طلاق در هلند برای شهروندان غیر هلندی تصویر

طلاق در هلند برای اتباع غیر هلندی

هنگامی که دو شریک هلندی، که در هلند ازدواج کرده‌اند و در هلند زندگی می‌کنند، می‌خواهند طلاق بگیرند، دادگاه هلند به طور طبیعی صلاحیت صدور این طلاق را دارد. اما در مورد ازدواج دو شریک خارجی در خارج از کشور چطور؟ اخیراً ما مرتباً سؤالاتی در مورد پناهندگان اوکراینی دریافت می کنیم که می خواهند در هلند طلاق بگیرند. اما آیا این امکان پذیر است؟

در هیچ کشوری نمی توان دادخواست طلاق داد. باید ارتباطی بین شرکا و کشور پرونده وجود داشته باشد. اینکه آیا دادگاه هلند صلاحیت رسیدگی به درخواست طلاق را دارد یا خیر، به قوانین صلاحیت صلاحیت کنوانسیون اروپایی بروکسل II-ter بستگی دارد. طبق این کنوانسیون، دادگاه هلند می تواند از جمله در صورتی که همسران اقامتگاه عادی خود را در هلند داشته باشند، طلاق صادر کند.

برای تعیین اینکه آیا اقامتگاه معمولی در هلند است یا خیر، باید بررسی کرد که همسران در کجا مرکز علایق خود را ایجاد کرده اند که قصد دارند آن را دائمی کنند. برای تعیین محل سکونت عادی باید شرایط واقعی مورد خاص را در نظر گرفت. این موارد ممکن است شامل ثبت نام در شهرداری، عضویت در باشگاه تنیس محلی، برخی از دوستان یا اقوام، و شغل یا تحصیل باشد. باید شرایط شخصی، اجتماعی یا حرفه ای وجود داشته باشد که نشان دهنده روابط پایدار با یک کشور خاص باشد. به زبان ساده، محل سکونت معمولی جایی است که مرکز زندگی فرد در حال حاضر در آن قرار دارد. اگر محل اقامت معمول شرکا در هلند باشد، دادگاه هلندی می تواند طلاق را صادر کند. در برخی موارد، لازم است که تنها یکی از شرکا اقامت معمولی در هلند داشته باشد.

اگرچه اقامت پناهندگان اوکراینی در هلند در بسیاری از موارد موقتی است، اما هنوز هم می توان ثابت کرد که اقامت معمولی در هلند است. این که آیا این مورد است با حقایق و شرایط عینی افراد مشخص می شود.

آیا شما و همسرتان هلندی نیستید اما می خواهید در هلند طلاق بگیرید؟ اگر اینطور است، لطفا با ما تماس بگیرید. ما وکلای خانواده در طلاق (بین المللی) تخصص داشته باشید و خوشحال می شوم به شما کمک کنم!

Law & More