حق چاپ روی عکس ها

حق چاپ روی عکس ها

همه تقریباً هر روز عکس می گیرند. اما به سختی کسی به این واقعیت توجه می کند که حق مالکیت معنوی در قالب حق چاپ بر روی هر عکس گرفته شده استوار است. حق چاپ چیست؟ و مثلاً در مورد کپی رایت و شبکه های اجتماعی چطور؟ به هر حال ، امروزه تعداد عکس های گرفته شده که متعاقباً در فیس بوک ، اینستاگرام یا گوگل ظاهر می شوند بیش از هر زمان دیگری است. این عکس ها سپس به صورت آنلاین در دسترس مخاطبان زیادی قرار دارد. چه کسی هنوز حق چاپ عکس را دارد؟ و آیا در صورت وجود افراد دیگری در عکس های شما مجاز به ارسال عکس در شبکه های اجتماعی هستید؟ این س questionsالات در وبلاگ زیر پاسخ داده شده است.

حق چاپ روی عکس ها

حق طبع و نشر

قانون حق چاپ را به شرح زیر تعریف می کند:

"حق چاپ حق انحصاری خالق یک اثر ادبی ، علمی یا هنری یا جانشینان وی در عنوان ، انتشار و تکثیر آن است ، مشروط بر محدودیت های اعمال شده توسط قانون."

با توجه به تعریف قانونی حق چاپ ، شما به عنوان سازنده عکس ، دارای دو حق انحصاری هستید. اول از همه ، شما یک حق بهره برداری دارید: حق انتشار و ضرب عکس. علاوه بر این ، شما دارای یک حق شخصیت کپی رایت هستید: حق اعتراض به انتشار عکس بدون ذکر نام یا نام دیگر به عنوان سازنده و مخالفت با هرگونه تغییر ، تغییر یا ختنه عکس شما. حق چاپ از لحظه ایجاد اثر به طور خودکار به سازنده تعلق می گیرد. اگر عکس بگیرید ، حق چاپ را به طور خودکار و قانونی به دست می آورید. بنابراین ، شما مجبور نیستید در هر کجا ثبت نام یا درخواست حق چاپ کنید. با این حال ، کپی رایت به طور نامحدود معتبر نیست و هفتاد سال پس از مرگ سازنده منقضی می شود.

حق چاپ و رسانه های اجتماعی

از آنجا که شما به عنوان سازنده عکس دارای حق چاپ هستید ، می توانید تصمیم بگیرید که عکس خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و در نتیجه آن را برای مخاطبان گسترده قابل دسترسی کنید. این اغلب اتفاق می افتد. حق چاپ شما با ارسال عکس در فیس بوک یا اینستاگرام تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. با این وجود چنین سیستم عامل هایی اغلب می توانند بدون اجازه یا پرداخت از عکس های شما استفاده کنند. آیا حق چاپ شما نقض خواهد شد؟ نه همیشه. معمولاً شما حق استفاده از عکسی را که از طریق مجوز به چنین بستری آنلاین ارسال می کنید ، می دهید.

اگر عکسی را در چنین بستری بارگذاری کنید ، "شرایط استفاده" معمولاً اعمال می شود. شرایط استفاده ممکن است شامل مقرراتی باشد که به موجب توافق شما ، به سیستم عامل اجازه می دهید عکس خود را به روشی خاص ، برای یک منظور خاص و یا در یک منطقه خاص منتشر و تولید کند. اگر با چنین شرایط و ضوابطی موافقت کنید ، این پلتفرم می تواند عکس شما را به نام خود بصورت آنلاین ارسال کند و از آن برای اهداف بازاریابی استفاده کند. با این حال ، حذف عکس یا حساب کاربری خود که روی آن عکس ارسال می کنید ، حق استفاده از عکس های شما در آینده را نیز از بین می برد. این غالباً به هیچ کپی از عکسهای شما که قبلاً توسط این پلتفرم ساخته شده اند ، مربوط نمی شود و ممکن است تحت شرایطی ، سیستم عامل به استفاده از این کپی ها ادامه دهد.

نقض حق نسخه برداری شما تنها در صورتی امکان پذیر است که بدون اجازه شما به عنوان نویسنده منتشر یا تکثیر شود. در نتیجه ، شما ، به عنوان یک شرکت یا به عنوان یک فرد ، می توانید خسارت ببینید. اگر شخص دیگری به عنوان مثال عکس شما را از حساب فیس بوک یا اینستاگرام حذف کند و سپس بدون اجازه یا ذکر منبع در وب سایت / حساب خود از آن استفاده کند ، ممکن است حق چاپ شما نقض شده باشد و شما به عنوان سازنده بتوانید علیه آن اقدامی انجام دهید . آیا در مورد وضعیت خود در این زمینه س questionsالی دارید ، آیا می خواهید حق چاپ خود را ثبت کنید یا از کار خود در برابر افرادی که حق چاپ شما را نقض می کنند محافظت کند؟ سپس با وکلا تماس بگیرید Law & More.

حقوق پرتره

اگرچه کپی رایت سازنده عکس دارای دو حق انحصاری است ، اما در برخی شرایط این حقوق مطلق نیست. آیا افراد دیگری نیز در تصویر حضور دارند؟ سپس سازنده عکس باید حقوق اشخاص عکاسی را در نظر بگیرد. اشخاص موجود در عکس دارای حقوق پرتره ای هستند که مربوط به انتشار پرتره ای است که از وی ساخته شده است. پرتره زمانی است که شخص موجود در عکس را می توان تشخیص داد ، حتی اگر چهره قابل مشاهده نباشد. یک وضعیت مشخصه یا یک محیط می تواند کافی باشد.

آیا عکس از طرف شخصی که از او عکس گرفته شده است و آیا سازنده می خواهد عکس را منتشر کند؟ سپس سازنده نیاز به اجازه از شخص عکاس شده دارد. اگر مجوز کم باشد ، ممکن است عکس عمومی نشود. آیا تکلیفی وجود ندارد؟ در این صورت ، شخص عکاسی می تواند بر اساس حق پرتره خود ، در صورت اثبات علاقه منطقی به این کار ، با انتشار عکس مخالفت کند. غالباً ، علاقه معقول شامل حریم خصوصی یا مشاجرات تجاری است.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد حق چاپ ، حقوق پرتره یا خدمات ما می خواهید؟ سپس با وکلا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه حقوق مالکیت معنوی متخصص هستند و خوشحال می شوند که به شما کمک کنند.

Law & More