ارز دیجیتال - جنبه های حقوقی اتحادیه اروپا و هلند از فناوری انقلابی - تصویر

ارز دیجیتال: جنبه های حقوقی اتحادیه اروپا و هلند…

Cryptocurrency: جنبه های حقوقی اتحادیه اروپا و هلند از فناوری انقلابی

معرفی

رشد و محبوبیت روزافزون Cryptocurrency در سراسر جهان منجر به سوال در مورد جنبه های نظارتی این پدیده جدید مالی شده است. ارزهای مجازی منحصراً دیجیتالی هستند و از طریق شبکه ای به عنوان blockchain معروف می شوند ، که یک رهبر آنلاین است که ضبط امن هر معامله را همه در یک مکان نگه می دارد. هیچ کس blockchain را کنترل نمی کند ، زیرا این زنجیره ها در تمام رایانه هایی که دارای کیف پول بیت کوین هستند غیر متمرکز هستند. این بدان معناست که هیچ نهادی شبکه را کنترل نمی کند ، که به طور طبیعی دلالت بر وجود بسیاری از خطرات مالی و قانونی دارد.

استارت آپ های بلاکچین پیشنهادات اولیه سکه (ICO) را به عنوان راهی برای جذب سرمایه اولیه پذیرفته اند. ICO پیشنهادی است که به موجب آن یک شرکت می تواند نشانه های دیجیتالی را به مردم بفروشد تا بتواند عملیات مالی خود را تأمین کند و سایر اهداف تجاری را برآورده کند. [1] همچنین ICO توسط مقررات خاص یا سازمان های دولتی اداره نمی شود. این عدم تنظیم باعث ایجاد نگرانی در مورد خطرات احتمالی سرمایه گذاران شده است. در نتیجه ، نوسانات به یک نگرانی تبدیل شده است. متأسفانه ، اگر سرمایه گذار در این فرآیند وجوه خود را از دست بدهد ، هیچ اقدام استانداردی برای بازیابی پول از دست رفته ندارد.

ارزهای مجازی در سطح اروپا

خطرات مرتبط با استفاده از ارز مجازی ، نیاز اتحادیه اروپا و نهادهای آن برای تنظیم را افزایش می دهد. با این حال ، تنظیم در سطح اتحادیه اروپا به دلیل تغییر چارچوبهای نظارتی اتحادیه اروپا و عدم تناقضات نظارتی در بین کشورهای عضو کاملاً پیچیده است.

در حال حاضر ارزهای مجازی در سطح اتحادیه اروپا تنظیم نشده اند و از طرف هیچ مقام دولتی اتحادیه اروپا تحت نظارت و نظارت قرار نمی گیرند ، حتی اگر مشارکت در این طرح ها کاربران را در معرض خطر ، نقدینگی ، عملیاتی و قانونی قرار دهد. این بدان معناست که مقامات ملی باید در نظر داشته باشند که آیا قصد دارند رمز رمزنگاری را تصدیق یا رسمی و تنظیم کنند.

ارزهای مجازی در هلند

طبق قانون نظارت مالی هلند (FSA) پول الکترونیکی یک ارزش پولی را نشان می دهد که به صورت الکترونیکی یا مغناطیسی ذخیره می شود. این مقدار پولی در نظر گرفته شده است که برای انجام معاملات پرداخت استفاده می شود و می تواند برای پرداخت به اشخاص دیگر غیر از آنچه پول الکترونیکی را صادر کرده است ، استفاده شود. [2] ارزهای واقعی را نمی توان پول الکترونیکی تعریف کرد ، زیرا همه معیارهای قانونی رعایت نمی شوند. اگر رمز ارز به صورت قانونی نمی تواند به عنوان پول یا پول الکترونیکی تعریف شود ، چه تعریفی می توان داشت؟ در چارچوب قانون نظارت مالی بر هلند ، ارز رمزنگاری شده فقط وسیله مبادله ای است. هر کس آزادانه در تجارت مبادله کالا فعالیت کند ، بنابراین مجوز در قالب مجوز لازم نیست. وزیر دارایی اظهار داشت که با توجه به دامنه محدود بیت کوین ، سطح پذیرش نسبتاً پایین و ارتباط محدود با اقتصاد واقعی ، بازنگری در تعریف قانونی پول الکترونیکی هنوز مطلوب نیست. وی تأکید کرد که مصرف کننده تنها مسئول استفاده از آنها است. [3]

طبق دادگاه منطقه ای هلند (Overijssel) و وزیر دارایی هلند ، یک ارز مجازی مانند بیت کوین دارای وضعیت واسطه مبادله است. [4] در دادگاه تجدیدنظر دادگاه هلند در نظر گرفت که بیت کوین می تواند به عنوان اشیای فروخته شده واجد شرایط باشد که در ماده 7:36 DCC ذکر شده است. دادگاه تجدیدنظر هلند همچنین اظهار داشت که بیت کوین نمی تواند به عنوان پول قانونی شناخته شود بلکه فقط به عنوان یک وسیله مبادله قابل ارزیابی است. در مقابل ، دیوان دادگستری اروپا حکم داد که باید با بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت رفتار شود ، غیر مستقیم نشان می دهد بیت کوین مشابه پول قانونی است. [5]

نتیجه

با توجه به پیچیدگی های موجود در تنظیم ارزهای رمزپایه ، می توان فرض کرد که دیوان عدالت اتحادیه اروپا مجبور است در روشن سازی اصطلاحات شرکت کند. در مورد کشورهای عضو که تصمیم گرفته اند اصطلاحات را متفاوت از قوانین اتحادیه اروپا تطبیق دهند ، ممکن است مشکلات در رابطه با تفسیر مطابق با قوانین اتحادیه اروپا بوجود بیاید. از این منظر ، لازم است به کشورهای عضو توصیه شود که ضمن اجرای قانون در قانون ملی ، از اصطلاحات قانون اتحادیه اروپا پیروی کنند.

نسخه کامل این کاغذ سفید از طریق این لینک در دسترس است.

تماس با ما

اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا نظر دارید ، لطفاً با آقای تماس بگیرید. ماکسیم هوداک ، وکیل مدافع در Law & More از طریق maxim.hodak@lawandmore.nl یا آقای. تام میویس ، وکیل دادگستری در Law & More از طریق tom.meevis@lawandmore.nl یا با شماره تلفن 31-0 +40 (3690680) تماس بگیرید.

[1] C. Bovaird ، ICO در برابر IPO: تفاوت چیست؟ ، Bitcoin Market Journal سپتامبر 2017.

[2] قانون نظارت مالی ، بخش 1: 1

[3] وزیری ون Financiën ، Beantwoaching van kamervragen over het gebruik van en toezicht op nieuwe رقم بتاالمیدلن zoals de bitcoin ، دسامبر 2013.

[4] ECLI: NL: RBOVE: 2014: 2667.

[5] ECLI: EU: C: 2015: 718.

Law & More