کلاهبرداری اینترنتی

در سالهای اخیر اینترنت رونق گرفته است. بیشتر و بیشتر اوقات وقت خود را در دنیای آنلاین می گذرانیم. با ظهور حساب های بانکی آنلاین ، گزینه های پرداخت ، بازارها و درخواست های پرداخت ، ما به طور فزاینده ای نه تنها مسائل شخصی بلکه مالی را بصورت آنلاین تنظیم می کنیم. این اغلب با تنها یک کلیک دکمه مرتب می شود. اینترنت چیزهای زیادی برای ما به ارمغان آورده است. اما نباید اشتباه کنیم. اینترنت و توسعه سریع آن نه تنها راحتی ، بلکه خطراتی را نیز به همراه دارد. بعلاوه ، کلاهبرداری اینترنتی در انتظار است.

همه روزه میلیون ها نفر از مردم کالاهای با ارزش را از طریق اینترنت خریداری و می فروشند. معمولاً همه چیز به خوبی و مطابق انتظار برای هر دو طرف پیش می رود. اما خیلی اوقات اعتماد متقابل توسط یک طرف نقض می شود و متأسفانه وضعیت زیر بوجود می آید: شما طبق توافق نامه پرداخت می کنید ، اما پس از آن چیزی دریافت نمی کنید یا ترغیب می شوید محصول خود را از قبل بفرستید ، اما پس از آن هرگز دریافت نکنید. هر دو مورد ممکن است کلاهبرداری باشد. این رایج ترین و شناخته شده ترین شکل کلاهبرداری اینترنتی است. این فرم عمدتا در مکان های تجارت آنلاین ، مانند eBay ، بلکه از طریق تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند Facebook انجام می شود. علاوه بر این ، این شکل کلاهبرداری اینترنتی مربوط به مواردی است که در آن یک فروشگاه اینترنتی کلاهبرداری ، به اصطلاح فروشگاه جعلی وجود دارد.

کلاهبرداری اینترنتی

با این حال ، کلاهبرداری های اینترنتی بیش از موارد "eBay" را پوشش می دهد. هنگامی که از برنامه خاصی در رایانه استفاده می کنید ، ممکن است کلاهبرداری اینترنتی را با یک لباس متفاوت تجربه کنید. شخصی که وانمود می کند که کارمند آن شرکت برنامه است ، می تواند شما را متقاعد کند که این برنامه به روز نشده است و خطرات امنیتی خاصی را برای رایانه شما ایجاد می کند ، در شرایطی که اصلاً اینگونه نباشد. متعاقباً ، چنین "کارمند" به شما پیشنهاد می كند كه برنامه جدید را با قیمت مناسب خریداری كنید. اگر موافقت و پرداخت کنید ، "کارمند" به شما اطلاع می دهد که متاسفانه پرداخت موفقیت آمیز نبوده است ، و شما مجبورید مبلغ پرداخت را دوباره انجام دهید. در حالی که تمام پرداخت ها به درستی انجام شده و پول چندین بار برای همان "برنامه" دریافت شده است ، به اصطلاح "کارمند" تا زمانی که شما به پرداخت خود ادامه دهید ، این کار را ادامه خواهد داد. شما همچنین می توانید با یک ترفند مشابه در "ژاکت خدمات مشتری" روبرو شوید.

کلاهبرداری طبق ماده 326 قانون جزای هلند قابل مجازات است. با این حال ، هر وضعیتی را نمی توان به عنوان چنین کلاهبرداری طبقه بندی کرد. لازم است که شما به عنوان یک قربانی ، گمراه شوید که یک کالای خوب یا پول را تحویل بگیرید. اگر طرفی که با شما تجارت کرده اید از یک نام یا ظرفیت کاذب استفاده کرده است ممکن است فریب ایجاد شود. در این حالت ، فروشنده خود را به عنوان قابل اطمینان معرفی می کند ، در حالی که جزئیات تماس وی به هیچ وجه صحیح نیست. فریب همچنین می تواند از ترفندهایی مانند مواردی که قبلاً توضیح داده شده باشد تشکیل شود. سرانجام ، این امکان وجود دارد که در چارچوب فریبکاری ، صحبت از یک بافت از داستان ها و به عبارتی انباشت دروغ باشد. بنابراین عدم تحویل کالاهایی که پرداخت برای آنها انجام شده است از این رو برای پذیرش کلاهبرداری کافی نیست و نمی تواند مستقیماً منجر به محکومیت فروشنده شود.

بنابراین ممکن است در شرایط خاصی اینگونه باشد که شما احساس کلاهبرداری کنید ، اما اینکه به معنای ماده 326 قانون جزا هیچ گونه تقلب وجود ندارد. اما ، ممکن است که در مورد شما قانون مدنی برای مقابله با "کلاهبردار" از طریق مسئولیت باز باشد. مسئولیت می تواند به طرق مختلف ایجاد شود. دو مورد متداول و شناخته شده مسئولیت شکنجه و مسئولیت قراردادی است. اگر با "کلاهبردار" توافق نکردید ، ممکن است بتوانید به شکل اول مسئولیت تکیه کنید. این در شرایطی است که مربوط به یک عمل غیرقانونی است ، این عمل را می توان به مرتکب نسبت داد ، شما خسارت وارد کرده اید و این آسیب نتیجه عمل مورد نظر است. در صورت تحقق این شرایط ، ممکن است یک مطالبه یا تعهد در قالب جبران خسارت ایجاد شود.

مسئولیت قراردادی معمولاً در "موارد eBay" درگیر خواهد شد. از این گذشته ، شما مطابق موارد خوبی توافق کرده اید. اگر طرف مقابل نتواند به تعهدات خود طبق توافق عمل کند ، ممکن است مرتکب نقض قرارداد شود. پس از نقض قرارداد ، می توانید اجرای توافق یا جبران خسارت را مطالبه کنید. همچنین عاقلانه است که آخرین فرصت (ترم) را به طرف مقابل بدهید تا پول خود را بازگرداند یا محصول را از طریق اعلام پیش فرض برای شما ارسال کند.

برای شروع دادرسی مدنی ، باید بدانید دقیقاً "کلاهبردار" چه کسی است. شما همچنین باید در دادرسی مدنی یک وکیل درگیر کنید. Law & More وکلائی دارد که هم در حوزه حقوق جزا و هم در حقوق مدنی متخصص هستند. آیا خودتان را در یکی از موقعیت هایی که قبلاً توضیح داده شد می شناسید ، آیا می خواهید بدانید که قربانی کلاهبرداری هستید یا سؤالی درباره کلاهبرداری دارید؟ لطفا با وکلا تماس بگیرید Law & More. وکلا ما نه تنها از ارائه مشاوره خوشحال می شویم بلکه در صورت تمایل به شما در دادرسی کیفری یا مدنی کمک می کنند.

اشتراک گذاری