تصویر اخراج محتاطانه

اخراج احتیاطی

هرکسی می تواند با اخراج روبرو شود

به خصوص در این زمان نامشخص ، یک فرصت خوب وجود دارد که تصمیم در مورد اخراج توسط کارفرما اتخاذ شود. با این حال ، اگر کارفرما بخواهد اقدام به اخراج کند ، هنوز باید تصمیم خود را بر اساس یکی از دلایل خاص اخراج قرار دهد ، آن را به خوبی اثبات کند و وجود آن را ثابت کند. برای برکناری هشت دلیل حقوقی جامع وجود دارد.

مناسب ترین زمینه ای که در حال حاضر شایسته توجه است این است اخراج محتاطانه. از این گذشته ، تأثیر بحران تاج بر شرکت ها بسیار زیاد است و پیامد هایی نه تنها برای نحوه انجام کار در شرکت ، بلکه همچنین و به ویژه برای حجم فروش دارد. با پایان یافتن کار ، اکثر شرکت ها هزینه های خود را متحمل می شوند. به زودی ممکن است شرایطی پیش بیاید که کارفرما مجبور به اخراج کارمندان خود شود. برای اکثر کارفرمایان ، هزینه های دستمزد بالاترین آیتم هزینه است. درست است که در این دوره نامشخص ، کارفرمایان می توانند به صندوق اضطراری برای ایجاد اشتغال (TOW) مراجعه کنند و هزینه های دستمزد تا حدودی توسط دولت جبران می شود ، به طوری که کارفرمایان کارمندان خود را برکنار نخواهند کرد. با این حال ، صندوق اضطراری فقط مربوط به ترتیب موقت برای حداکثر مدت سه ماه است. پس از آن این جبران خسارت در دستمزد متوقف می شود و بسیاری از کارمندان به دلایل اقتصادی از قبیل وخامت وضعیت مالی یا از دست دادن کار مجبورند مجبور شوند با اخراج روبرو شوند.

با این حال ، قبل از اینکه کارفرما به دلایل شغلی بتواند از کار خود برکنار شود ، ابتدا باید درخواست مجوز عزل از UWV کند. برای واجد شرایط بودن چنین مجوزی ، کارفرما باید:

  • به درستی ایجاد انگیزه دلیل برکناری و نشان می دهد که یک یا چند شغل ، طی یک دوره آینده 26 هفته ای ، ضرورتاً در نتیجه اقدامات انجام شده برای کارآیی های کارآمد که به نوبه خود نتیجه شرایط تجارت است از دست می رود.
  • نشان دهید که امکان انتساب مجدد کارمند به این امکان وجود ندارد یک موقعیت مناسب دیگر در شرکت خود
  • نشان می دهد که او با این عمل پیروی کرده است اصل تأملبه عبارت دیگر ، دستور قانونی عزل. کارفرما کاملاً آزاد نیست که کدام کارمند را برای نامزد شدن از سمت خود انتخاب کند.

پس از اینکه به کارمند فرصت داده شد تا در برابر این مسئله از خود دفاع کند ، UWV تصمیم می گیرد که آیا می توان کارمند را اخراج کرد یا خیر. اگر UWV اجازه اخراج را اعطا کند ، کارفرما باید ظرف چهار هفته او را با نامه انصراف از کار اخراج کند. وقتی کارمندی با تصمیم UWV موافقت نکند ، می تواند دادخواست را به دادگاه فرعی ارائه دهد.

با توجه به موارد فوق ، تصمیم در مورد اخراج به سادگی توسط کارفرما گرفته نمی شود و شرایط خاصی که سختگیرانه هستند ، در مورد اخراج معتبر صدق می کند. علاوه بر این ، برکناری مستلزم حقوق و تعهدات خاصی برای طرفین است. در این زمینه ، طرفین باید نکات زیر را در نظر داشته باشند:

  • منع اخراج. هنگامی که یک کارمند برای مدت معینی یا نامشخص یک قرارداد کاری داشته باشد ، درجه خاصی از حمایت از اخراج را دریافت می کند. از این گذشته ، تعدادی از ممنوعیت های عمومی و ویژه در مورد اخراج وجود دارد که بر اساس آنها کارفرمای ممکن است کارمند خود را برکنار نکند ، یا تنها در شرایط ویژه ، با وجود دلایل ، مانند اخراج محتاطانه. به عنوان مثال ، کارفرما ممکن است کارمند خود را در هنگام بیماری مرخص نکند. اگر یک کارمند پس از ارسال درخواست کار اخراج به UWV بیمار شوید یا کارمند قبلاً هنگام صدور مجوز عزل بهبود یافته باشد ، ممنوعیت اخراج صدق نمی کند و کارفرما هنوز می تواند با اخراج کار خود را ادامه دهد.
  • پرداخت انتقالی هر دو کارمند دائم و انعطاف پذیر ، بدون در نظر گرفتن دلیل ، حق قانونی برای پرداخت انتقالی دارند. در ابتدا ، یک کارمند بعد از دو سال فقط حق جبران گذار را داشت. با معرفی WAB از تاریخ 1 ژانویه سال 2020 ، مبلغ پرداخت انتقال از اولین روز کاری ساخته می شود. کارگران فراخوانده یا کارمندانی که در طول دوره مشروط برکنار شده اند نیز حق پرداخت هزینه انتقالی را دارند. با این حال ، از سوی دیگر ، پرداخت نقل و انتقالات برای کارمندان با قرارداد کار بیش از ده سال از بین می رود. این بدان معناست که کارفرمای برای ارزان کردن کارمند با یک قرارداد کار طولانی مدت "ارزانتر" می شود.

آیا سوالی در مورد اخراج دارید؟ اطلاعات بیشتر در مورد زمینه ها ، رویه ها و خدمات ما را می توان در ما یافت سایت اخراج. در Law & More ما می دانیم که اخراج یکی از گسترده ترین اقدامات در قانون کار است که عواقب گسترده ای برای کارمند و همچنین یک کارفرما به همراه دارد. به همین دلیل است که ما از یک رویکرد شخصی استفاده می کنیم و در کنار شما می توانیم وضعیت و امکانات شما را تعیین کنیم. آیا با عزل روبرو هستید؟ لطفا تماس بگیرید Law & More. Law & More وکلا متخصص در زمینه قانون اخراج هستند و خوشحال هستند که در طی مراحل عزل مشاوره یا کمک حقوقی به شما ارائه می دهند.

Law & More