دوره های خاتمه و اخطار

دوره های خاتمه و اخطار

آیا می خواهید از شر توافق خلاص شوید؟ این همیشه بلافاصله امکان پذیر نیست. البته مهم است که آیا توافق نامه کتبی وجود دارد و آیا توافقاتی در مورد یک دوره اطلاع رسانی انجام شده است. گاهی اوقات یک دوره اعلامیه قانونی برای توافق نامه اعمال می شود ، در حالی که خود شما در این مورد توافق مشخصی انجام نداده اید. برای تعیین مدت زمان اخطار ، مهم است که بدانید این نوع قرارداد چیست و آیا برای مدت مشخص یا نامعلومی منعقد شده است. همچنین مهم است که شما به درستی خاتمه را اطلاع دهید. این وبلاگ ابتدا توضیح خواهد داد که توافق نامه های مدت زمان شامل چه مواردی می شود در مرحله بعدی ، تمایز بین قراردادهای مدت دار و منعقده آزاد مورد بحث قرار خواهد گرفت. سرانجام ، ما در مورد راههای فسخ توافق نامه بحث خواهیم کرد.

دوره های خاتمه و اخطار

قراردادها برای مدت نامحدود

در مورد توافق های بلند مدت ، طرفین متعهد می شوند که در مدت زمان طولانی تری به طور مداوم عمل کنند. بنابراین عملکرد برمی گردد یا متوالی است. به عنوان مثال ، قراردادهای اجاره و کار به عنوان مثال از قراردادهای بلند مدت است. برعکس ، قراردادهای بلند مدت قراردادهایی هستند که طرفین را ملزم به انجام یکبار مصرف می کنند ، مثلاً یک قرارداد خرید.

مدت زمان مشخص

اگر توافق نامه ای برای مدت زمان مشخصی منعقد شده باشد ، به طور واضح توافق شده است که چه موقع توافق نامه شروع می شود و چه زمانی به پایان می رسد. در بیشتر موارد ، فسخ زودرس توافقنامه در نظر گرفته نشده است. اصولاً فسخ توافق به صورت یک جانبه امکان پذیر نیست ، مگر اینکه امکان انجام این کار در توافق نامه وجود داشته باشد.

با این حال ، هنگامی که شرایط پیش بینی نشده ای بوجود می آید ، ممکن است احتمال فسخ وجود داشته باشد. مهم است که این شرایط هنوز در توافق نامه در نظر گرفته نشده است. بعلاوه ، شرایط پیش بینی نشده باید از چنان ماهیت جدی برخوردار باشد که از طرف دیگر انتظار نداشته باشد که قرارداد را حفظ کند. در این شرایط توافق نامه عملکرد مستمر نیز می تواند با انحلال توسط دادگاه فسخ شود.

زمان نامشخص

قراردادهای مدت دار برای مدت نامشخص ، در اصل ، همیشه با اخطار فسخ می شوند.

در دادرسی دادرسی ، اصول زیر در هنگام خاتمه قراردادهای آزاد استفاده می شود:

  • اگر در قانون و توافق نامه سیستم فسخ پیش بینی نشده باشد ، در اصل قرارداد دائمی برای مدت نامحدود قابل فسخ است.
  • در برخی موارد ، با این وجود ، الزامات منطقی و انصاف ممکن است به این معنی باشد که فسخ تنها در صورت وجود زمینه کافی جدی برای فسخ امکان پذیر است.
  • در بعضی موارد ، الزامات منطقی و انصاف ممکن است ایجاب کند که یک دوره اخطار مشخص رعایت شود یا اخطار باید با پیشنهاد پرداخت غرامت یا خسارت همراه باشد.

برخی از قراردادها مانند قراردادهای کار و اجاره نامه دارای دوره های اعلامیه قانونی هستند. وب سایت ما دارای انتشارات جداگانه ای در این زمینه است.

چه زمانی و چگونه می توانید توافق نامه را لغو کنید؟

اینکه و چگونه می توان توافق را فسخ کرد ، در وهله اول به محتوای توافق بستگی دارد. احتمال فسخ اغلب در شرایط و ضوابط کلی توافق می شود. بنابراین عاقلانه است که ابتدا به این اسناد نگاهی بیندازید تا ببینید چه امکاناتی برای فسخ توافق وجود دارد. از نظر قانونی ، این مورد به عنوان خاتمه شناخته می شود. به طور کلی ، فسخ توسط قانون تنظیم نشده است. وجود احتمال فسخ و شرایط آن در توافق نامه تنظیم شده است.

آیا می خواهید اشتراک خود را با نامه یا ایمیل لغو کنید؟

در بسیاری از قراردادها این الزام وجود دارد که توافق نامه فقط به صورت کتبی فسخ می شود. برای برخی از انواع قرارداد ، این حتی به صراحت در قانون ذکر شده است ، به عنوان مثال در مورد خرید ملک. تا همین اواخر فسخ چنین قراردادهایی از طریق ایمیل امکان پذیر نبود. اما قانون از این لحاظ اصلاح شده است. در برخی شرایط ، ایمیل به عنوان "نوشتن" در نظر گرفته می شود. بنابراین ، اگر در قرارداد شرط نشده باشد که قرارداد باید با نامه سفارشی فسخ شود ، بلکه فقط به یک اخطار کتبی اشاره دارد ، ارسال ایمیل کافی است.

با این حال ، اشتراک در پست الکترونیکی یک ضرر دارد. ارسال ایمیل منوط به اصطلاح "نظریه دریافت" است. این بدان معناست که گزاره ای خطاب به شخص خاصی فقط زمانی وارد عمل می شود که بیانیه به آن شخص رسیده باشد. بنابراین ارسال خود به خود کافی نیست. گزاره ای که به مخاطب نرسیده است ، تأثیری ندارد. بنابراین هرکسی که توافق نامه ای را از طریق ایمیل منحل کند ، باید ثابت کند که ایمیل در واقع به مخاطب رسیده است. این تنها در صورتی امکان پذیر است که شخصی که نامه الکترونیکی به وی ارسال شده است به نامه الکترونیکی پاسخ دهد ، یا اگر بخوانید یا تأییدیه دریافت را درخواست کرده باشید.

اگر می خواهید توافقی را که قبلا منعقد شده است منحل کنید ، عاقلانه است که ابتدا به شرایط و ضوابط عمومی و قرارداد نگاه کنید تا ببینید چه مواردی در مورد فسخ مشخص شده است. اگر توافق نامه باید به صورت کتبی فسخ شود ، بهتر است این کار را از طریق پست سفارشی انجام دهید. اگر خاتمه را از طریق ایمیل انتخاب کردید ، مطمئن شوید که می توانید آدرس گیرنده ایمیل را دریافت کنید.

آیا می خواهید توافق نامه ای را لغو کنید؟ یا آیا در مورد خاتمه توافق نامه ها سوالی دارید؟ سپس دریغ نکنید که با وکلا تماس بگیرید Law & More. ما مایل هستیم توافقات شما را بررسی کرده و مشاوره صحیح را به شما ارائه دهیم.

 

Law & More