حضانت پیشگیرانه: چه زمانی مجاز است؟

حضانت پیشگیرانه: چه زمانی مجاز است؟

آیا پلیس شما را روزها بازداشت کرده و اکنون فکر می کنید که آیا این کار دقیقاً توسط کتاب انجام می شود؟ به عنوان مثال ، زیرا در قانونی بودن دلایل آنها برای این کار شک دارید یا به این دلیل که مدت زمان طولانی بودن آن طولانی است. کاملاً طبیعی است که شما یا دوستان و خانواده تان در این مورد س thisال داشته باشید. در زیر به شما می گوییم که چه موقع مقامات قضایی تصمیم به بازداشت مظنون ، از دستگیری تا حبس می گیرند و چه محدودیت های زمانی ممکن است اعمال شود.

حضانت پیشگیرانه: چه زمانی مجاز است؟

دستگیری و بازجویی

اگر دستگیر شوید ، به این دلیل است که سو of ظن به جرم جنایی وجود دارد. در صورت بروز چنین سو susp ظن ، مظنون در اسرع وقت به کلانتری منتقل می شود. پس از حضور ، وی را برای بازجویی بازداشت می کنند. حداکثر مدت زمان 9 ساعت مجاز است. این تصمیمی است که خود افسر کمکی می تواند بگیرد و نیازی به اجازه قاضی ندارد.

قبل از اینکه فکر کنید که بازداشت طولانی تر از مجاز مجاز وجود دارد: زمان بین 12.00 صبح و 09:00 صبح حساب نمی شود به سمت نه ساعت. اگر به عنوان مثال ، مظنونی برای بازجویی در ساعت 11:00 شب بازداشت شود ، یک ساعت بین ساعت 11.00:12 تا 00:09 صبح می گذرد و دوره تا 00:5 صبح روز بعد دوباره شروع نمی شود. دوره نه ساعته روز بعد ساعت 00:XNUMX بعد از ظهر به پایان می رسد

در طول مدت بازداشت برای بازجویی ، افسر باید انتخاب کند: او ممکن است تصمیم بگیرد که مظنون به خانه خود برود ، اما در بعضی موارد همچنین ممکن است تصمیم بگیرد که مظنون باید در بازداشت باشد.

محدودیت

اگر هنگام بازداشت اجازه ارتباط با شخص دیگری به غیر از وکیل خود را نداشته باشید ، این مربوط به قدرت دادستان عمومی در اعمال اقدامات محدود کننده است. اگر این امر به نفع تحقیقات است ، دادستان عمومی می تواند از لحظه دستگیری مظنون این کار را انجام دهد. وکیل مظنون نیز به این امر مقید است. این بدان معناست که وقتی وکیل توسط نزدیکان مظنون تماس گرفته می شود ، تا لحظه رفع محدودیت ها مجاز به اعلامیه نیست. وکیل می تواند با طرح اعتراض به محدودیت ها ، به هدف دوم دست یابد. معمولاً طی یک هفته به این اعتراض رسیدگی می شود.

بازداشت موقت

حضانت پیشگیرانه مرحله حضانت پیشگیرانه از لحظه بازداشت تا حضانت دادستان رسیدگی کننده است. این بدان معناست که یک مظنون در حین انجام مراحل کیفری بازداشت شده است. آیا برای شما بازداشت شده است؟ این برای همه مجاز نیست! این فقط در صورت جرایمی که بطور خاص در قانون ذکر شده مجاز است ، در صورتی که سو serious ظن جدی در رابطه با جرم کیفری وجود داشته باشد و همچنین دلایل موجهی برای نگهداری طولانی مدت کسی در بازداشت پیشگیرانه وجود داشته باشد. حضانت پیشگیرانه توسط مواد در ماده 63 و بعد از آن تنظیم شده است. اینکه دقیقاً چه میزان شواهد باید در مورد این سو susp ظن جدی وجود داشته باشد ، بیشتر در قانون یا در دادگاه قضایی توضیح داده نشده است. شواهد قانونی و قانع کننده در هیچ موردی لازم نیست. احتمال درگیری مظنون در تخلف باید بسیار زیاد باشد.

بازداشت

حضانت پیشگیرانه با بازداشت در بازداشت شروع می شود. این بدان معنی است که می توان مظنون را بازداشت کرد حداکثر به مدت سه روز. این حداکثر مدت است ، بنابراین به این معنی نیست که مظنون پس از بازداشت در بازداشتگاه همیشه سه روز از خانه دور باشد. تصمیم برای بازداشت مظنون در بازداشت نیز توسط دادستان عمومی (معاون) گرفته می شود و نیازی به اجازه قاضی ندارد.

به دلیل سو susp ظن ممکن است به مظنون بازداشت نشود. در قانون سه احتمال وجود دارد:

  1. حضانت پیشگیرانه در صورت سوicion ظن به جرم جنایی که مجازات آن حداکثر مجازات زندان چهار سال یا بیشتر باشد امکان پذیر است.
  2. بازداشت موقت در مورد چندین جرم کیفری مشخصاً از جمله تهدید (بند 285 بند 1 قانون کیفری) ، اختلاس (321 قانون کیفری) ، معامله اقرار در مجرم (417 بیس قانون کیفری) ، مرگ یا صدمات بدنی سنگین در موارد رانندگی تحت تأثیر (175 ، بند 2 قانون کیفری) و غیره
  3. بازداشت موقت در صورتی امکان پذیر است که فرد مظنون در هلند محل اقامت مشخصی نداشته باشد و برای جرمی که به ارتکاب آن مشکوک است مجازات زندان صادر شود.

همچنین باید دلایلی برای بازداشت طولانی مدت یک نفر وجود داشته باشد. بازداشت موقت فقط در صورت اعمال یک یا چند دلیل ذکر شده در بند 67 الف قانون آیین دادرسی کیفری هلند ، مانند:

  • یک خطر جدی برای پرواز ،
  • یک جرم مجازات تا 12 سال حبس ،
  • خطر ارتکاب مجدد جرمی که مجازات آن مجازات حبس بیش از 6 سال نیست ، یا
  • یک محکومیت قبلی کمتر از 5 سال پیش به جرمهایی به طور خاص مانند حمله ، اختلاس و غیره

اگر این احتمال وجود داشته باشد که آزادی مظنون بتواند تحقیقات پلیس را ناامید یا مانع شود ، به احتمال زیاد انتخاب مظنون در بازداشت پیشگیرانه انجام خواهد شد.

با گذشت سه روز ، افسر چندین گزینه دارد. اول از همه ، او می تواند مظنون را به خانه بفرستد. اگر تحقیقات هنوز به پایان نرسیده باشد ، افسر می تواند یک بار تصمیم بگیرد که مدت بازداشت را تمدید کند حداکثر سه بار در 24 ساعت. در عمل ، این تصمیم به سختی اتخاذ شده است. اگر افسر فکر کند که تحقیقات به اندازه کافی روشن است ، می تواند از دادستان رسیدگی کننده بخواهد که مظنون را در بازداشت بگذارد.

بازداشت

افسر اطمینان می دهد که یک نسخه از پرونده به دادسرا رسیدگی کننده و وکیل می رسد و از دادستان رسیدگی کننده می خواهد که مظنون را به مدت چهارده روز در بازداشت بگذارد. مظنون را از کلانتری به دادگاه آورده و توسط قاضی شنیده می شود. وکیل نیز حضور دارد و ممکن است از طرف مظنون صحبت کند. دادرسی علنی نیست.

دادستان رسیدگی کننده می تواند سه تصمیم بگیرد:

  1. او ممکن است تصمیم بگیرد که ادعای افسر باید پذیرفته شود. سپس مظنون برای مدت زمان طولانی به بازداشتگاه منتقل می شود چهارده روز;
  2. او ممکن است تصمیم بگیرد که ادعای افسر رد شود. سپس مظنون اغلب مجاز است بلافاصله به خانه خود برود.
  3. وی ممکن است تصمیم بگیرد که ادعای مدعی العموم را بپذیرد اما مظنون را از حضانت پیشگیرانه معلق کند. این به این معنی است که دادستان رسیدگی کننده با مظنون توافق می کند. تا زمانی که به توافق های انجام شده عمل کند ، مجبور نیست چهارده روزی را که قاضی اختصاص داده است ، تحمل کند.

بازداشت طولانی مدت

آخرین قسمت از بازداشت پیشگیرانه ، بازداشت طولانی مدت است. اگر مدعی العموم معتقد باشد كه مظنون باید حتی پس از چهارده روز در بازداشت باقی بماند ، می تواند از دادگاه تقاضای بازداشت كند. این برای حداکثر نود روز. سه قاضی این درخواست را ارزیابی می کنند و مظنون و وکیل وی قبل از تصمیم گیری مورد استماع قرار می گیرند. باز هم سه گزینه وجود دارد: اجازه ، رد یا اجازه در ترکیب با سیستم تعلیق. حضانت پیشگیرانه ممکن است به دلیل شرایط شخصی مظنون به حالت تعلیق درآید. منافع جامعه در ادامه حضانت پیشگیرانه همیشه در برابر منافع مظنون برای آزادی سنجیده می شود. دلایل اعمال تعلیق می تواند شامل مراقبت از کودکان ، شرایط کار و / یا تحصیل ، تعهدات مالی و برخی برنامه های نظارتی باشد. شرایط ممکن است به تعلیق حضانت پیشگیرانه از جمله ممنوعیت در خیابان یا تماس ، تسلیم گذرنامه ، همکاری با برخی تحقیقات روانشناختی یا سایر خدمات آزمایشی و احتمالاً پرداخت ودیعه اختصاص یابد. 

بعد از حداکثر مدت 104 روز در کل ، پرونده باید به جلسه رسیدگی برسد. به این حالت دادرسی pro forma نیز گفته می شود. در جلسه دادرسی موقت ، قاضی می تواند تصمیم بگیرد که آیا مظنون باید در بازداشت پیشگیرانه برای مدت طولانی تری ، همیشه برای حداکثر 3 ماه

آیا بعد از خواندن این مقاله هنوز در مورد حضانت پیشگیرانه س questionsالی دارید؟ پس لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما تجربه زیادی در زمینه حقوق کیفری دارند. ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما هستیم و اگر مشکوک به یک جرم جنایی باشید با کمال میل از حقوق شما دفاع خواهیم کرد.

Law & More