اخراج ملک اجاره ای

اخراج ملک اجاره ای

تخلیه روشی جدی برای مستاجر و صاحبخانه است. از این گذشته ، مستاجران پس از اخراج ، مجبور به ترک اموال اجاره شده با تمام متعلقات خود ، با همه پیامدهای دور از دسترس آن هستند. بنابراین اگر مستاجر نتواند به تعهدات خود طبق قرارداد اجاره عمل کند ، صاحبخانه ممکن است به سادگی با اخراج اقدام کند. اگرچه اخراج به صراحت توسط قانون تنظیم نشده است ، قوانین سختگیرانه ای نیز در مورد این رویه اعمال می شود.

برای اینکه بتوانید با اخراج روبرو شوید ، صاحبخانه باید حکم اخراج را از دادگاه دریافت کند. این حكم دادگاه شامل مجوز برای اجاره بهای اجاره شده در تاریخ معین شده توسط دادگاه است. اگر مستاجر با حكم اخراج موافق نباشد ، مستاجر می تواند نسبت به این حكم دادگاه تجدید نظر كند. تجدیدنظر در تجدید نظر معمولاً تأثیر حکم دادگاه و در نتیجه اخراج را به حالت تعلیق در می آورد ، تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر در این باره تصمیم نگرفته است. اما اگر حکم اعدام توسط دادگاه قابل اجرا اعلام شده باشد ، تجدیدنظر مستاجر منجر به تعلیق نخواهد شد و صاحبخانه می تواند با اخراج اقدام کند. اگر دادگاه تجدید نظر در غیر این صورت تصمیم به تخلیه بگیرد ، این دوره از حوادث برای صاحبخانه خطر ندارد.

اخراج ملک اجاره ای

قبل از آنكه دادگاه اجازه اخراج را صادر كند ، صاحبخانه باید قرارداد اجاره را فسخ كند. صاحبخانه می تواند از طریق روش های زیر خاتمه دهد:

انحلال

برای این روش خاتمه ، در انجام تعهدات وی از قرارداد اجاره مربوطه باید کاستی مستاجر وجود داشته باشد ، به عبارت دیگر پیش فرض. این در حالی است که به عنوان مثال مستاجر اجاره بدهی اجاره ای ایجاد کند یا باعث ناراحتی غیرقانونی شود. کاستی مستاجر باید کافی باشد تا انحلال قرارداد اجاره توجیه شود. اگر املاک اجاره ای مربوط به یک فضای مسکونی یا یک فضای تجاری متوسط ​​باشد ، مستاجر از این مفهوم حمایت می کند که انحلال فقط می تواند از طریق دادگاه انجام شود.

لغو

این روش دیگری برای خاتمه دادن است. شرایطی که موجر باید در این زمینه رعایت کند ، به نوع ملک اجاره ای بستگی دارد. اگر ملک اجاره ای مربوط به یک فضای مسکونی یا یک فضای تجاری متوسط ​​باشد ، مستأجر از حفاظت بهره مند می شود به این معنا که انصراف فقط در تعدادی از زمینه های کامل انجام می شود که در ماده 7: 274 و 7: 296 ماده قانون مدنی هلند. یکی از دلایلی که در هر دو مورد قابل استناد است ، به عنوان مثال ، استفاده شخصی فوری از ملک اجاره ای است. علاوه بر این ، تشریفات مختلف دیگر مانند مهلت مقرر نیز باید توسط موجر رعایت شود.

آیا فضای اجاره ای غیر از فضای زندگی و یا فضای تجاری متوسط ​​، یعنی یک فضای تجاری 230a است؟ در این حالت ، مستاجر همانطور که در بالا به آن اشاره شد ، از حمایت اجاره ای برخوردار نیست و صاحبخانه می تواند فسخ قرارداد اجاره را نسبتاً سریع و آسان تأثیر بگذارد. با این حال ، این به هیچ وجه برای اخراج صدق نمی کند. از این گذشته ، مستاجر یک فضای تجاری به اصطلاح 230a حق دارد حفاظت از تخلیه به موجب ماده 230a قانون مدنی هلند به این معنا که مستاجر می تواند حداکثر یک سال تمدید دوره اخراج را طی دو ماه از زمان اعلامیه کتبی اخراج درخواست کند. چنین درخواستی را می توان برای مستاجر که در حال حاضر فضای اجاره ای را ترک کرده یا خالی کرده است نیز انجام داد. اگر مستاجر درخواست تمدید دوره تخلیه را ارائه داده باشد ، ارزیابی این درخواست با ترازنامه منافع انجام می شود. اگر منافع مستاجر در اثر اخراج آسیب جدی ببیند ، دادگاه این درخواست را صادر می کند و باید از منافع صاحبخانه برای استفاده از ملک اجاره ای پیشی بگیرد. اگر دادگاه درخواست را رد کند ، هیچگونه تجدیدنظر و دعوایی علیه مستأجر علیه این تصمیم باز نیست. این تنها در صورتی متفاوت است كه دادگاه به اشتباه نكرده یا ماده 230a قانون مدنی هلند را اعمال نكرده باشد.

اگر صاحبخانه تمام مراحل لازم در مراحل اخراج را به درستی انجام داده باشد و دادگاه اجازه وی را برای اخراج ملک اجاره ای صادر کند ، این بدان معنا نیست که موجر ممکن است خود اقدام به اخراج کند. اگر این کار را انجام دهد ، موجر اغلب به طور غیرقانونی نسبت به مستاجر عمل می کند تا مستاجر بتواند در آن مورد جبران خسارت کند. اجازه دادگاه فقط بدان معنی است که موجر ممکن است اجاره اجاره را اخراج کند. این بدان معناست که موجر باید برای اجرای حکم ، از یک متخلف استفاده کند. ضمانت نامه نیز دستور تخلیه را به مستاجر ارائه می دهد و به مستاجر آخرین فرصت را می دهد تا خود ملک اجاره ای را ترک کند. اگر مستاجر این کار را نکند ، هزینه های اخراج واقعی توسط مستاجر تحمل می شود.

آیا سؤال دارید یا در روند اخراج به کمک حقوقی نیاز دارید؟ لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما متخصص در زمینه حقوق اجاره نامه هستند و خوشحال هستند که در روند اخراج مشاوره و یا کمک به شما ارائه می دهند.

Law & More