Cryptocurrency - از خطرات انطباق آگاه باشید - تصویر

Cryptocurrency: از خطرات انطباق آگاه باشید

معرفی

در جامعه به سرعت در حال تحول ما ، رمزنگاری به طور فزاینده ای محبوب می شود. در حال حاضر انواع مختلف Cryptocurrency مانند Bitcoin ، Ethereum و Litecoin وجود دارد. Cryptocur ارزها منحصراً دیجیتالی هستند و ارزها و فناوری با استفاده از فناوری blockchain ایمن نگه داشته می شوند. این فناوری ضبط مطمئن هر معامله را همه در یک مکان نگه می دارد. هیچ کس blockchain را کنترل نمی کند زیرا این زنجیره ها در تمام رایانه هایی که دارای کیف پول رمزنگاری هستند غیر متمرکز هستند. فناوری Blockchain همچنین ناشناس بودن را برای کاربران cryptocurrency فراهم می کند. عدم کنترل و ناشناس بودن کاربران می تواند خطرات خاصی را برای کارآفرینانی که می خواهند از cryptocurrency در شرکت خود استفاده کنند ، ایجاد کند. این مقاله ادامه مقاله قبلی ما است ، "Cryptocurrency: جنبه های قانونی یک فناوری انقلابی". در حالی که این مقاله قبلی عمدتاً به جنبه های عمومی حقوقی cryptocurrency نزدیک شده است ، این مقاله به ریسکی است که صاحبان مشاغل هنگام برخورد با cryptocurrency و اهمیت انطباق با آن مواجه هستند.

خطر ظن پولشویی

اگرچه cryptocurrency محبوبیت زیادی کسب می کند ، اما هنوز هم در هلند و بقیه اروپا تنظیم نشده است. قانون گذاران روی اجرای مقررات مفصل کار می کنند ، اما این روند طولانی خواهد بود. با این حال ، دادگاههای ملی هلند قبلاً چندین پرونده در مورد پرونده های مربوط به رمزپردازی صادر کرده اند. اگرچه چند تصمیم مربوط به وضعیت حقوقی رمزنگاری بود ، اما بیشتر موارد در طیف کیفری قرار داشتند. پولشویی سهم بزرگی در این داوری ها داشته است.

پولشویی جنبه ای دارد که باید در نظر گرفته شود تا سازمان شما در محدوده قانون جزای هلند نباشد. پولشویی عملی است که طبق قانون کیفری هلند قابل مجازات است. این در مواد 420bis ، 420ter و 420 قانون جزای هلند تأسیس شده است. پولشویی وقتی شخصی اثبات می شود که ماهیت ، منشاء ، بیگانگی یا جابجایی کالای خاص را پنهان می کند ، یا اینکه نفع یا دارنده خیر را مخفی می کند در حالی که می داند این خیر ناشی از فعالیت های جنایی است. حتی وقتی شخصی صریحاً از این واقعیت آگاه نبود که خیر ناشی از فعالیت های جنایی است ، اما می توانست به طور منطقی فرض کند که این مورد است ، می توان وی را به جرم پولشویی مقصر دانست. این اعمال با حبس تا چهار سال (به دلیل آگاهی از مبنای کیفری) ، حبس تا یک سال (برای داشتن فرض معقول) یا جریمه تا 67.000 یورو مجازات می شوند. این در ماده 23 قانون جزای هلند تأسیس شده است. شخصی که عادت به پولشویی می کند حتی می تواند تا شش سال در زندان باشد.

در زیر چند مثال آورده شده است که دادگاههای هلند در استفاده از cryptocurrency تصویب شده اند:

  • موردی وجود داشت که در آن شخص متهم به پولشویی شد. او پولی را دریافت کرد که با تبدیل بیت کوین به پول فیات بدست آمد. این بیت کوین ها از طریق وب تاریک ، که آدرس های IP کاربران پنهان شده اند ، بدست آمد. بررسی ها نشان داد که وب تاریک تقریباً منحصراً برای تجارت کالاهای غیرقانونی ، که باید با بیت کوین پرداخت شود ، استفاده می شود. بنابراین دادگاه فرض کرد که بیت کوین های بدست آمده از طریق وب تاریک منشأ جنایی دارند. دادگاه اظهار داشت كه مظنون با تبدیل بیت کوین های مبنای جنایی به پول فیات ، مبالغی را دریافت كرده است. مظنون آگاه بود که بیت کوین ها اغلب منشأ جنایی دارند. با این وجود ، او منشاء پول فیات به دست آمده را مورد بررسی قرار نداد. بنابراین ، او آگاهانه این شانس قابل توجهی را که پولی که دریافت کرده است از طریق فعالیت های غیرقانونی بدست آورده است. وی به جرم پولشویی محکوم شد. [1]
  • در این حالت ، سرویس اطلاعات و تحقیقات مالی (به هلندی: FIOD) تحقیق درباره معامله گران بیت کوین را آغاز کرد. مظنون ، در این حالت ، بیت کوین را در اختیار معامله گران قرار می داد و آنها را به پول فیات تبدیل می کرد. مظنون از یک کیف پول آنلاین استفاده کرده است که مقادیر زیادی بیت کوین در آن واریز شده است که از وب تاریک گرفته شده است. همانطور که در مورد بالا ذکر شد ، فرض بر این است که این بیت کوین ها منشأ غیرقانونی دارند. مظنون از ارائه توضیحات در مورد منشاء بیت کوین خودداری کرد. دادگاه اظهار داشت که مظنون از منشأ غیرقانونی بیت کوین آگاه بوده است زیرا وی نزد معامله گرانی رفت که نام گمنامی مشتریان خود را تضمین می کنند و از کمیسیون عالی برای این سرویس سؤال می کنند. بنابراین دادگاه اظهار داشت که قصد مظنون را می توان فرض کرد. وی به جرم پولشویی محکوم شد. [2]
  • پرونده بعدی مربوط به یک بانک هلندی ، ING است. ING با یک معامله گر بیت کوین وارد یک قرارداد بانکی شد. ING به عنوان یک بانک ، تعهدات نظارت و تحقیق خاصی دارد. آنها دریافتند مشتری خود از پول نقد برای خرید بیت کوین برای اشخاص ثالث استفاده کرده است. ING به روابط خود پایان داد زیرا منشأ پرداخت به صورت نقدی قابل بررسی نیست و پول ممکن است از طریق فعالیت های غیرقانونی بدست آید. ING احساس می کرد که دیگر قادر به انجام تعهدات مربوط به KYC نیستند زیرا آنها نمی توانند تضمین کنند که از حسابهای آنها برای پولشویی استفاده نمی شود و از خطرات مربوط به صداقت جلوگیری می کند. دادگاه اظهار داشت كه مشتری ING در اثبات پول پول نقد از مبنای قانونی كافی نبود. بنابراین ، به ING اجازه داده شد تا روابط بانکی را خاتمه دهد. [3]

این قضاوتها نشان می دهد که کار با cryptocurrency ممکن است در هنگام انطباق خطری را ایجاد کند. هنگامی که منشأ رمزنگاری ناشناخته باشد ، و ارز ممکن است از وب تاریک ناشی شود ، ظن پولشویی به راحتی بوجود می آید.

قبول

از آنجا که ارز رمزنگاری شده هنوز تنظیم نشده و از ناشناس ماندن در معاملات اطمینان حاصل می شود ، وسیله جذابی برای پرداخت است که برای فعالیت های مجرمانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، ارز رمزنگاری شده در هلند دارای نوعی مفهوم منفی است. این امر در واقعیت نشان داده می شود که سازمان خدمات مالی و بازارهای هلند از معامله با ارزهای رمزپایه توصیه نمی کند. آنها اظهار داشتند که استفاده از ارزهای رمزپایه در رابطه با جرایم اقتصادی خطراتی را به همراه دارد ، زیرا پولشویی ، فریب ، کلاهبرداری و دستکاری به راحتی ممکن است بوجود آید. [4] این بدان معناست که هنگام کار با ارز رمزنگاری شده باید کاملاً مطابقت داشته باشید. شما باید بتوانید نشان دهید که ارز رمزنگاری شده شما از طریق فعالیت های غیرقانونی بدست نیامده است. شما باید بتوانید ثابت کنید که واقعاً منشا ارز رمزپایه دریافتی را بررسی کرده اید. این مسئله می تواند برای افرادی که از ارز رمزنگاری شده استفاده می کنند بسیار دشوار است و غیرقابل شناسایی است. اغلب اوقات ، وقتی دادگاه هلند در مورد ارز رمزنگاری شده حکمی صادر می کند ، در محدوده جنایی است. در حال حاضر ، مقامات به طور فعال بر تجارت ارزهای رمزپایه نظارت نمی کنند. با این حال ، ارز رمزنگاری شده توجه آنها را دارد. بنابراین ، هنگامی که یک شرکت با ارز رمزنگاری شده ارتباط برقرار می کند ، مقامات هوشیاری بیشتری نشان خواهند داد. مقامات احتمالاً می خواهند بدانند که ارز رمزنگاری شده چگونه بدست می آید و منشأ ارز چیست. اگر نتوانید به درستی به این س questionsالات پاسخ دهید ، ممکن است سو susp ظن در مورد پولشویی یا سایر جرایم جنایی ایجاد شده و تحقیقات در مورد سازمان شما آغاز شود.

تنظیم رمزنگاری

همانطور که در بالا گفته شد ، ارز رمزنگاری شده هنوز تنظیم نشده است. با این حال ، تجارت و استفاده از ارزهای رمزپایه به دلیل خطرات کیفری و مالی که ارز رمزپایه در پی دارد ، احتمالاً کاملاً تنظیم خواهد شد. تنظیم ارز رمزنگاری شده در سراسر جهان موضوع گفتگو است. صندوق بین المللی پول (سازمانی از سازمان ملل متحد که در زمینه همکاری های پولی جهانی ، تأمین ثبات مالی و تسهیل تجارت بین المللی کار می کند) خواستار هماهنگی جهانی در مورد ارزهای رمزپایه است زیرا هشدارها را برای خطرات مالی و کیفری هشدار می دهد. [5] اتحادیه اروپا در مورد تنظیم یا نظارت بر ارزهای رمزپایه بحث می کند ، اگرچه آنها هنوز قانون خاصی ایجاد نکرده اند. علاوه بر این ، تنظیم ارز رمزنگاری شده در چندین کشور جداگانه مورد بحث است ، مانند چین ، کره جنوبی و روسیه. این کشورها به منظور ایجاد قوانینی در مورد ارزهای رمزپایه گام برمی دارند یا می خواهند گام بردارند. در هلند ، سازمان خدمات مالی و بازارها اشاره كرده است كه بنگاه های سرمایه گذاری وظیفه كلی مراقبتی را دارند كه معاملات آتی بیت کوین را به سرمایه گذاران خرده فروشی در هلند ارائه دهند. این امر مستلزم این است که این شرکتهای سرمایه گذاری باید به روشی حرفه ای ، منصفانه و صادقانه از علاقه مشتریان خود مراقبت کنند. [6] بحث جهانی درباره تنظیم ارز رمزنگاری شده نشان می دهد که بسیاری از سازمان ها تصویب حداقل نوعی قانونگذاری را ضروری می دانند.

نتیجه

به راحتی می توان گفت که رمزنگاری در حال رشد است. با این حال ، به نظر می رسد مردم فراموش می کنند که تجارت و استفاده از این ارزها نیز می تواند خطرات خاصی را به همراه داشته باشد. قبل از اطلاع از این موضوع ، ممکن است هنگام برخورد با رمزنگاری ، تحت قانون قانون جزای هلند قرار بگیرید. این ارزها غالباً با فعالیتهای مجرمانه ، به ویژه پولشویی همراه است. بنابراین سازگاری برای شرکتهایی که مایل به پیگرد قانونی برای جرائم کیفری نیستند بسیار مهم است. دانش در مورد منشاء رمزنگاری ارز نقش بسیار مهمی در این امر دارد. از آنجا که cryptocurrency تا حدودی منفی است ، کشورها و سازمان ها در مورد ایجاد یا عدم تنظیم مقررات مربوط به cryptocurrency بحث می کنند. اگرچه برخی از کشورها قبلاً در جهت مقررات قدم برداشته اند ، اما هنوز هم ممکن است مدتی قبل از دستیابی به مقررات جهانی انجام شود. بنابراین ، بسیار مهم است که شرکت ها هنگام برخورد با cryptocurrency مراقب باشند و از توجه به انطباق اطمینان حاصل کنند.

تماس با ما

اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظر دارید ، لطفا با ماکسیم هوداک ، وکیل دادگستری در تماس باشید Law & More از طریق maxim.hodak@lawandmore.nl ، یا تام میویس ، وکیل دادگستری در Law & More از طریق tom.meevis@lawandmore.nl یا با شماره تلفن 31-0 +40 (3690680) تماس بگیرید.

[1] ECLI:NL:RBMNE:2017:5716, https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2017:5716.

[2] ECLI:NL:RBROT:2017:8992, https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2017:8992.

[3] ECLI:NL:RBAMS:2017:8376, https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBAMS:2017:8376.

[4] Autoriteit Financiële Markten، ارزهای رمزپایه Reële، https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2017/nov/risico-cryptocurrency.

[5] گزارش Fintech و خدمات مالی: ملاحظات اولیه، صندوق بین المللی پول 2017.

[6] Autoriteit Financiële Markten، 'Bitcoin Futures: AFM op'، https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2017/dec/bitcoin-futures-zorgplicht.

Law & More