طلاق و حضانت والدین. چه چیزی را میخواهی بدانی؟

طلاق و حضانت والدین. چه چیزی را میخواهی بدانی؟

آیا شما متاهل هستید یا شریک ثبت نامی دارید؟ در آن صورت ، طبق ماده 1: 247 BW ، قانون ما مبتنی بر اصل مراقبت و تربیت فرزندان توسط والدین است. هر ساله حدود 60,000،1 کودک با والدین خود با طلاق روبرو می شوند. با این حال ، حتی پس از طلاق ، فرزندان حق دارند از طرف والدین و والدینی که حضانت مشترک دارند ، از یکنواخت مراقبت و تربیت برخوردار شوند ، براساس ماده 251: XNUMX قانون مدنی هلند ، همچنان این اختیار را به طور مشترک اجرا می کنند. بر خلاف گذشته ، بنابراین والدین مسئولیت اقتدار مشترک والدین را بر عهده دارند.

حضانت والدین را می توان به عنوان کلیه حقوق و تعهداتی که والدین در مورد تربیت و مراقبت از فرزندان خردسال خود دارند توصیف کرد و به جنبه های زیر مربوط می شود: شخص صغیر ، اداره دارایی های وی و نمایندگی در اقدامات مدنی هم در و غیرقانونی به طور خاص ، مسئولیت والدین در رشد شخصیت ، بهزیستی ذهنی و جسمی و ایمنی کودک است و این مانع از استفاده از هرگونه خشونت روحی یا جسمی می شود. علاوه بر این ، از سال 2009 ، حضانت شامل تعهد والدین نیز در بهبود پیوند بین فرزند و والدین دیگر است. از این گذشته ، قانونگذار به نفع كودك است كه تماس شخصی با هر دو والدین داشته باشد.

با این وجود ، موقعیت هایی قابل تصور است که ادامه اقتدار والدین و در نتیجه تماس شخصی با یکی از والدین پس از طلاق امکان یا مطلوب نیست. به همین دلیل است که ماده 1: 251a قانون مدنی هلند ، به استثناء این اصل ، امکان درخواست دادگاه را برای اختصاص حضانت مشترک کودک به یك والدین پس از طلاق در بر دارد. از آنجا که این یک وضعیت استثنایی است ، دادگاه فقط به دو دلیل به والدین اجازه می دهد:

  1. اگر یک خطر غیرقابل قبول وجود داشته باشد که کودک در بین والدین به دام بیفتد یا گم شود ، انتظار نمی رود که در آینده قابل پیش بینی بهبود کافی حاصل شود ، یا
  2. اگر تغییر حضانت به نفع کودک باشد در غیر این صورت ضروری است.

اولین معیار

اولین معیار در دادرسی قضایی تدوین شده است و ارزیابی اینکه آیا این معیار رعایت شده است ، بسیار اتفاقی است. به عنوان مثال ، عدم برقراری ارتباط خوب بین والدین و عدم رعایت ساده ترتیبات دسترسی والدین به طور خودکار به این معنی نیست که به نفع فرزند ، اختیارات والدین باید به یکی از والدین اختصاص یابد. [1] در حالی که درخواست های حذف حضانت مشترک و اعطای حضانت حضوری به یکی از والدین در مواردی که هر نوع ارتباط کاملاً وجود نداشته باشد [2] ، این احتمال وجود دارد که خشونت جدی در خانواده ، تعقیب ، تهدید [3] یا که در آن والدین دلسوز به طور سیستماتیک از والدین دیگر ناامید می شوند [4] ، اعطا می شوند. با توجه به معیار دوم ، استدلال باید با حقایق کافی اثبات شود که اقتدار والدین تک سر برای مصلحت کودک ضروری است. نمونه ای از این معیارها وضعیتی است که در آن باید تصمیمات مهمی در مورد کودک گرفته شود و والدین قادر به مشاوره در مورد کودک در آینده قابل پیش بینی نیستند و اجازه می دهند تصمیم گیری به اندازه کافی و به موقع انجام شود ، یعنی برخلاف مصالح کودک. [5] به طور کلی قاضی تمایلی به تبدیل حضانت مشترک به حضانت یک سر ندارد ، قطعاً در اولین دوره پس از طلاق.

آیا می خواهید بعد از طلاق ، اختیار والدین را نسبت به فرزندان خود داشته باشید؟ در این حالت ، شما باید با ارسال درخواست برای بدست آوردن اختیار والدین به دادگاه ، دادرسی را آغاز کنید. دادخواست باید یک دلیل داشته باشد که چرا شما فقط می خواهید حضانت فرزند را داشته باشید. برای این رویه وکالت لازم است. وکالت شما درخواست را آماده می کند ، مشخص می کند که کدام اسناد اضافی را باید ضمیمه کرده و درخواست را به دادگاه ارسال می کند. در صورت ارائه درخواست حضانت حضانت ، به والدین یا سایر افراد علاقه مند فرصت پاسخگویی به این درخواست داده می شود. هنگامی که در دادگاه هستید ، رویه مربوط به اعطای صلاحیت والدین می تواند مدت زمان طولانی طول بکشد: بسته به پیچیدگی پرونده ، حداقل 3 ماه تا بیش از 1 سال.

در موارد درگیری جدی ، قاضی معمولاً از شورای مراقبت و مراقبت از کودکان می خواهد تحقیقات را انجام دهد و مشاوره صادر کند (ماده 810 بند 1 DCCP) اگر شورا بنا به درخواست قاضی تحقیق را آغاز كند ، این امر به طور قطع موجب تاخیر در دادرسی خواهد شد. هدف از انجام این تحقیق توسط هیئت مراقبت و مراقبت از کودکان ، حمایت از والدین در حل اختلافات مربوط به حضانت به نفع کودک است. تنها در صورت عدم نتیجه این کار در 4 هفته ، شورا اقدام به جمع آوری اطلاعات لازم و مشاوره می کند. متعاقباً دادگاه می تواند درخواست صلاحیت والدین را اعطا یا رد کند. قاضی معمولاً اگر بخواهد شرایط درخواست را رعایت كند ، درخواست را اعطا می كند ، هیچ اعتراضی به درخواست حضانت وجود ندارد و حضانت به نفع كودك است. در موارد دیگر ، قاضی درخواست را رد می کند.

At Law & More ما درک می کنیم که طلاق یک زمان احساسی دشوار برای شما است. در عین حال ، عاقلانه است که در مورد اقتدار والدین بر فرزندان خود فکر کنید. درک مناسب از وضعیت و گزینه ها مهم است. Law & More می تواند به شما در تعیین موقعیت حقوقی کمک کند و در صورت تمایل ، درخواست دریافت مجوز والدین را از دست خود بگیرید. آیا خودتان را در یکی از موقعیت هایی که در بالا توضیح داده شده است می شناسید ، آیا می خواهید تنها والدینی باشید که حضانت فرزند خود را تحت پوشش قرار می دهد یا سؤال دیگری دارید؟ لطفا با وکلا تماس بگیرید Law & More.

[1] HR 10 سپتامبر 1999 ، ECLI: NL: HR: 1999: ZC2963؛ HR 19 آوریل 2002 ، ECLI: NL: PHR: 2002: AD9143.

[2] HR 30 سپتامبر 2011 ، ECLI: NL: HR: 2011: BQ8782.

[3] Hof's-Hertogenbosch 1 maart 2011، ECLI: NL: GHSGR: 2011: BP6694.

[4] HR 9 جولای 2010 ECLI: NL: HR: 2010: BM4301.

[5] هوف Amsterdam 8 آگوست 2017، ECLI:NL:GHAMS:2017:3228.

Law & More