جبران خسارت تأخیر پرواز

از سال 2009 ، در صورت تأخیر در پرواز ، شما به عنوان مسافر دیگر خالی از سکنه نیستید. در واقع ، در حكم استورژون ، دیوان عدالت اتحادیه اروپا تعهدات هواپیمایی را برای پرداخت غرامت تمدید كرد. از آن زمان تاکنون مسافران توانسته اند نه تنها در صورت لغو ، بلکه در صورت تاخیر در پرواز از جبران خسارت نیز بهره مند شوند. دادگاه حكم داده است كه در هر دو مورد خطوط هوایی فقط دارای موارد الف هستند حاشیه سه ساعت برای انحراف از برنامه اصلی. آیا حاشیه مورد نظر از شرکت هواپیمایی فراتر رفته و آیا بیش از سه ساعت تاخیر به مقصد خود می رسید؟ در این حالت ، هواپیمایی مجبور است شما را برای خسارت تأخیر جبران کند.

اما اگر شرکت هواپیمایی بتواند ثابت کند که مسئولیت تأخیر در سؤال را ندارد ، از این رو وجود آن را اثبات می کند شرایط خارق العاده که نمی توان از آن جلوگیری کرد ، موظف به پرداخت غرامت برای تاخیر بیش از سه ساعت نیست. با توجه به اقدامات حقوقی ، شرایط به ندرت فوق العاده است. این فقط در مواردی مطرح می شود که:

  • شرایط آب و هوایی بسیار بد (مانند طوفان ها یا فوران ناگهانی آتشفشان)
  • بلایای طبیعی
  • تروریسم
  • اورژانس پزشکی
  • اعتصاب های اعلام نشده (به عنوان مثال توسط کارکنان فرودگاه)

دیوان عدالت ، نقص فنی هواپیما را به عنوان یک شرایطی که می تواند فوق العاده تلقی شود ، نمی داند. طبق دادگاه هلند ، اعتصابات توسط کارکنان خود هواپیمایی نیز تحت پوشش چنین شرایطی نیست. در چنین مواردی ، شما به عنوان مسافر فقط حق دریافت غرامت را دارید.

آیا شما حق دریافت غرامت را دارید و آیا شرایط استثنایی وجود ندارد؟ در این حالت ، هواپیمایی باید غرامت را به شما پرداخت کند. بنابراین ، شما لازم نیست که با گزینه جایگزین دیگری مانند کوپن که شرکت هواپیمایی به شما ارائه می دهد موافقت کنید. با این حال ، در شرایط خاص ، شما همچنین حق مراقبت و / یا اسکان را دارید و شرکت هواپیمایی باید این امر را تسهیل کند.

میزان غرامت به طور کلی بسته به طول پرواز و طول تاخیر می تواند از 125 ، - 600 - یورو در هر مسافر باشد. برای تاخیر در پروازهای کوتاهتر از 1500 کیلومتر می توانید روی 250 ، - جبران یورو حساب کنید. اگر پرواز مربوط به 1500 تا 3500 کیلومتر باشد ، جبران 400 دلار - یورو می تواند منطقی تلقی شود. اگر بیش از 3500 کیلومتر پرواز کنید ، جبران خسارت شما برای بیش از سه ساعت تأخیر می تواند 600 دلار باشد - یورو.

سرانجام ، با توجه به جبران خسارت که فقط توضیح داده شد ، شرایط مهم دیگری برای شما به عنوان مسافر وجود دارد. در واقع ، شما فقط درصورتی که تأخیر پرواز شما تحت تأثیر قرار گیرد ، حق دریافت غرامت در تأخیر را دارید مقرره اروپا 261/2004. این در شرایطی است که پرواز شما از یک کشور اتحادیه اروپا خارج می شود یا وقتی با یک شرکت هواپیمایی اروپا به یک کشور در اتحادیه اروپا پرواز می کنید.

آیا شما با تاخیر در پرواز روبرو هستید ، آیا می خواهید بدانید که آیا شما حق جبران خسارات ناشی از تاخیر را دارید یا آیا قصد انجام اقدامی علیه هواپیمایی را دارید؟ لطفا با وکلا در تماس بگیرید Law & More. وکلای ما متخصص در زمینه تأخیر در تأخیر هستند و خوشحال خواهند شد که شما را راهنمایی کنند.

اشتراک گذاری