ادغام قانونی چیست؟

ادغام قانونی چیست؟

اینکه ادغام سهم شامل انتقال سهام شرکتهای در حال ادغام است از نام این واضح است. اصطلاح ادغام دارایی نیز گویا است ، زیرا دارایی ها و بدهی های خاص یک شرکت توسط شرکت دیگری تصاحب می شود. اصطلاح ادغام قانونی به تنها شکل قانونی ادغام شده در هلند گفته می شود. با این وجود ، اگر با مفاد قانونی آشنا نباشید ، درک این ادغام دشوار است. در این مقاله ، ما این مقررات قانونی ادغام را توضیح می دهیم تا بتوانید با روند و عواقب آن آشنا شوید.

ادغام قانونی چیست؟

ادغام قانونی با این واقعیت متمایز می شود که نه تنها سهام یا دارایی ها و بدهی ها ، بلکه کل سرمایه منتقل می شود. یک شرکت جذب کننده و یک یا چند شرکت در حال ناپدید شدن وجود دارد. پس از ادغام ، دارایی ها و بدهی های شرکت ناپدید شده از بین می رود. سهامداران شرکت ناپدید شده با اجرای قانون به سهامداران شرکت متصرف تبدیل می شوند.

ادغام قانونی چیست؟

از آنجا که یک ادغام قانونی منجر به انتقال با عنوان جهانی می شود ، کلیه دارایی ها ، حقوق و تعهدات از طریق قانون بدون نیاز به معاملات جداگانه به شرکت متصرف منتقل می شوند. این به طور کلی شامل قراردادهایی مانند اجاره و اجاره ، قراردادهای کار و مجوز است. لطفاً توجه داشته باشید که برخی از قراردادها شامل استثنایی برای انتقال با عنوان جهانی هستند. بنابراین توصیه می شود عواقب و پیامدهای ادغام مورد نظر در هر قرارداد را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عواقب ادغام برای کارمندان ، لطفا به مقاله ما در اینجا مراجعه کنید انتقال تعهد.

کدام اشکال قانونی می تواند از نظر قانونی ادغام شود؟

طبق قانون ، دو یا چند شخص حقوقی می توانند ادغام قانونی را آغاز کنند. این اشخاص حقوقی معمولاً شرکت های خصوصی یا دولتی هستند اما بنیادها و انجمن ها نیز می توانند ادغام شوند. با این حال مهم است که شرکتها در صورت درگیر شدن شرکتهای دیگر از BV و NV شکل قانونی یکسانی داشته باشند. به عبارت دیگر ، BV A و NV B می توانند از نظر قانونی ادغام شوند. بنیاد C و BV D فقط در صورت داشتن فرم قانونی یکسان (مثلاً بنیاد C و بنیاد D) می توانند ادغام شوند. بنابراین ، ممکن است لازم باشد قبل از امکان ادغام ، شکل قانونی تغییر کند.

روش کار چیست؟

بنابراین ، وقتی دو شکل قانونی یکسان (یا فقط NV ها و BV ها) وجود داشته باشد ، می توانند از نظر قانونی ادغام شوند. این روش به شرح زیر عمل می کند:

  • پیشنهاد ادغام - این روش با پیشنهاد ادغام که توسط هیئت مدیره شرکت برای ادغام تنظیم شده است ، شروع می شود. سپس این پیشنهاد توسط همه مدیران امضا می شود. اگر امضایی وجود ندارد ، دلیل این امر باید ذکر شود.
  • یادداشت توضیحی - پس از آن ، هیئت مدیره باید یک یادداشت توضیحی برای این پیشنهاد ادغام تهیه کند ، که نتایج حقوقی ، اجتماعی و اقتصادی مورد انتظار ادغام را مشخص می کند.
  • بایگانی و اعلامیه - این پیشنهاد باید همراه با سه حساب سالانه اخیر در اتاق بازرگانی ثبت شود. بعلاوه ، ادغام مورد نظر باید در یک روزنامه ملی اعلام شود.
  • مخالفت طلبکاران - پس از اعلام ادغام ، بستانکاران یک ماه فرصت دارند تا با ادغام پیشنهادی مخالفت کنند.
  • تصویب ادغام - یک ماه پس از اعلام ، تصمیم به ادغام با مجمع عمومی است.
  • تحقق ادغام - ظرف شش ماه از زمان اعلام ، ادغام باید با تصویب قانون تحقق یابد سند دفتر اسناد رسمی. ظرف هشت روز بعد ، ادغام قانونی باید انجام شود در ثبت تجاری ثبت شده است اتاق بازرگانی.

مزایا و معایب آن چیست؟

اگرچه یک روش رسمی برای ادغام قانونی وجود دارد ، اما یک مزیت بزرگ این است که این یک شکل نسبتاً آسان برای تجدید ساختار است. کل سرمایه به شرکت متعهد منتقل می شود و شرکت های باقیمانده از بین می روند. به همین دلیل است که این شکل از ادغام اغلب در گروه های شرکتی استفاده می شود. اگر کسی بخواهد از امکان "چیدن گیلاس" استفاده کند ، انتقال با عنوان عمومی ضرر دارد. نه تنها مزایای شرکت ، بلکه بارهای ناشی از ادغام قانونی نیز منتقل خواهد شد. این ممکن است شامل بدهی های ناشناخته ای نیز باشد. بنابراین ، مهم است که به دقت بررسی کنید که کدام یک از ادغام ها با آنچه در ذهن شماست مناسب تر است.

همانطور که خواندید ، ادغام قانونی ، برخلاف سهم یا ادغام شرکت ، روال قانونی تنظیم شده ای است که به موجب آن یک ادغام کامل قانونی شرکت ها صورت می گیرد که در آن کلیه دارایی ها و بدهی ها توسط قانون منتقل می شوند. آیا مطمئن نیستید که این فرم ادغام برای شرکت شما مناسب ترین است؟ پس لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه ادغام و ادغام تخصص دارند و خوشحال خواهند شد که به شما مشاوره دهند که کدام ادغام برای شرکت شما مناسب است ، چه عواقبی برای شرکت شما دارد و چه مراحلی را باید بردارید. 

Law & More