تصویر توهین، افترا و تهمت

توهین ، افترا و تهمت

ابراز عقیده یا انتقادات خود در اصل تابو نیست. با این حال ، این محدودیت های خود را دارد. اظهارات نباید غیرقانونی باشد. این که آیا بیانیه ای غیرقانونی است ، بر اساس شرایط خاص مورد قضاوت قرار می گیرد. در این قضاوت ، تعادل بین حق آزادی بیان از یک سو و حق حفاظت از ناموس و شهرت فرد از سوی دیگر ایجاد می شود. توهین به اشخاص یا کارآفرینان همیشه بار منفی دارد. در برخی موارد ، توهین غیرقانونی تلقی می شود. در عمل ، غالباً از دو شکل توهین صحبت می شود. ممکن است افترا و یا تهمت وجود داشته باشد. هر دو افترا و تهمت به عمد قربانی را در شرایط بد قرار می دهد. معنای تهمت و افترا دقیقاً در این وبلاگ توضیح داده شده است. ما همچنین به مجازاتی که می تواند علیه شخصی که مرتکب افترا و / یا افترا شده است ، اعمال خواهد شد.

توهین

"هرگونه توهین عمدی که شامل افترا یا تهمت نباشد" به عنوان یک توهین ساده شناخته می شود. ویژگی توهین این است که جرم شکایت است. این بدان معناست که متهم فقط زمانی قابل تعقیب است که قربانی آن را گزارش کرده باشد. توهین معمولاً فقط به عنوان چیزی مرتب و مرتب تلقی می شود ، اما اگر از حقوق خود آگاهی کافی داشته باشید ، در برخی موارد می توانید اطمینان حاصل کنید که شخصی که به شما توهین کرده است تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. با این حال ، اغلب اتفاق می افتد که قربانی توهین را گزارش نمی کند زیرا ممکن است در رابطه با تبلیغات پرونده ، معایب بیشتری داشته باشد.

افترا

وقتی مسئله تعرض عمدی به ناموس یا نام خوب کسی باشد ، با هدف تبلیغ آن ، آن شخص مقصر افترا است. تعرض عمدی به این معنی است که نام شخصی به عمد در معرض نور قرار می گیرد. منظور از قانونگذار با تعرض عمدی ، مجازات شما است اگر عمداً درمورد یک فرد ، یک گروه یا یک سازمان با هدف تبلیغات خود ، بد گفته باشید. افترا می تواند به صورت کلامی و کتبی نیز انجام شود. وقتی به صورت کتبی صورت می گیرد ، به عنوان یادداشت افترا شناخته می شود. انگیزه های افترا اغلب انتقام یا ناامیدی است. یک مزیت برای قربانی این است که توهین صورت گرفته در صورت کتبی بودن آسان تر است.

گناه

از تهمت صحبت می شود وقتی که کسی با اظهارات عمومی عمداً تهمت زده می شود ، که می داند یا باید می دانست که این گفته ها مبتنی بر حقیقت نیست. از این رو تهمت می تواند به عنوان دروغ گفتن به کسی متهم شود.

اتهام باید مبتنی بر واقعیت باشد

سؤال مهمی که در عمل مورد بررسی قرار می گیرد این است که آیا ، و اگر چنین است ، تا چه اندازه ، این اتهامات در واقعیت هایی که در زمان اظهارات موجود بودند ، حمایت کردند. بنابراین قاضی وضعیت را به عقب نگاه می کند همانطور که در زمان بیان اظهارات مورد نظر بود. اگر برخی از اظهارات برای قاضی غیرقانونی به نظر برسد ، او تصمیم می گیرد كه كسی كه اظهارات را بیان كرده است مسئول خسارت ناشی از آن است. در بیشتر موارد ، قربانی حق جبران خسارت دارد. در صورت اظهار نظر غیرقانونی ، قربانی نیز می تواند با کمک وکیل درخواست اصلاح کند. تصحیح بدان معنی است که یک انتشار یا بیانیه غیرقانونی اصلاح می شود. به طور خلاصه ، یک اصلاح تصریح می کند که یک پیام قبلی نادرست یا بی اساس بوده است.

رویه های مدنی و کیفری

در صورت توهین ، افترا یا تهمت ، قربانی این امکان را دارد كه هم در دادرسی مدنی و كیفری طی شود. از طریق قانون مدنی ، قربانی می تواند جبران خسارت یا اصلاح شود. از آنجا که بدنام کردن و تهمت نیز جرایم جنایی است ، مقتول نیز می تواند آنها را گزارش کرده و خواستار این شود که مرتکب تحت قوانین کیفری تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

توهین ، افترا و تهمت: تحریم ها چیست؟

توهین ساده قابل مجازات است. شرط این امر این است که قربانی باید گزارشی تهیه کرده باشد و دادسرای عمومی باید تصمیم به پیگرد قانونی مظنون گرفته باشد. حداکثر مجازاتی که قاضی می تواند تحمیل کند سه ماه حبس یا جزای نقدی از دسته دوم (4,100 یورو) است. میزان مجازات جریمه یا (حبس) بستگی به جدی بودن توهین دارد. به عنوان مثال ، توهین های تبعیض آمیز شدیدتر مجازات می شوند.

افترا نیز مجازات است. در اینجا دوباره ، مقتول باید گزارشی تهیه کرده باشد و دادسرای عمومی باید تصمیم به پیگرد قانونی متهم گرفته باشد. در صورت توهین ، قاضی می تواند حداکثر شش ماه بازداشت یا جریمه از گروه سوم (8,200،XNUMX یورو) محکوم کند. همانطور که در مورد توهین ، جدی بودن جرم نیز در اینجا مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال ، بدنام کردن علیه یک کارمند دولت با مجازات شدیدتری مجازات می شود.

در مورد تهمت ، مجازاتهایی که می توانند اعمال شوند به طور قابل توجهی سنگین تر هستند. در مورد تهمت ، دادگاه می تواند حداکثر مدت حبس از دو سال یا جریمه جریمه از دسته چهارم (20,500 هزار و XNUMX یورو) را تحمیل کند. در مورد تهمت ، ممکن است گزارشی نادرست نیز وجود داشته باشد ، در حالی که اظهار کننده می داند که این جرم مرتکب نشده است. در عمل ، این امر به عنوان یک اتهام افترا گفته می شود. این اتهامات عمدتاً در شرایطی اتفاق می افتد که شخص ادعا می کند مورد حمله یا سوءاستفاده قرار گرفته است ، در حالی که اینگونه نیست.

اقدام به افترا و / یا تهمت

اقدام به افترا و / یا تهمت نیز مجازات دارد. منظور از "تلاش" این است كه تلاشی برای افترا یا تهمت نسبت به شخص دیگری انجام شده است ، اما این امر ناموفق بوده است. لازمه این امر این است که باید جرمی آغاز شود. اگر چنین شروعی هنوز انجام نشده باشد مجازاتی وجود ندارد. این مورد نیز درصورت شروع آغاز می شود ، اما مرتکب با اختیار خود تصمیم می گیرد که مرتکب تهمت و افترا نشود.

اگر کسی به دلیل تلاش برای بدنامی یا تهمت مجازات شود ، مجازات حداکثر 2/3 مجازات حداکثر مجازات انجام شده اعمال می شود. در مورد اقدام به افترا ، این حکم حداکثر 4 ماه است. در صورت اقدام به تهمت ، این به معنای مجازات حداکثر یک سال و چهار ماه است.

آیا باید با توهین ، افترا یا تهمت مقابله کرد؟ و آیا اطلاعات بیشتری درباره حقوق خود می خواهید؟ سپس از تماس با آنها دریغ نکنید Law & More وکلا اگر خود شما تحت پیگرد دادرسی عمومی قرار بگیرید ، ما همچنین می توانیم به شما كمك كنیم. وکلای متخصص و متخصص ما در زمینه حقوق جزا خوشحال خواهند شد که مشاوره ای را در اختیارتان قرار دهند و شما را در مراحل قانونی یاری نمایند.

Law & More