ادعاهای جمعی در صورت خسارت جمعی

ادعاهای جمعی در صورت خسارت جمعی

شروع 1st از ژانویه 2020 ، قانون جدید وزیر دکر به اجرا در می آید. قانون جدید حاکی از آن است که شهروندان و شرکت هایی که متحمل خسارات گسترده ای شده اند ، می توانند برای جبران خسارات خود با هم شکایت کنند. خسارت گسترده خسارتی است که گروه بزرگی از قربانیان متحمل شده اند. نمونه این موارد خسارات فیزیکی ناشی از داروهای خطرناک ، خسارات مالی ناشی از دستکاری خودروها یا خسارات مادی ناشی از زلزله در نتیجه تولید گاز است. از این پس ، می توان به طور جمعی چنین خسارتهای جانی را جبران کرد.

مسئولیت جمعی در دادگاه

در هلند سالهاست که می توان مسئولیت جمعی را در دادگاه (اقدام جمعی) تعیین کرد. قاضی فقط می تواند اقدامات غیرقانونی را تعیین کند. برای خسارت ها ، همه قربانیان هنوز مجبور به انجام مراحل فردی بودند. در عمل ، چنین روشی معمولاً پیچیده ، وقت گیر و گران است. در بیشتر موارد ، هزینه و زمان درگیر در یک روش فردی ضرر و زیان را جبران نمی کند.

ادعاهای جمعی در صورت خسارت جمعی

همچنین امکان ایجاد یک توافق جمعی بین یک گروه منافع و یک طرف متهم ، که به طور جهانی در دادگاه برای همه قربانیان اعلام شده است ، براساس قانون حل و فصل ادعاهای جمعی (WCAM) وجود دارد. با استفاده از یک توافق جمعی ، یک گروه علاقه می تواند به گروهی از قربانیان کمک کند ، به عنوان مثال به یک توافق برسند تا بتوانند ضرر خود را جبران کنند. با این حال ، اگر طرف آسیب رسان همکاری نکند ، قربانیان همچنان دست خالی خواهند ماند. سپس قربانیان باید به استناد ماده 3: 305a قانون مدنی هلند به طور جداگانه برای مطالبه خسارت به دادگاه مراجعه كنند.

با روی کار آمدن مطالبات جمعی در قانون اقدام جمعی (WAMCA) در ژانویه اول سال 2020 ، امکان یک اقدام جمعی گسترش یافته است. با توجه به قانون جدید ، قاضی می تواند محكومیت خسارت جمعی را صادر كند. این بدان معنی است که کل پرونده را می توان در یک رویه مشترک حل و فصل کرد. به این ترتیب طرفین وضوح پیدا می کنند. این روش پس از آن ساده شده ، موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود ، همچنین از دادرسی بی پایان جلوگیری می کند. به این ترتیب ، می توان برای گروه بزرگی از قربانیان ، راه حل یافت.

قربانیان و طرفین غالباً گیج شده و از اطلاع کافی برخوردار نیستند. این بدان معناست که قربانیان نمی دانند کدام سازمان قابل اعتماد است و از چه علاقه ای برخوردار هستند. بر اساس حمایت قانونی از قربانیان ، شرایط اقدامات جمعی سخت تر شده است. هر گروه علاقه ای نمی تواند شروع به طرح ادعا کند. سازمان داخلی و امور مالی چنین سازمانی باید منظم باشد. نمونه هایی از گروههای علاقه مند عبارتند از: انجمن مصرف کنندگان ، انجمن صاحبان سهام و سازمانهای ویژه تاسیس شده برای یک اقدام جمعی.

در آخر ، یک ثبت مرکزی برای مطالبات جمعی وجود دارد. به این ترتیب ، قربانیان و گروههای ذینفع (نماینده) می توانند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند یک اقدام جمعی را برای یک رویداد مشابه آغاز کنند. شورای قوه قضائیه صاحب ثبت مرکزی خواهد بود. ثبت نام برای همه قابل دسترسی خواهد بود.

تسویه دعاوی انبوه برای همه طرف های درگیر فوق العاده پیچیده است ، بنابراین توصیه می شود از پشتیبانی قانونی برخوردار باشید. تیم Law & More دارای تخصص و تجربه گسترده ای در رسیدگی و نظارت بر مسائل مربوط به ادعاهای جمعی است.

Law & More