تصویر اخراج در دوره آزمایشی

اخراج در دوره آزمایشی

در طول یک دوره آزمایشی ، کارفرما و کارمند می توانند یکدیگر را بشناسند. کارمند می تواند ببیند کار و شرکت به مذاق وی خوشایند است ، در حالی که کارفرما می تواند کارمند را برای کار مناسب ببیند یا خیر. متأسفانه ، این می تواند منجر به اخراج کارمند شود. آیا کارفرما می تواند در دوره آزمایشی به هر دلیلی یک کارمند را اخراج کند؟ در این مقاله وبلاگ توضیح می دهیم که به عنوان یک کارمند یا کارفرما چه انتظاراتی داریم. ما در ابتدا هنگامی که یک دوره آزمایشی شرایط قانونی را برآورده می کند بحث خواهیم کرد. بعد ، قوانین مربوط به اخراج در دوره آزمایشی مورد بحث قرار می گیرد.

دوره آزمایشی قانونی

از آنجا که الزامات مختلفی در مورد اخراج در دوره آزمایشی نسبت به اخراج خارج از دوره آزمایشی اعمال می شود ، در درجه اول مهم است که آیا دوره آزمایشی مطابق با الزامات قانون باشد. اولاً ، دوره آزمایشی باید برای هر دو طرف یکسان باشد. ثانیا ، دوره آزمایشی باید کتبا توافق شود. این می تواند توافق شود ، به عنوان مثال ، در قرارداد کار (جمعی).

طول دوره آزمایشی

علاوه بر این ، دوره آزمایشی نباید بیش از مجاز قانونی باشد. این بستگی به مدت زمان قرارداد کار دارد. به عنوان مثال ، قانون بیان می کند که در مورد قرارداد کار 6 ماهه یا کمتر ، هیچ دوره آزمایشی اعمال نمی شود. اگر مدت زمان قرارداد کار کمتر از 1 سال باشد اما بیشتر از 6 ماه باشد ، حداکثر 1 ماه اعمال می شود. اگر قرارداد برای 2 سال یا بیشتر منعقد شود (به عنوان مثال برای یک مدت نامعلوم) ، حداکثر 2 ماه اعمال می شود.

دوره آزمایشی در قرارداد کاری جدید با همان کارفرما

همچنین از قانون چنین برمی آید که اصولاً یک دوره آزمایشی در یک قرارداد کاری جدید با همان کارفرما مجاز نیست ، مگر اینکه قرارداد کار جدید به وضوح به مهارت ها یا مسئولیت های مختلفی نیاز داشته باشد. اگر کار مشابه شامل یک کارفرمای جانشین باشد (به عنوان مثال استخدام موقت) ممکن است یک دوره آزمایشی جدید در نظر گرفته نشود. نتیجه این امر این است که ، به موجب قانون ، یک دوره آزمایشی می تواند اصولاً فقط یک بار توافق شود.

دوره آزمایشی شرایط قانونی را برآورده نمی کند

اگر یک دوره آزمایشی شرایط قانونی را برآورده نکند (به عنوان مثال به دلیل طولانی تر بودن از حد مجاز) ، این کار فاقد اعتبار است. این به این معنی است که دوره آزمایشی وجود ندارد. این امر اعتبار صحت اخراج را به دنبال دارد ، زیرا قوانین قانونی منظم در مورد اخراج درخواست دادن. این مشمول شرایط سختگیرانه تری نسبت به اخراج در دوره آزمایشی است.

اخراج در دوره آزمایشی

اگر یک دوره آزمایشی مطابق با شرایط قانونی توصیف شده در بالا باشد ، یک طرح انعطاف پذیر تر برای اخراج اعمال می شود. این بدان معناست که قرارداد کار می تواند در هر زمان و در مدت زمان آزمایشی فسخ شود بدون اینکه دلیل قانونی برای اخراج وجود داشته باشد. در نتیجه ، ممکن است در صورت بیماری ، کارمند در طول دوره آزمایشی نیز اخراج شود و در این مورد حق استفاده از دوره آزمایشی طولانی تر را ندارد. هنگام فسخ قرارداد کار ، بیانیه شفاهی کافی است ، اگرچه تأیید کتبی ترجیح داده می شود. فسخ قرارداد کار در طول دوره آزمایشی ممکن است تحت این شرایط برای کارمند و کارفرما انجام شود. این امر در صورتی امکان پذیر است که کارمند هنوز کار خود را شروع نکرده باشد. در صورت اخراج در دوره آزمایشی ، کارفرما ملزم به ادامه پرداخت حقوق نیست و علاوه بر این (به استثنای شرایط وخیم) ملزم به پرداخت خسارت نیست.

دلیل اخراج

کارفرما هنگام خاتمه قرارداد کار موظف به ذکر دلیل نیست. اما به درخواست کارمند ، کارفرما باید در این باره توضیح دهد. اگر کارفرما انگیزه ای برای خاتمه دادن بخواهد ، در مورد کارمند نیز صدق می کند. انگیزه اخراج باید کتبی باشد.

استحقاق مزایا

اگر کارمندی در دوره آزمایشی استعفا را انتخاب کند ، حق دریافت WW را ندارد. با این حال ، ممکن است وی از مزایای کمک اجتماعی از شهرداری برخوردار شود. اگر کارمندی به دلیل بیماری اخراج شود ، ممکن است طبق قانون مزایای بیماری (Ziektewet) حق بهره مندی از وی را داشته باشد.

تبعیض

اما کارفرما موظف است هنگام فسخ قرارداد کار ، منع تبعیض را رعایت کند. بنابراین ، کارفرما ممکن است در رابطه با جنسیت (به عنوان مثال بارداری) ، نژاد ، مذهب ، جهت گیری ، از کارافتادگی یا بیماری مزمن قرارداد را فسخ نکند. با این حال ، در اینجا لازم است که خاتمه در دوره آزمایشی در دوران بارداری یا بیماری مزمن در ارتباط با دلیل اخراج عمومی مجاز باشد.

اگر اخراج تبعیض آمیز باشد ، توسط دادگاه فرعی می تواند باطل شود. این درخواست باید ظرف دو ماه پس از برکناری درخواست شود. برای اینکه چنین درخواستی پذیرفته شود ، باید مقصر جدی کارفرما باشد. اگر دادگاه به نفع کارمند رای صادر کند ، کارفرما حقوق خود را مدیون است ، زیرا اخطار اخراج بی اعتبار شناخته می شود. کارفرما مکلف به جبران خسارت نیست. به جای ابطال ، در صورت خاتمه تبعیض آمیز ، می توان خسارت منصفانه را نیز مطالبه کرد که در این صورت هیچگونه ملامت جدی اثبات نمی شود.

آیا با اخراج یا قصد اخراج کارمندی را در یک دوره آزمایشی روبرو هستید؟ در این صورت ، لطفا تماس بگیرید Law & More. وکلای ما در زمینه قانون کار متخصص هستند و خوشحال خواهند شد که در طول مراحل دادرسی به شما مشاوره حقوقی یا مشاوره دهند. آیا در مورد خدمات ما یا اخراج س questionsالی دارید؟ اطلاعات بیشتر را می توان در سایت ما یافت: اخراج سایت.

Law & More