تصویر طلاق های بین المللی

طلاق های بین المللی

در گذشته رسم بود که با شخصی از یک ملیت یا از یک نژاد ازدواج می کردند. امروزه ، ازدواج بین افراد با ملیت های مختلف در حال رایج شدن است. متأسفانه 40 درصد ازدواج ها در هلند به طلاق ختم می شود. اگر کسی در کشوری غیر از کشوری که در آن ازدواج کرده اند زندگی می کند چگونه کار می کند؟

درخواست در داخل اتحادیه اروپا

آیین نامه (EC) شماره 2201/2003 (یا: Brussels II bis) از تاریخ 1 مارس 2015 در مورد کلیه کشورهای اتحادیه اروپا قابل اجرا است. این قانون بر صلاحیت ، شناخت و اجرای احکام در امور زناشویی و مسئولیت والدین نظارت می کند. قوانین اتحادیه اروپا در مورد طلاق ، جدایی قانونی و ابطال ازدواج اعمال می شود. در اتحادیه اروپا می توان تقاضای طلاق را در کشوری که دادگاه صلاحیت آن را دارد ثبت کرد. صلاحیت دادگاه در این کشور است:

  • جایی که هر دو همسر به طور عادی اقامت دارند.
  • که هر دو همسر تابعیت دارند.
  • جایی که طلاق با هم درخواست می شود.
  • جایی که یکی از شرکا تقاضای طلاق می کند و دیگری به طور عادی ساکن است.
  • جایی که یک شریک حداقل 6 ماه به طور عادی در آنجا اقامت داشته و تبعه کشور است. اگر وی ملیت نداشته باشد ، در صورتی که این شخص حداقل یک سال در کشور زندگی کرده باشد ، می توان دادخواست را ارائه داد.
  • جایی که آخرین بار یکی از شرکا resident به طور عادی اقامت داشته و هنوز یکی از شرکا در آن اقامت دارد.

در اتحادیه اروپا ، دادگاهی که برای اولین بار درخواستی برای طلاق دریافت می کند که شرایط آن را دارد ، صلاحیت تصمیم گیری در مورد طلاق را دارد. دادگاهی که طلاق را اعلام می کند همچنین می تواند در مورد حضانت والدین فرزندان مقیم کشور دادگاه تصمیم بگیرد. قوانین اتحادیه اروپا در مورد طلاق به دانمارک اعمال نمی شود زیرا آیین نامه دو بروکسل II در آنجا تصویب نشده است.

در هلند

اگر زوجین در هلند زندگی نکنند ، در اصل تنها در صورتی امکان ازدواج در زن و شوهر وجود دارد که همسران هر دو ملیت هلندی داشته باشند. اگر اینگونه نباشد ، دادگاه هلند ممکن است در شرایط خاص خود را صالح اعلام کند ، به عنوان مثال در صورت عدم امکان طلاق در خارج از کشور. حتی اگر این زن و شوهر در خارج از کشور ازدواج کرده باشند ، ممکن است درخواست طلاق در هلند کنند. یک شرط این است که ازدواج در ثبت احوال محل اقامت در هلند ثبت شود. عواقب طلاق در خارج از کشور ممکن است متفاوت باشد. حکم طلاق از یک کشور اتحادیه اروپا توسط سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور خودکار شناخته می شود. در خارج از اتحادیه اروپا این امر می تواند تفاوت چشمگیری داشته باشد.

طلاق می تواند عواقبی برای وضعیت اقامت کسی در هلند داشته باشد. اگر یک شریک زندگی به دلیل اینکه با شریک زندگی خود در هلند زندگی می کرد ، اجازه اقامت دارد ، مهم است که وی تحت شرایط مختلف درخواست اجازه اقامت جدید کند. اگر این اتفاق نیفتد ، ممکن است اجازه اقامت لغو شود.

کدام قانون اعمال می شود؟

قانون کشوری که درخواست طلاق در آن اقامه شده لزوماً در مورد طلاق اعمال نمی شود. یک دادگاه ممکن است مجبور شود قوانین خارجی را اعمال کند. این بیشتر در هلند اتفاق می افتد. برای هر قسمت از پرونده باید بررسی شود که آیا دادگاه صلاحیت صلاحیت دارد و کدام قانون باید اعمال شود. حقوق بین الملل خصوصی نقش مهمی در این امر دارد. این قانون یک چتر برای مناطقی از قانون است که بیش از یک کشور در آن شرکت دارد. در تاریخ 1 ژانویه 2012 ، کتاب 10 قانون مدنی هلند در هلند به اجرا درآمد. این شامل قواعد حقوق بین الملل خصوصی است. قاعده اصلی این است که دادگاه در هلند ، بدون توجه به ملیت و محل زندگی همسران ، قانون طلاق هلند را اعمال می کند. این زمانی متفاوت است که زوجین قانون خود را ثبت کرده باشند. سپس همسران قانون قابل اعمال در طلاق خود را انتخاب می کنند. این کار می تواند قبل از عقد نکاح انجام شود اما در مراحل بعدی نیز انجام می شود. این امر در صورت طلاق نیز امکان پذیر است.

مقررات مربوط به رژیم های املاک همسری

برای ازدواج های عقد شده در 29 ژانویه 2019 یا بعد از آن ، مقررات (EU) شماره 2016/1103 اعمال خواهد شد. این آیین نامه بر قوانین قابل اجرا و اجرای تصمیمات در امور رژیم های املاک همسر حاکم است. قوانینی که وضع می کند تعیین می کند کدام دادگاه ها می توانند در مورد املاک همسران (صلاحیت قضایی) ، کدام قانون اعمال می شود (تعارض قوانین) و اینکه آیا حکمی که توسط دادگاه کشور دیگری صادر می شود توسط دیگری تشخیص داده می شود یا اجرا می شود (تشخیص و اجرا). در اصل ، همان دادگاه طبق قوانین آیین نامه بروکسل IIa هنوز صلاحیت دارد. در صورت عدم انتخاب قانون ، قانون کشوری که همسران اولین اقامتگاه مشترک خود را دارند ، اعمال می شود. در صورت عدم وجود یک اقامتگاه عادی مشترک ، قانون کشور ملیت هر دو همسر اعمال خواهد شد. اگر همسران تابعیت یکسانی نداشته باشند ، قانون کشوری که همسران با آنها نزدیکترین ارتباط را دارند ، اعمال می شود.

بنابراین این مقرره فقط در مورد املاک زناشویی اعمال می شود. این قوانین تعیین می کند که آیا قوانین هلند و از این رو جامعه عمومی املاک یا جامعه املاک محدود یا یک سیستم خارجی اعمال شود. این می تواند عواقب زیادی برای دارایی های شما به همراه داشته باشد. بنابراین عاقلانه است که به عنوان مثال ، در مورد توافق نامه حقوقی به مشاوره حقوقی متوسل شوید.

برای مشاوره قبل از ازدواج یا مشاوره و کمک در صورت طلاق ، می توانید با وکلای حقوق خانواده خانواده تماس بگیرید Law & More. At Law & More ما می فهمیم که طلاق و وقایع بعدی می تواند عواقب گسترده ای بر زندگی شما داشته باشد. به همین دلیل است که ما رویکرد شخصی داریم. همراه با شما و احتمالاً همسر سابق شما ، می توانیم وضعیت قانونی شما را در طول مصاحبه بر اساس مستندات تعیین کنیم و سعی کنیم چشم انداز یا خواسته های شما را ثبت کنیم. علاوه بر این ، ما می توانیم در یک روش ممکن به شما کمک کنیم. وکلا در Law & More در زمینه حقوق شخصی و خانوادگی متخصص هستند و خوشحال هستند که احتمالاً همراه با شریک زندگی شما را در روند طلاق راهنمایی می کنند.

Law & More