درگیری تکیلا

درگیری تکیلا

دادخواست مشهور سال 2019 [1]بدنه نظارتی مکزیک CRT (Consejo Regulador de Tequila) دادخواست علیه Heineken را آغاز کرده بود که در بطری های Desperados کلمه Tequila را ذکر کرده بود. Desperados متعلق به گروه منتخب مارک های بین المللی Heineken است و طبق گفته کارخانه ساز ، "آبجو با طعم تکیلا" است. Desperados در مکزیک به بازار عرضه نمی شود ، اما در هلند ، اسپانیا ، آلمان ، فرانسه ، لهستان و سایر کشورها به فروش می رسد. به گفته هایینکن ، طعم دهنده آنها حاوی تکیه مناسب است که آنها از طریق تهیه کنندگان مکزیکی که عضو CRT هستند خریداری می کنند. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که محصول کاملاً با تمام قوانین و الزامات مربوط به برچسب زدن مطابقت دارد. براساس CRT ، Heineken قوانینی را که برای محافظت از نام محصولات محلی طراحی شده اند ، نقض می کند. CRT متقاعد شده است که آبجو با طعم تکیلا Heineken Desperados به نام خوب تکیلا آسیب می رساند.

درگیری تکیلا

تقویت کننده طعم

به گفته رامون گونزالس ، مدیر CRT ، هاینکن ادعا می کند که 75 درصد از طعم ها مزه تکیلا است ، اما تحقیقات CRT و یک مرکز بهداشتی در مادرید نشان می دهد که Desperados حاوی تکیلا نیست. به نظر می رسد مشکل از مقدار تقویت کننده های عطر و طعم اضافه شده به آبجو و دستورالعمل مورد استفاده برای آن باشد. CRT در این روش بیان می کند که محصول Desperados مطابق با مقررات مکزیکی نیست ، که برای همه محصولات حاوی Tequila لازم است. تکیلا یک نام جغرافیایی محافظت شده است به این معنی که فقط تکیلا تولید شده توسط شرکت های دارای مجوز برای این منظور در مکزیک را می توان تکیلا نامید. به عنوان مثال ، آگاوهایی که در حین تقطیر استفاده می شود باید از یک منطقه خاص در مکزیک انتخاب شوند. همچنین ، 25 تا 51 درصد از یک نوشیدنی مخلوط باید حاوی تکیلا باشد تا نام آن روی برچسب باشد. CRT ، از جمله ، معتقد است كه مصرف كنندگان گمراه می شوند ، زیرا Heineken این تصور را می دهد كه در آبجو ، مقدار بیشتری آب تكیلا وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که CRT مدت طولانی منتظر است تا اقدام کند. Desperados از سال 1996 در بازار موجود است. به گفته گونزالز ، این امر به دلیل هزینه های قانونی درگیر شده است ، زیرا این یک پرونده بین المللی است.

تایید

دادگاه حكم داد كه اگرچه در جلوی بسته بندی و در تبلیغات Desperados كلمه "tequila" به وضوح ظاهر می شود ، اما مصرف کنندگان هنوز هم می فهمند كه از Tequila منحصراً به عنوان چاشنی در Desperados استفاده می شود و درصد تكیلا كم است. ادعای وجود تکیلا در محصول مطابق دادگاه صحیح است. در حقیقت ، Tequila که به Desperados اضافه شده نیز از یک تولید کننده تأیید شده توسط CRT است. به گفته دادگاه منطقه ، مصرف کننده گمراه نشده است ، زیرا برچسب موجود در پشت بطری اظهار می دارد كه این شركت "آبجو با طعم ت لیلا" است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که چه میزان از توکیلا در Desperados موجود است. از حكم دادگاه به نظر می رسد كه CRT این مسئله را روشن ساخته است كه از تكیلا به مقدار كافی استفاده نمی شود تا نوشیدنی را از ویژگی های اساسی استفاده كند. این یک سؤال اساسی برای تعیین اینکه آیا یک مشخصات مجاز است یا اینکه گمراه کننده تلقی می شود یا خیر ، سؤال اساسی است.

نتیجه

در حکم 15 مه 2019، ECLI:NL:RBAMS:2019:3564، دادگاه منطقه Amsterdam به این نتیجه رسید که ادعاهای CRT بر اساس یکی از مبانی تعیین شده توسط CRT قابل واگذاری نیست. ادعاها رد شد. در نتیجه این نتیجه، CRT به پرداخت هزینه های قانونی هاینکن محکوم شد. اگرچه Heineken برنده این پرونده شد، برچسب روی بطری های Desperado تنظیم شده است. چاپ برجسته "تکیلا" در جلوی برچسب با "طعم شده با تکیلا" جایگزین شده است.

در پایان

اگر متوجه شدید شخص دیگری از علامت تجاری شما استفاده کرده یا ثبت کرده است ، باید اقدام کنید. هرچه منتظر عمل باشید شانس موفقیت کاهش می یابد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع هستید ، با ما تماس بگیرید. ما وكیلانی مناسب داریم كه می توانند از شما مشاوره و پشتیبانی كنند. در صورت نقض مارک تجاری ، ایجاد یک قرارداد مجوز ، انتقال سند یا ایجاد نام و یا انتخاب آرم برای یک علامت تجاری می توانید به کمک فکر کنید.

[1] دادگاه Amsterdam، 15 مه 2019

ECLI: NL: RBAMS: 2019: 3564

Law & More