اخراج با قرارداد دائم

اخراج با قرارداد دائم

آیا اخراج با قرارداد دائم مجاز است؟

قرارداد دائم قرارداد کاری است که در آن شما در مورد تاریخ پایان توافق نمی کنید. بنابراین قرارداد شما نامحدود است. با قرارداد دائم نمی توان سریع اخراج شد. این به این دلیل است که چنین قرارداد کاری تنها زمانی پایان می یابد که شما یا کارفرمایتان اخطار دهید. شما باید از مهلت اعلان و سایر قوانینی که در روند اخراج اعمال می شود، پیروی کنید. کارفرمای شما نیز باید دلیل خوبی داشته باشد. علاوه بر این، این دلیل خوب باید توسط UWV یا دادگاه فرعی ارزیابی شود.

قرارداد دائمی را می توان به روش های زیر فسخ کرد:

  • با توجه به مهلت اخطار قانونی خود را لغو کنید، می توانید خودتان قرارداد دائمی خود را فسخ کنید تا زمانی که دوره اخطار قانونی را رعایت کنید. البته توجه داشته باشید که اگر خودتان استعفا دهید، اصولاً حق خود را برای دریافت مقرری بیکاری و غرامت انتقالی از دست خواهید داد. یک دلیل خوب برای استعفا، قرارداد کاری امضا شده با کارفرمای جدیدتان است.
  • کارفرما دلیل موجهی برای فسخ قرارداد کار دارد. اغلب ابتدا بررسی می شود که آیا اخراج با توافق دوجانبه امکان پذیر است یا خیر. اگر نمی توانید با هم توافق کنید، دلیل اخراج شما یا UWV یا دادگاه ناحیه فرعی در مورد درخواست اخراج تصمیم خواهند گرفت. نمونه هایی از دلایل اخراج که رایج هستند عبارتند از:
  • دلایل اقتصادی
  • عملکرد ناکافی
  • اختلال در روابط کاری
  • غیبت منظم
  • ناتوانی طولانی مدت
  • فعل یا ترک فعل مجرمانه
  • امتناع از کار
  • اخراج دائمی به دلیل رفتار جدی (از لحاظ ساختاری) اگر شما به طور جدی بد رفتاری (از لحاظ ساختاری) داشته اید، کارفرمای شما می تواند به طور خلاصه شما را اخراج کند. به یک دلیل فوری، مانند کلاهبرداری، سرقت یا خشونت فکر کنید. اگر به طور خلاصه اخراج شوید، کارفرمای شما نیازی به درخواست اجازه از دادگاه فرعی ندارد. با این حال، ضروری است که اخراج شما بلافاصله اعلام شود و دلیل فوری به شما گفته شود.

مراحل اخراج با قرارداد دائم

هنگامی که کارفرمای شما می خواهد قرارداد کاری شما را به طور نامحدود فسخ کند، باید دلایل منطقی برای این کار داشته باشد (مگر اینکه استثنایی اعمال شود). بسته به آن دلیل برای اخراج، یکی از روش های اخراج زیر استفاده می شود:

  • با توافق دوجانبه؛ اگرچه بسیاری از مردم متوجه نمی شوند، مذاکره تقریباً همیشه در یک روش اخراج امکان پذیر است. به عنوان یک کارمند، شما اغلب در هنگام فسخ با توافق متقابل بیشترین آزادی عمل را دارید، زیرا می توانید بر همه مفاد تأثیر بگذارید و تأیید شما لازم است. سرعت، اطمینان نسبی در مورد نتیجه، و مقدار کمی از کار این روش نیز اغلب دلایلی هستند که کارفرمای شما این را انتخاب می کند. این شامل استفاده از توافقنامه تسویه حساب است. آیا توافقنامه تسویه حساب دریافت کرده اید؟ اگر چنین است، همیشه آن را توسط یک وکیل کار بررسی کنید.
  • از طریق UWV؛ اخراج از UWV به دلایل اقتصادی تجاری یا ناتوانی طولانی مدت درخواست می شود. سپس کارفرمای شما اجازه اخراج درخواست می کند.
  • از طریق دادگاه فرعی، اگر دو گزینه اول هر دو امکان پذیر/قابل اجرا نباشد، کارفرمای شما رسیدگی به دادگاه فرعی را آغاز خواهد کرد. سپس کارفرمای شما از دادگاه فرعی برای فسخ قرارداد کار درخواست خواهد کرد.

اخراج با قرارداد دائم

اساساً هر کارمندی که به طور غیرارادی اخراج شود مستحق دریافت کمک هزینه انتقال است. نقطه شروع این است که کارفرمای شما شروع به فسخ قرارداد کاری شما کرده است. با این حال، برخی از استثناها می تواند هم به کارفرمای شما و هم مربوط به خودتان باشد. به عنوان مثال، اگر به نظر دادگاه ناحیه فرعی، به طور جدی مقصر رفتار کرده باشید، کمک هزینه انتقال دریافت نخواهید کرد. دادگاه فرعی می تواند کمک هزینه انتقال را حذف کند. در شرایط بسیار خاص، دادگاه فرعی ممکن است کمک هزینه انتقال را علیرغم رفتار مجرمانه صادر کند.

سطح غرامت انتقالی

برای تعیین میزان غرامت انتقالی قانونی، تعداد سنوات خدمت و میزان حقوق شما در نظر گرفته می شود.

در همه رویه ها جا برای مذاکره وجود دارد.

خوب است بدانید که اخراج به ندرت یک کار تمام شده است. ما خوشحالیم که وضعیت شما را ارزیابی می کنیم و شانس شما و بهترین گام ها را برای شما توضیح می دهیم.

لطفا دیگر در بلاتکلیفی نمانید. ما برای شما اینجا هستیم

با وکلای ما در تماس باشید info@lawandmore.nl یا با ما در +31 (0)40-3690680 تماس بگیرید.

Law & More