انطباق در بخش حقوقی هلند

انطباق در بخش حقوقی هلند

درد بوروکراتیک در گردن به نام "انطباق" است

معرفی

با معرفی قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم هلند (Wwft) و تغییراتی که از این زمان در این قانون ایجاد شده است ، دوره جدید نظارت به وجود آمد. همانطور که از نام این کشور مشخص است ، Wwft در تلاش برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم معرفی شد. نه تنها موسسات مالی مانند بانکها ، شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای بیمه ، بلکه وکلا ، اسناد رسمی ، حسابداران و بسیاری از حرفه های دیگر باید اطمینان حاصل کنند که این قوانین را رعایت می کنند. این فرایند ، شامل مجموعه مراحلی که برای رعایت این قوانین باید انجام شود ، با اصطلاح عمومی «انطباق» توصیف شده است. اگر قوانین Wwft نقض شود ، جریمه سنگینی ممکن است دنبال شود. در نگاه اول ، رژیم Wwft منطقی به نظر می رسد ، آیا این واقعیتی ندارد که Wwft به یک درد واقعی بوروکراتیک در گردن تبدیل شده است ، و با بیش از تروریسم و ​​پولشویی ها مبارزه می کند: یک مدیریت کارآمد از عملیات تجاری شخص.

تحقیقات مشتری

برای رعایت موافقت با Wwft ، مؤسسات یاد شده باید تحقیقات مشتری را انجام دهند. هر معامله غیرمعمول (در نظر گرفته شده) باید به واحد اطلاعات مالی هلند گزارش شود. در صورتي كه نتيجه تحقيقات جزئيات و بينش هاي صحيح را ارائه ندهد ، يا در صورتي كه تحقيقات به فعاليت هايي كه غيرقانوني هستند يا در زمره گروه هاي پرخطر تحت عنوان Wwft قرار دارند ، اشاره شود ، موسسه بايد از خدمات خود امتناع ورزد. تحقیقات مشتری که باید انجام شود کاملاً مفصل است و هر کسی که Wwft را می خواند در پیچ و خم جملات طولانی ، بندهای پیچیده و منابع پیچیده درگیر می شود. و این فقط خود قانون است. علاوه بر این ، بیشتر سرپرستان Wwft کتابچه راهنمای پیچیده Wwft خود را صادر کردند. درنهایت ، نه تنها هویت هر مشتری ، شخص حقیقی یا حقوقی با او رابطه تجاری برقرار می شود یا از طرف وی معامله انجام می شود (انجام شود) بلکه هویت مالک (یا صاحب سود نهایی) نیز انجام می شود. UBO) ، ممکن است افراد در معرض سیاست (PEP) و نمایندگان مشتری تأسیس و متعاقباً تأیید شوند. تعاریف قانونی اصطلاحات "UBO" و "PEP" بی نهایت مفصل است ، اما به شرح زیر می آید. با توجه به اینکه UBO به هر شخص حقیقی که مستقیم یا غیرمستقیم بیش از 25٪ از سهام (سهم) یک شرکت را داشته باشد ، واجد شرایط بودن شرکت در بازار سهام نمی باشد. به طور خلاصه ، PEP کسی است که در یک کارکرد عمومی برجسته فعالیت می کند. میزان واقعی تحقیقات مشتری به ارزیابی ریسک خاص توسط وضعیت بستگی دارد. این تحقیقات در سه بخش انجام می شود: تحقیقات استاندارد ، تحقیقات ساده و تحقیقات تشدید شده. برای تعیین و تأیید هویت کلیه اشخاص و اشخاص فوق الذکر ، بسته به نوع تحقیق ، طیف وسیعی از اسناد یا موارد لازم مورد نیاز است. نگاهی به اسناد و مدارک مورد نیاز ممکن است در شمارش غیر جامع زیر باشد: کپی پاسپورت (ثابت) یا سایر کارتهای شناسایی ، عصاره اتاق بازرگانی ، اساسنامه ، ثبت سهامداران و نمای کلی ساختارهای شرکت. در صورت تحقیقات شدید ، حتی می توان به اسناد بیشتری مانند نسخه قبوض انرژی ، قراردادهای استخدامی ، مشخصات حقوق و دستمزد و صورتهای بانکی نیز نیاز داشت. نتایج فوق الذکر در تغییر تمرکز به دور از مشتری و ارائه خدمات واقعی ، یک دردسر بزرگ بوروکراتیک ، افزایش هزینه ها ، از دست دادن وقت ، نیاز احتمالی برای استخدام کارمندان اضافی به دلیل این اتلاف وقت ، الزام به آموزش پرسنل در مورد قوانین Wwft ، مشتریان تحریک شده و مهمتر از همه ترس از اشتباه کردن ، به عنوان آخرین ، مهمترین و مهم نیست ، Wwft تصمیم گرفت مسئولیت بزرگی را برای ارزیابی هر موقعیت خاص با خود شرکتها با کار با هنجارهای باز بر عهده بگیرد. .

انتقام: در تئوری

عدم رعایت پیامدهای احتمالی به همراه دارد. اولا ، وقتی یک موسسه نتواند معامله غیرمعمول (در نظر گرفته شده) را گزارش کند ، این موسسه طبق قانون هلندی (کیفری) هلندی مقصر است. وقتی به تحقیقات مشتری رسیدگی می شود ، الزامات خاصی وجود دارد. در مرحله اول این موسسه باید بتواند تحقیقات را انجام دهد. ثانیا ، کارکنان موسسه باید بتوانند معامله غیرمعمول را تشخیص دهند. در صورت عدم انطباق یک موسسه از قوانین Wwft ، یکی از مراجع نظارتی که توسط Wwft تعیین شده است می تواند مجازات افزایشی را صادر کند. این مقام همچنین بسته به نوع تخلف ، می تواند جریمه اداری را صادر کند ، که معمولاً بین حداکثر مبلغ 10.000 یورو و 4.000.000 یورو متغیر است. با این وجود ، Wwft تنها عملی نیست که مجازات ها و مجازات ها را فراهم می کند ، زیرا قانون تحریم ها ("Sanctiewet") نیز ممکن است فراموش نشود. قانون تحریم ها به منظور اجرای مجازات های بین المللی تصویب شد. هدف از مجازاتها اصلاح برخی اقدامات كشورها ، سازمانها و اشخاصی است كه به عنوان مثال قوانین بین المللی یا حقوق بشر را نقض می كنند. به عنوان تحریم ، می توان به تحریم های تسلیحاتی ، تحریم های مالی و محدودیت های سفر برای افراد خاص فکر کرد. تا این حد ، لیست های مجازاتهایی ایجاد شده است که افراد یا سازمانهایی به نمایش گذاشته می شوند که (احتمالاً) با تروریسم در ارتباط هستند. براساس قانون تحریم ها ، مؤسسات مالی باید اقدامات اداری و كنترل را انجام دهند تا اطمینان حاصل كنند كه آنها از قوانین مجازات پیروی می كنند ، در صورت عدم انجام یك تخلف اقتصادی. همچنین در این حالت مجازات افزایشی یا جریمه اداری قابل صدور است.

تئوری واقعیت می شود؟

گزارش های بین المللی نشان می دهد که هلند در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​پولشویی بسیار خوب عمل می کند. بنابراین ، این از نظر مجازاتهای تحمیل شده در صورت عدم رعایت چه معنایی دارد؟ تاکنون ، اکثر وکلا توانسته اند از پس پرده برداری برآیند و مجازات ها عمدتا به عنوان اخطار یا تعلیق (مشروط) شکل می گرفت. این مورد در مورد بیشتر سردفترها و حسابداران نیز صورت گرفته است. با این حال ، همه تا به امروز خوش شانس نبوده اند. ثبت نکردن و تأیید هویت یک UBO ، در حال حاضر باعث شده است که یک شرکت جریمه 1,500 یورویی دریافت کند. یک مشاور مالیاتی مبلغ 20,000،10,000 یورو جریمه دریافت کرد که مبلغ XNUMX،XNUMX یورو آن را مشروط کرد ، زیرا عمداً گزارش معامله غیرمعمول را ارائه نداد. قبلاً اتفاق افتاده است كه وكیل و یك دفتر اسناد رسمی از دفتر خود حذف شده اند. با این حال ، این مجازاتهای سنگین عمدتاً ناشی از نقض عمدی Wwft است. با این وجود ، جریمه ی كوچك ، هشدار یا تعلیق به معنای این نیست كه یك مجازات به اندازه سنگین تجربه نشود. از این گذشته ، تحریم ها می توانند علنی شوند ، و فرهنگ «نامگذاری و شرم آور» ایجاد شود ، که قطعاً برای تجارت خوب نخواهد بود.

نتیجه

Wwft ثابت کرده است که یک مجموعه قوانین ضروری اما پیچیده است. به ویژه تحقیقات مشتری انجام برخی کارها را در بر می گیرد ، بیشتر باعث می شود تمرکز از تجارت واقعی دور شود و - مهمتر از همه - مشتری ، از دست دادن وقت و پول و نه در آخر مشتری های ناامید. علیرغم احتمال زیاد رسیدن این جریمه ها ، مجازات ها تاکنون کم نگه داشته شده اند. نامگذاری و شرم گذاری نیز عاملی است که قطعاً می تواند نقش زیادی داشته باشد. با این وجود ، به نظر می رسد Wwft در حال رسیدن به اهداف خود است ، اگرچه مسیر دستیابی به انطباق پر از موانع ، کوه های کاغذ بازی ، مجازات های ترسناک و عکس های هشدار دهنده است.

سرانجام

اگر بعد از خواندن این مقاله سؤال یا اظهارنظر دیگری داشتید ، با تماس با آقای تماس بگیرید. ماکسیم هوداک ، وکیل مدافع در Law & More از طریق maxim.hodak@lawandmore.nl یا آقای. تام میویس ، وکیل دادگستری در Law & More از طریق tom.meevis@lawandmore.nl یا با ما با شماره +31 (0) 40-3690680 تماس بگیرید.

Law & More