روش ارزیابی خسارت

روش ارزیابی خسارت

احکام دادگاه غالباً حاوی دستورهایی است که برای یکی از طرفین مبلغ خسارت تعیین شده توسط ایالت را پرداخت می کند. بدین ترتیب طرفین دادرسی مبتنی بر رویه جدیدی هستند ، یعنی روش ارزیابی خسارت. با این حال ، در این صورت احزاب به یک مربع برنمی گردند. در واقع ، روش ارزیابی خسارت را می توان ادامه دادرسی اصلی دانست که صرفاً با هدف تعیین موارد خسارت و میزان جبران خسارت پرداخت می شود. به عنوان مثال ، این رویه ممکن است نگران این موضوع باشد که آیا یک مورد خاص برای جبران خسارت واجد شرایط است یا اینکه تا چه میزان تعهد غرامت به دلیل شرایطی از طرف طرف آسیب دیده کاهش می یابد. از این نظر ، روش ارزیابی خسارت با دادرسی اصلی فرق دارد ، یعنی تعیین اساس مسئولیت و در نتیجه تخصیص غرامت.

روش ارزیابی خسارت

اگر اساس مسئولیت در دادرسی اصلی مشخص شده باشد ، دادگاهها می توانند طرفین را به روند ارزیابی خسارت مراجعه كنند. اما ، چنین ارجاعی همیشه به احتمالات قاضی در دادرسی اصلی تعلق ندارد. اصل اساسی این است که قاضی باید در این داوری که در آن دستور داده می شود غرامت بپردازد ، خسارت را تخمین بزند. فقط در صورتی که ارزیابی خسارت در دادرسی اصلی امکان پذیر نباشد ، به عنوان مثال به دلیل آنکه به آسیب های آینده مربوط باشد یا از آنجا که تحقیقات بیشتری لازم است ، قاضی دادرسی اصلی می تواند از این اصل منحرف شده و طرفین را به مراحل ارزیابی خسارت ارجاع دهد. علاوه بر این ، روش ارزیابی خسارت فقط می تواند در مورد تعهدات قانونی برای پرداخت خسارت ، مانند موارد پیش فرض یا شکنجه اعمال شود. بنابراین ، روش ارزیابی خسارت هنگامی که می توان به تعهد پرداخت خسارت ناشی از یک عمل قانونی ، مانند توافق نامه ، امکان پذیر نیست.

مزایای متعددی برای امکان یک روش ارزیابی آسیب جداگانه اما بعدی وجود دارد

در واقع ، تقسیم بین روش اصلی ارزیابی خسارت و روش زیر این امکان را فراهم می کند که ابتدا موضوع مسئولیت بدون نیاز به پرداختن به میزان خسارت و هزینه های قابل توجه برای اثبات آن مورد بحث قرار گیرد. به هر حال نمی توان منتفی شد که قاضی مسئولیت طرف مقابل را رد کند. در آن صورت ، بحث در مورد میزان خسارت و هزینه های انجام شده برای آن بی فایده بود. بعلاوه ، این احتمال وجود دارد که متعاقباً طرفین به توافق خارج از دادگاه در مورد میزان غرامت دست یابند ، در صورتی که مسئولیت توسط دادگاه تعیین شده باشد. در این صورت ، هزینه و تلاش ارزیابی صرفه جویی می شود. مزیت مهم دیگر مدعی در میزان هزینه های حقوقی است. وقتی مدعی در دادرسی اصلی فقط در مورد مسئله مسئولیت دعوا می کند ، هزینه های دادرسی با ادعایی با ارزش تعیین نشده مطابقت دارد. این امر منجر به هزینه های کمتری می شود نسبت به این که در دادرسی اصلی بلافاصله مبلغ قابل توجهی غرامت مطالبه شود.

اگرچه روند ارزیابی خسارت را می توان ادامه دادرسی اصلی دانست ، اما باید به عنوان یک روش مستقل آغاز شود. این کار با اعلام خسارت به طرف مقابل انجام می شود. الزامات قانونی که به احضاریه نیز تحمیل می شود باید در نظر گرفته شود. از نظر محتوا ، بیانیه خسارت شامل "دوره خسارتی است که برای آن تصفیه شده است ، با جزئیات مشخص شده است" ، به عبارت دیگر مروری بر موارد خسارت مورد ادعا. در اصل نیازی به پس گرفتن غرامت یا بیان مبلغ دقیق برای هر مورد خسارت نیست. از این گذشته ، قاضی باید به طور مستقل خسارت را براساس واقعیات ادعا شده تخمین بزند. اما دلایل ادعا باید در بیانیه خسارت مشخص شود. بیانیه خسارت تنظیم شده در اصل لازم الاجرا نیست و افزودن موارد جدید حتی پس از ابلاغ بیانیه خسارت نیز امکان پذیر است.

دوره بعدی مراحل ارزیابی خسارت مشابه روند دادگاه معمولی است. به عنوان مثال ، تغییر معمولی نتیجه گیری و جلسه دادرسی نیز در دادگاه وجود دارد. همچنین ممکن است در این روش از شواهد یا گزارشهای خبره درخواست شود و مجدداً هزینه دادگاه محکوم می شود. لازم است متهم در این دادرسی ها مجدداً وكیل مستقر كند. اگر متهم در روند ارزیابی خسارت ظاهر نشود ، ممکن است پیش فرض داده شود. وقتی حکم نهایی صادر می شود که در آن می توان به پرداخت کلیه اشکال جبران خسارت پرداخت کرد ، قوانین معمول نیز اعمال می شود. داوری در روش ارزیابی خسارت نیز عنوانی قابل اجرا را ارائه می دهد و این نتیجه را دارد که خسارت تعیین شده یا تسویه شده است.

در مورد روش ارزیابی خسارت ، توصیه می شود با یک وکیل مشورت کنید. در مورد متهم ، این حتی لازم است. این چیز عجیبی نیست. از این گذشته ، دکترین ارزیابی آسیب بسیار گسترده و پیچیده است. آیا شما با تخمین ضرر مواجه هستید یا می خواهید اطلاعات بیشتری درباره روش ارزیابی خسارت بخواهید؟ لطفا با وکلا تماس بگیرید Law & More. Law & More وکلا کارشناسان قانون آیین دادرسی و ارزیابی خسارت هستند و خوشحال هستند که در طی مراحل ادعا مشاوره یا کمک حقوقی به شما ارائه می دهند.

Law & More