنید:

  • شما بالغ هستید، در هلند به دنیا آمده اید و از بدو تولد در هلند زندگی کرده اید. شما همچنین دارای یک مجوز اقامت معتبر هستید.
  • شما در هلند متولد شده اید و ملیت ندارید. شما حداقل سه سال متوالی با مجوز اقامت معتبر در هلند زندگی می کنید.
  • شما از روزی که چهار ساله شده اید در هلند زندگی کرده اید، همیشه یک مجوز اقامت معتبر داشته اید و هنوز هم دارای مجوز اقامت معتبر هستید.
  • شما یک شهروند هلندی سابق هستید و حداقل یک سال است که در هلند با اجازه اقامت دائم یا مدت ثابت معتبر با هدف اقامت غیرموقت زندگی کرده اید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر تابعیت شما به دلیل انصراف شما لغو شده باشد، نمی توانید برای یک گزینه درخواست دهید.
  • حداقل سه سال است که با یک تبعه هلندی ازدواج کرده اید یا حداقل سه سال است که با یک تبعه هلندی ازدواج کرده اید. ازدواج یا شراکت ثبت شده شما با همان تبعه هلندی مستمر است و حداقل 15 سال است که به طور مداوم در هلند با اجازه اقامت معتبر زندگی کرده اید.
  • شما 65 سال یا بیشتر دارید و حداقل به مدت 15 سال به طور مداوم در پادشاهی هلند زندگی کرده اید و دارای مجوز اقامت معتبر بلافاصله قبل از تأیید اخذ شهروندی هلند هستید.

اگر قبل از 1 ژانویه 1985 به دنیا آمده اید، به فرزندی پذیرفته شده اید یا ازدواج کرده اید، سه مورد جداگانه دیگر وجود دارد که از طریق آنها ممکن است بتوانید تابعیت هلندی را به صورت اختیاری درخواست کنید:

  • شما قبل از 1 ژانویه 1985 از یک مادر هلندی متولد شده اید. پدر شما در زمان تولد شما ملیت هلندی نداشت.
  • شما قبل از 1 ژانویه 1985 توسط زنی که در آن زمان ملیت هلندی داشت به فرزندی پذیرفته شدید.

شما قبل از 1 ژانویه 1985 با یک مرد غیر هلندی ازدواج کردید و در نتیجه ملیت هلندی خود را از دست دادید. اگر اخیراً طلاق گرفته اید، ظرف یک سال پس از انحلال ازدواج، بیانیه اختیار را اعلام خواهید کرد. برای ارائه این اظهارنامه لازم نیست در هلند اقامت داشته باشید.

اگر تحت هیچ یک از دسته بندی های بالا قرار نمی گیرید، به احتمال زیاد واجد شرایط فرآیند گزینه نیستید.

درخواست

درخواست ملیت هلندی به صورت اختیاری در شهرداری انجام می شود. برای انجام این کار، باید مدرک شناسایی معتبر و گواهی تولد از کشور مبدا خود داشته باشید. شما همچنین باید یک اجازه اقامت معتبر یا مدرک دیگری دال بر اقامت قانونی داشته باشید. در شهرداری باید اعلام کنید که در مراسم اخذ تابعیت هلندی اعلام تعهد خواهید کرد. با انجام این کار، شما اعلام می کنید که می دانید قوانین پادشاهی هلند در مورد شما نیز اعمال خواهد شد. علاوه بر این، در بیشتر موارد باید تابعیت فعلی خود را ترک کنید، مگر اینکه بتوانید دلیلی را برای معافیت استناد کنید.

تماس با ما

آیا در مورد قانون مهاجرت سؤالی دارید یا می خواهید در مورد روش انتخاب خود به شما کمک کنیم؟ سپس با آقای آیلین سلامت، وکیل در تماس باشید Law & More at aylin.selamet@lawandmore.nl یا آقای روبی ون کرسبرگن، وکیل در Law & More at ruby.van.kersbergen@lawandmore.nl یا با ما در +31 (0)40-3690680 تماس بگیرید.

Law & More