چه زمانی مجاز به فسخ تعهد نفقه شریک زندگی خود هستید؟

چه زمانی مجاز به فسخ تعهد نفقه شریک زندگی خود هستید؟

اگر دادگاه پس از طلاق تصمیم بگیرد که شما موظف به پرداخت نفقه به شریک سابق خود هستید ، این مدت زمان مشخصی است. با وجود این مدت زمان ، در عمل اغلب اتفاق می افتد که پس از مدتی می توانید به طور یک جانبه نفقه را کاهش داده یا حتی آن را به طور کامل پایان دهید. آیا شما موظف به پرداخت نفقه به همسر سابق خود هستید و آیا به عنوان مثال متوجه شده اید که او با شریک جدید زندگی می کند؟ در این صورت ، شما دلیل خاتمه دادن به تعهد نفقه دارید. با این حال ، شما باید بتوانید وجود یک زندگی مشترک را ثابت کنید. اگر شغل خود را از دست داده اید یا توانایی مالی کمتری دارید ، این نیز دلیل کاهش نفقه شریک زندگی است. اگر همسر سابق شما با تغییر یا فسخ نفقه موافقت نکرد ، می توانید این امر را در دادگاه ترتیب دهید. برای این کار به یک وکیل نیاز خواهید داشت. یک وکیل باید درخواست این کار را به دادگاه ارائه دهد. بر اساس این درخواست و دفاعیات طرف مقابل ، دادگاه تصمیم می گیرد. Law & Moreوکلای طلاق در س questionsالات مربوط به نفقه شریک زندگی تخصص دارند. اگر فکر می کنید شریک سابق شما دیگر مجاز به دریافت نفقه شریک نیست یا اگر فکر می کنید مبلغ باید کاهش یابد ، لطفاً مستقیماً با وکلای مجرب ما تماس بگیرید تا نفقه غیر ضروری را پرداخت نکنید.

چه زمانی مجاز به فسخ تعهد نفقه شریک زندگی خود هستید؟

تعهد به حفظ شریک زندگی سابق خود می تواند به روش های زیر پایان یابد:

  • یکی از شرکای سابق درگذشت؛
  • دریافت کننده نفقه ازدواج مجدد می کند ، با هم زندگی می کند ، یا وارد یک مشارکت ثبت شده می شود.
  • دریافت کننده نفقه خودش درآمد کافی دارد و یا شخصی که موظف به پرداخت نفقه است دیگر نمی تواند نفقه پرداخت کند.
  • مدت موافقت شده متقابل یا مدت قانونی منقضی می شود.

خاتمه تعهد پرداخت نفقه عواقب عمده ای برای گیرنده نفقه دارد. او باید هر ماه مبلغ مشخصی را از دست بدهد. بنابراین قاضی قبل از اتخاذ چنین تصمیمی ، ارزیابی دقیق را انجام خواهد داد.

روابط جدید سابق شریک زندگی

یک بحث مشترک در عمل مربوط به زندگی مشترک دریافت کننده نفقه است. برای فسخ نفقه شریک زندگی باید زندگی مشترک "گویی ازدواج کرده اند" یا گویی در یک مشارکت ثبت شده وجود داشته باشد. فقط یک زندگی مشترک وجود دارد که گویی آنها زمانی ازدواج کرده اند که همسران دارای یک خانه مشترک هستند ، زمانی که آنها یک رابطه عاطفی پایدار دارند و معلوم می شود که زندگی مشترک از یکدیگر مراقبت می کنند. بنابراین باید یک زندگی مشترک طولانی مدت باشد ، یک رابطه موقت این هدف را ندارد. اینکه آیا همه این الزامات برآورده می شود ، غالباً توسط قاضی تصمیم می گیرد. قاضی معیارها را به روشی محدود تفسیر می کند. این به این معنی است که قاضی به راحتی تصمیم نمی گیرد که زندگی مشترکی وجود داشته باشد انگار که آنها ازدواج کرده اند. اگر می خواهید تعهد نفقه شریک را خاتمه دهید ، باید زندگی مشترک را ثابت کنید.

اگر واقعاً مورد "زندگی مشترک دوباره" با یک شریک جدید وجود داشته باشد ، پس شخصی که حق نفقه شریک را دارد ، قطعاً حق نفقه خود را از دست داده است. این نیز در شرایطی است که رابطه جدید همسر سابق شما دوباره از بین می رود. بنابراین ، شما نمی توانید ملزم به پرداخت نفقه دوباره به شریک زندگی سابق خود باشید ، زیرا رابطه جدید او به پایان رسیده است.

پرداخت کننده نفقه روابط جدید

همچنین این امکان وجود دارد که شما به عنوان یک پرداخت کننده نفقه ، شریک جدیدی بدست آورید که با او ازدواج خواهید کرد ، با او زندگی می کنید یا به یک شغل ثبت شده وارد می شوید. در این حالت ، علاوه بر تعهد خود در پرداخت نفقه به شریک زندگی سابق خود ، شما نیز نسبت به شریک جدید خود تعهد نگهداری خواهید داشت. در برخی شرایط ، این ممکن است به کاهش میزان نفقه ای که به همسر سابق شما پرداخت می شود منجر شود زیرا ظرفیت باربری شما بین دو نفر تقسیم می شود. بسته به درآمد شما ، این همچنین می تواند به معنای این باشد که شما می توانید به تعهد نفقه نسبت به شریک سابق خود پایان دهید ، زیرا توانایی پرداخت شما کافی نیست.

پایان دادن به تعهد نفقه شریک با هم

اگر شریک سابق شما با خاتمه نفقه شریک موافق است ، می توانید این موضوع را در توافق نامه کتبی بیان کنید. Law & Moreوکلا می توانند برای شما توافق نامه رسمی تنظیم کنند. این توافق نامه باید توسط شما و شریک سابق شما امضا شود.

ترتیب تمهیدات مربوط به نفقه شریک

شما و شریک زندگی سابق خود آزاد هستید که در مورد مدت و میزان نفقه شریک زندگی در کنار هم توافق کنید. اگر در مورد مدت زمان نفقه چیزی توافق نشده باشد ، این اصطلاح حقوقی بطور خودکار اعمال می شود. پس از این مدت ، تعهد پرداخت نفقه به پایان می رسد.

اصطلاح قانونی برای نفقه شریک

اگر قبل از 1 ژانویه 2020 طلاق بگیرید ، حداکثر مدت زمان نفقه شریک 12 سال است. اگر ازدواج بیش از پنج سال دوام نداشته باشد و فرزندی نداشته باشید ، مدت نفقه برابر با مدت زمان ازدواج است. این شرایط قانونی در پایان یک مشارکت ثبت شده نیز قابل استفاده است.

از اول ژانویه سال 1 مقررات دیگری در این زمینه وجود دارد. اگر بعد از 2020 ژانویه سال 1 طلاق بگیرید ، مدت نفقه برابر با نیمی از مدت زمان ازدواج ، با حداکثر 2020 سال است. با این وجود ، چند مورد استثنا از این قانون استفاده شده است:

  • اگر به مدت 15 سال است که ازدواج کرده اید و می توانید در مدت 10 سال حقوق بازنشستگی خود را مطالبه کنید ، می توانید تا زمانی که حقوق بازنشستگی پیرزن تأمین شود ، مطالبه نفقه کنید.
  • آیا شما بالای 50 سال دارید و حداقل 15 سال است که ازدواج کرده اید؟ در این حالت ، حداکثر مدت زمان نفقه 10 سال است.
  • آیا فرزندان زیر 12 سال دارید؟ در این حالت ، نفقه شریک زندگی ادامه پیدا می کند تا اینکه کوچکترین فرزند به سن 12 سالگی برسد.

اگر در شرایطی قرار دارید که خاتمه یا کاهش نفقه شریک را توجیه می کند ، از تماس با آنها دریغ نکنید Law & More. Law & Moreوکلای متخصص می توانند به شما بیشتر راهنمایی کنند که آیا شروع به دادرسی برای کاهش یا حتی پایان دادن نفقه عاقلانه است.

Law & More