تصویر رحم اجاره ای بین المللی

رحم اجاره ای بین المللی

در عمل ، والدین مورد نظر به طور فزاینده ای تصمیم می گیرند که یک برنامه جایگزینی را در خارج از کشور شروع کنند. آنها ممکن است دلایل مختلفی برای این امر داشته باشند ، که همه اینها به موقعیت ناخوشایند والدین مورد نظر در قوانین هلند مرتبط است. در زیر به طور خلاصه به این موارد پرداخته می شود. در این مقاله توضیح خواهیم داد که به دلیل تفاوت قوانین بین الملل خارجی و هلند ، امکانات خارج از کشور نیز می تواند مشکلات مختلفی داشته باشد.

جایگزین بین المللی تصویر

انگیزه ها

دلایل مختلفی وجود دارد که بسیاری از والدین مورد نظر تصمیم می گیرند در خارج از کشور به دنبال مادر جانشین باشند. اولاً ، در هلند واسطه گری بین مادران بالقوه جایگزین و والدین مورد نظر طبق قوانین کیفری ممنوع است ، كه این امر می تواند جستجوی مادر جانشین را دشوارتر كند. ثانیاً ، در عمل ، رحم اجاره ای بارداری منوط به شرایط سختی است. این الزامات را همیشه والدین مورد نظر یا مادر جایگزین نمی توانند برآورده کنند. علاوه بر این ، در هلند نیز تحمیل تعهدات به طرف های درگیر در یک قرارداد جایگزینی دشوار است. در نتیجه ، به عنوان مثال مادر جایگزین را نمی توان از نظر قانونی مجبور به واگذاری کودک پس از تولد کرد. از طرف دیگر ، شانس بیشتری برای یافتن یک آژانس مراقبت در خارج از کشور و انجام توافقات الزام آور وجود دارد. دلیل این امر این است که ، برخلاف هلند ، جایگزینی تجاری گاهی در آنجا مجاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایگزینی در هلند ، به مراجعه کنید این مقاله.

دامها در رحم اجاره ای بین المللی

بنابراین گرچه در نگاه اول به نظر می رسد که انجام یک برنامه موفقیت آمیز برای مادربزرگ در کشوری دیگر (تخصصی) آسان تر است ، اما والدین مورد نظر بعد از تولد به احتمال زیاد با مشکل روبرو می شوند. این امر به ویژه به دلیل تفاوت بین قوانین خارجی و هلندی اتفاق می افتد. ما در زیر رایج ترین مشکلات را بحث خواهیم کرد.

شناسایی شناسنامه

در بعضی از کشورها این امکان وجود دارد که در شناسنامه از والدین مورد نظر به عنوان پدر یا مادر قانونی نام برده شود (مثلاً به دلیل تبار ژنتیکی). در این حالت ، مادر جایگزین غالباً در ثبت تولد ، ازدواج و مرگ ثبت می شود. چنین شناسنامه ای مخالف نظم عمومی در هلند است. در هلند ، مادر متولد شده از نظر قانونی مادر كودك است و همچنین كودك حق دارد از پدر و مادر خود آگاهی داشته باشد (ماده 7 بند 1 كنوانسیون بین المللی حقوق كودك). بنابراین چنین شناسنامه ای در هلند به رسمیت شناخته نخواهد شد. در این صورت قاضی باید سوابق تولد کودک را دوباره ایجاد کند.

شناخت توسط پدر مورد نظر متاهل

مشکل دیگر وقتی بوجود می آید که پدر تصدیق شده متاهل در شناسنامه به عنوان پدر قانونی ذکر شود ، در حالی که مادر در شناسنامه مادر جایگزین است. در نتیجه ، شناسنامه قابل شناسایی نیست. طبق قوانین هلند ، یک مرد متاهل بدون مداخله قانونی نمی تواند فرزند زنی غیر از همسر خود را به رسمیت بشناسد.

بازگشت به هلند

علاوه بر این ، بازگشت به کودک با هلند می تواند مشکل ساز شود. اگر شناسنامه ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، مغایر نظم عمومی باشد ، دریافت مدارک سفر برای کودک از سفارت هلند امکان پذیر نخواهد بود. این می تواند از ترک والدین مورد نظر با کودک تازه متولد شده خود جلوگیری کند. چه اینکه ، والدین خود اغلب ویزای سفر دارند که منقضی می شود ، که در بدترین حالت می تواند آنها را مجبور به ترک کشور بدون فرزند کند. راه حل احتمالی می تواند شروع پرونده های خلاصه علیه دولت هلند و مجبور کردن صدور سند اضطراری باشد. با این حال ، مشخص نیست که آیا این موفق خواهد شد؟

مشکلات عملی

سرانجام ، ممکن است برخی مشکلات عملی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، اینکه کودک شماره خدمات شهروندی (Burgerservicenummer) ندارد ، که این امر عواقبی را برای بیمه خدمات درمانی و حق استفاده از مزایای کودک به همراه دارد. علاوه بر این ، دقیقاً مانند رحم اجاره ای در هلند، به دست آوردن پدر و مادر قانونی می تواند کاملا یک شغل باشد.

نتیجه

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، به نظر می رسد انتخاب اجاره در خارج از کشور آسان تر است. از آنجا که در تعدادی از کشورها از نظر قانونی تنظیم و تجاری شده است ، می تواند والدین مورد نظر را قادر سازد تا مادر سریعتر را جایگزین کنند ، انتخاب رحم بارداری را انجام دهند و اجرای یک قرارداد اجاره را آسان تر کنند. با این وجود ، تعدادی از مشکلات عمده وجود دارد که والدین مورد نظر اغلب آنها را در نظر نمی گیرند. در این مقاله این مشکلات را ذکر کرده ایم ، بنابراین می توان با استفاده از این اطلاعات یک انتخاب دقیق را انجام داد.

همانطور که در بالا خوانده اید ، انتخاب رحم اجاره ای ، چه در هلند و چه در خارج از کشور ، تا حدودی به دلیل عواقب قانونی آسان نیست. آیا دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید؟ پس لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما متخصص حقوق خانواده هستند و دارای تمرکز بین المللی هستند. ما خوشحال خواهیم شد که در هرگونه مراحل قانونی مشاوره و کمک به شما ارائه دهیم.

Law & More