طلاق در 10 مرحله

طلاق در 10 مرحله

تصمیم گیری در مورد طلاق دشوار است. وقتی تصمیم گرفتید که این تنها راه حل است ، روند کار واقعاً آغاز می شود. بسیاری از موارد باید ترتیب داده شوند و همچنین از نظر عاطفی یک دوره دشوار خواهد بود. برای کمک به شما در راه خود ، ما مروری خواهیم داشت بر تمام مراحلی که باید در طول طلاق بردارید.

طلاق در 10 مرحله

مرحله 1: اطلاع از طلاق

مهم است که ابتدا به شریک زندگی خود بگویید که می خواهید طلاق بگیرید. این اعلان را غالباً ابلاغیه طلاق نیز می نامند. عاقلانه است که این اخطار را شخصاً به شریک زندگی خود اطلاع دهید. چقدر ممکن است دشوار باشد ، خوب است که در مورد آن با یکدیگر صحبت کنیم. از این طریق می توانید توضیح دهید که چرا به این تصمیم رسیده اید. سعی کنید یکدیگر را سرزنش نکنید. این یک تصمیم دشوار برای هر دوی شماست و هست. مهم است که سعی کنید ارتباطات خوبی داشته باشید. علاوه بر این ، خوب است از تنش جلوگیری شود. به این ترتیب می توانید از تبدیل شدن طلاق به طلاق دعوا جلوگیری کنید.

اگر می توانید ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کنید ، می توانید با هم طلاق نیز بدهند. مهم است که شما یک وکیل استخدام کنید تا شما را در این دوره راهنمایی کند. اگر ارتباط با شریک زندگی شما خوب است ، می توانید از یک وکیل با هم استفاده کنید. اگر اینگونه نباشد ، هر یک از طرفین باید وکیل خود را استخدام کند.

مرحله 2: تماس با وکیل / واسطه

طلاق توسط قاضی اعلام می شود و فقط وكلا می توانند دادخواست طلاق را به دادگاه ارائه دهند. اینکه شما باید یک وکیل یا یک واسطه انتخاب کنید به نحوه طلاق شما بستگی دارد. در میانجیگری ، شما انتخاب می کنید که با یک وکیل / واسطه همراه باشید. اگر هر یک از شما و شریک زندگی خود از وکیل خود استفاده کنید ، در طرف مقابل دادرسی قرار خواهید گرفت. در این صورت ، روند رسیدگی نیز طولانی تر و هزینه های بیشتری را متحمل می شود.

مرحله 3: داده ها و اسناد مهم

برای طلاق ، تعدادی از مشخصات شخصی در مورد شما ، شریک زندگی و فرزندانتان مهم است. به عنوان مثال ، یک سند ازدواج ، شناسنامه فرزندان ، برگه های BRP از شهرداری ، قسمتهایی از ثبت حضانت قانونی و هرگونه توافق نامه های قبل از ازدواج. اینها مهمترین مشخصات شخصی و اسناد مورد نیاز برای شروع دادرسی طلاق است. اگر در شرایط خاص خود به اسناد یا اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، وکیل شما را به شما اطلاع می دهد.

مرحله چهارم: دارایی ها و بدهی ها

مهم است که شما تمام دارایی ها و بدهی های خود و شریک زندگی خود را در طول طلاق ترسیم کرده و مدارک و مستندات را جمع آوری کنید. به عنوان مثال می توانید به سند مالکیت خانه خود و سند اسناد رسمی رهن فکر کنید. اسناد مالی زیر نیز می تواند مهم باشد: بیمه نامه های سرمایه ، بیمه نامه سنوات ، سرمایه گذاری ها ، صورت های بانکی (از پس انداز و حساب های بانکی) و اظهارنامه مالیات بر درآمد سال های اخیر. علاوه بر این ، لیستی از اثرات خانگی باید تهیه شود که در آن مشخص کنید چه کسی چه چیزی دریافت می کند.

مرحله 5: پشتیبانی از کودک / پشتیبانی شریک

بسته به وضعیت مالی شما ، حمایت از فرزند یا همسر نیز باید پرداخت شود. برای تعیین این ، داده های درآمد و هزینه های ثابت هر دو طرف باید بررسی شود. بر اساس این داده ها ، وکیل / واسطه شما می تواند محاسبه نفقه را انجام دهد.

مرحله ششم: بازنشستگی

طلاق همچنین می تواند عواقبی در حقوق بازنشستگی شما به همراه داشته باشد. برای تعیین این موضوع ، اسنادی لازم است که کلیه حقوق بازنشستگی متعلق به شما و شریک زندگی خود را نشان می دهد. متعاقباً ، شما و شریک زندگی (سابق) خود می توانید در مورد تقسیم حقوق بازنشستگی توافقاتی انجام دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید بین برابر سازی قانونی یا روش تبدیل یکی را انتخاب کنید. صندوق بازنشستگی شما می تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند.

مرحله هفتم: برنامه والدین

اگر شما و همسرتان (سابق) فرزند نیز دارید ، موظف هستید با هم برنامه والدین را تنظیم کنید. این طرح فرزندپروری همراه با درخواست طلاق به دادگاه ارائه می شود. در این طرح توافق نامه هایی را با هم در مورد:

  • نحوه تقسیم وظایف مراقبت و والدین ؛
  • روش اطلاع رسانی و مشورت با یکدیگر در مورد وقایع مهم برای کودکان و دارایی های کودکان خردسال.
  • هزینه های مراقبت و تربیت فرزندان خردسال.

مهم است که فرزندان نیز در تهیه طرح والدین نقش داشته باشند. وكیل شما می تواند همراه شما برنامه تربیتی برای شما تنظیم كند. از این طریق می توانید مطمئن باشید که طرح فرزندپروری تمام شرایط دادگاه را برآورده می کند.

مرحله 8: تشکیل دادخواست

هنگامی که کلیه توافق ها منعقد شد ، وکیل مشترك یا وكیل شریک زندگی شما دادخواست طلاق را تهیه و به دادگاه تقدیم می كند. در طلاق یک طرفه به طرف مقابل مهلت داده می شود تا پرونده خود را مطرح کند و سپس جلسه دادگاه تعیین می شود. اگر طلاق مشترک را انتخاب کرده باشید ، وکیل شما دادخواست را ارائه می دهد و در بیشتر موارد ، جلسه دادگاه لازم نیست.

مرحله 9: دادرسی شفاهی

در طی دادرسی شفاهی ، طرفین باید همراه وکیل خود حاضر شوند. در طول جلسه استماع شفاهی ، به طرفین فرصت داده می شود تا داستان خود را بیان کنند. قاضی همچنین امکان طرح سال را خواهد داشت. اگر قاضی به این عقیده باشد که اطلاعات کافی دارد ، جلسه را به پایان می رساند و مشخص می کند که در چه دوره ای حکم خواهد داد.

مرحله 10: تصمیم طلاق

هنگامی که قاضی تصمیم طلاق را اعلام کرد ، در صورت مخالفت با تصمیم ، می توانید ظرف 3 ماه از این حکم تجدید نظر کنید. پس از سه ماه تصمیم غیرقابل فسخ می شود و می توان طلاق را در ثبت احوال ثبت کرد. فقط در این صورت است که طلاق نهایی است. اگر نمی خواهید منتظر مهلت سه ماهه باشید ، شما و شریک زندگی خود می توانید سند رضایت نامه ای را که وکیل شما تنظیم می کند امضا کنید. این سند نشان می دهد که شما با تصمیم طلاق موافقت می کنید و تجدیدنظر خواهی نمی کنید. پس لازم نیست منتظر مهلت سه ماهه باشید و می توانید بلافاصله حکم طلاق را در ثبت احوال ثبت کنید.

آیا برای طلاق خود نیاز به کمک دارید یا در مورد مراحل طلاق س questionsالی دارید؟ سپس با متخصص تماس بگیرید وکلای حقوق خانواده at Law & More. در Law & More، ما درک می کنیم که طلاق و وقایع بعدی می تواند تأثیر عمده ای در زندگی شما داشته باشد. به همین دلیل است که ما رویکرد شخصی داریم. وکلای ما همچنین می توانند در هرگونه رسیدگی به شما کمک کنند. وکلا در Law & More در زمینه حقوق شخصی و خانوادگی متخصص هستند و خوشحال می شوند شما را احتمالاً همراه با همسرتان در روند طلاق راهنمایی کنند.

Law & More