قرارداد اهداکننده: چه چیزی را باید بدانید؟ تصویر

توافق نامه اهدا کننده: چه چیزی باید بدانید؟

داشتن فرزند با کمک دهنده اسپرم جنبه های مختلفی دارد ، مانند یافتن یک اهدا کننده مناسب یا روند تلقیح. جنبه مهم دیگر در این زمینه رابطه حقوقی بین طرفی است که می خواهد از طریق تلقیح باردار شود ، هر یک از شرکا ، یک اهدا کننده اسپرم و کودک. درست است که برای تنظیم این رابطه حقوقی توافق اهدا کننده لازم نیست. با این وجود ، از نظر حقوقی روابط حقوقی طرفین پیچیده است. برای جلوگیری از اختلافات در آینده و ایجاد اطمینان برای همه طرف ها ، عاقلانه است که همه طرفین توافق نامه اهدا کنند. توافق نامه اهدا کننده همچنین روشن بودن توافق نامه بین والدین احتمالی و اهدا کنندگان اسپرم را تضمین می کند. هر توافق نامه اهدا کننده یک توافق نامه شخصی است ، اما یک توافق مهم برای همه است ، زیرا همچنین شامل توافقات مربوط به کودک است. با ثبت این توافقات ، اختلاف نظر در مورد نقش اهدا کننده در زندگی کودک نیز کمتر خواهد بود. علاوه بر مزایایی که توافق نامه اهدا کننده می تواند به همه طرفها ارائه دهد ، این وبلاگ به طور متوالی بحث می کند که توافق نامه اهدا کننده چه عواملی را در بر دارد ، چه اطلاعاتی در آن ذکر شده است و چه توافق نامه های مشخصی در آن می توان بست.

توافق نامه اهدا کننده چیست؟

قرارداد اهدا کننده یا قرارداد اهدا کننده قراردادی است که در آن توافق نامه های بین والدین یا اهدا کنندگان اسپرم ثبت می شود. از سال 2014 ، دو نوع کمک مالی در هلند متمایز شده است: اهدا B و C.

کمک مالی B به این معنی است که کمک مالی توسط اهدا کننده کلینیکی انجام می شود که برای والدین مورد نظر ناشناخته است. با این حال ، این نوع اهدا کننده توسط کلینیک ها با بنیاد Donor Data Artificialization ثبت می شود. در نتیجه این ثبت نام ، بعداً بچه های باردار این فرصت را پیدا می کنند که منشأ او را دریابند. هنگامی که کودک باردار به دوازده سالگی رسید ، می تواند برخی از اطلاعات اولیه را درباره این نوع اهدا کننده درخواست کند. داده های اساسی مربوط می شود ، به عنوان مثال ، ظاهر ، حرفه ، وضعیت خانواده و ویژگی های شخصیتی که توسط اهدا کننده در زمان اهدای اهدا شده است. هنگامی که کودک باردار به شانزده سالگی رسید ، او همچنین می تواند اطلاعات شخصی (دیگر) این نوع اهدا کننده را درخواست کند.

کمک مالی Cاز طرف دیگر ، به این معنی است که مربوط به اهدا کننده ای است که برای والدین مورد نظر شناخته شده است. این نوع اهدا کننده معمولاً شخصی از حلقه آشنایان یا دوستان والدین احتمالی یا شخصی است که والدین احتمالی خودشان به صورت آنلاین پیدا کرده اند. نوع دوم اهدا کننده نیز اهدا کننده ای است که معمولاً توافق نامه اهدا کننده با او منعقد می شود. مزیت بزرگ این نوع اهدا کننده این است که والدین مورد نظر اهدا کننده و بنابراین مشخصات وی را می شناسند. علاوه بر این ، هیچ لیست انتظار وجود ندارد و تلقیح می تواند به سرعت پیش رود. با این حال ، مهم است که با این نوع اهدا کنندگان توافق نامه های بسیار خوبی انجام شود و آنها را ضبط کنیم. توافق نامه اهدا کننده می تواند در صورت س questionsال یا عدم اطمینان ، پیشاپیش توضیحاتی را ارائه دهد. در صورت وجود هرگونه دادخواست ، چنین توافقی به صورت گذشته نگر نشان می دهد که توافق نامه های انجام شده این است که افراد با یکدیگر توافق کرده اند و طرفین در زمان امضای توافق نامه چه نیت هایی داشته اند. برای جلوگیری از درگیری های قانونی و اقدامات قانونی با اهدا کننده ، توصیه می شود در مراحل اولیه مراحل دادرسی برای تهیه توافق نامه اهدا کننده ، از یک وکیل کمک حقوقی بخواهید.

آنچه در توافق نامه اهدا کننده ذکر شده است؟

اغلب موارد زیر در قرارداد اهدا کننده ذکر شده است:

  • مشخصات و نام اهدا کننده
  • مشخصات و نام پدر یا مادر احتمالی
  • توافقاتی در مورد اهدای اسپرم مانند مدت زمان ، ارتباط و نحوه کار
  • جنبه های پزشکی مانند تحقیق در مورد نقص ارثی
  • اجازه بازرسی اطلاعات پزشکی
  • هر گونه کمک هزینه اینها اغلب هزینه های سفر و هزینه معاینه پزشکی اهدا کننده است.
  • حقوق و تعهدات اهدا کننده
  • حقوق ناشناس بودن و حریم خصوصی
  • مسئولیت هر دو طرف
  • سایر احکام در صورت تغییر وضعیت

حقوق و تعهدات قانونی در مورد کودک

وقتی صحبت از کودک باردار می شود ، یک اهدا کننده ناشناخته معمولاً هیچ نقش قانونی ندارد. به عنوان مثال ، یک اهدا کننده نمی تواند اعمال کند که از نظر قانونی پدر و مادر کودک باردار شود. این واقعیت را تغییر نمی دهد که تحت شرایط خاص امکان پذیر است که اهدا کننده از نظر قانونی پدر و مادر کودک شود. تنها راه اهداكننده تربيت قانوني ، شناختن فرزند متولد شده است. با این حال ، رضایت والدین احتمالی برای این کار لازم است. اگر کودک باردار از قبل دارای دو پدر و مادر قانونی باشد ، شناختن فرزند باردار حتی برای مجوز برای اهدا کننده امکان پذیر نیست. حقوق برای اهدا کننده شناخته شده متفاوت است. در این صورت ، به عنوان مثال ، طرح بازدید و نفقه نیز می تواند نقش داشته باشد. بنابراین عاقلانه است که والدین احتمالی نکات زیر را با اهدا کننده در میان بگذارند و ثبت کنند:

فرزندپروری قانونی. با گفتگو در مورد این موضوع با اهدا کننده ، والدین احتمالی می توانند از این مسئله غافلگیر شوند که در نهایت از این واقعیت که اهدا کننده می خواهد کودک باردار را به عنوان فرزند خود تشخیص دهد ، متعجب می شود و بنابراین می خواهد پدر و مادر قانونی آن باشد. بنابراین مهم است که پیشاپیش از اهدا کننده س askال کنید که آیا او نیز دوست دارد کودکی را به رسمیت بشناسد و یا حضانت داشته باشد. برای جلوگیری از بحث پس از آن ، عاقلانه است که مواردی را که بین اهدا کننده و والدین مورد نظر در این مورد در توافق نامه اهدا کننده بحث شده است ، به وضوح ثبت کنید. از این نظر ، قرارداد اهدا کننده همچنین از پدر و مادر قانونی پدر یا مادر مورد نظر محافظت می کند.

تماس و سرپرستی. این قسمت مهم دیگری است که شایسته است پیش از این توسط والدین احتمالی و اهدا کننده در توافق نامه اهدا کننده مورد بحث قرار گیرد. به طور خاص ، می توان تنظیم کرد که آیا ارتباطی بین اهدا کننده اسپرم و کودک وجود خواهد داشت یا خیر. در این صورت ، توافق نامه اهدا کننده می تواند شرایطی را که در آن اتفاق می افتد نیز مشخص کند. در غیر این صورت ، این امر می تواند از تعجب کودک (ناخواسته) کودک باردار جلوگیری کند. در عمل ، توافقاتی که والدین احتمالی و اهدا کنندگان اسپرم با یکدیگر می بندند ، اختلافاتی دارد. یکی از اهدا کنندگان اسپرم ماهانه یا سه ماهه با کودک تماس خواهد داشت و اهداکننده دیگر اسپرم تا شانزده سالگی با کودک ملاقات نخواهد کرد. در نهایت ، این اهدا کننده و والدین احتمالی هستند که در این مورد با هم توافق کنند.

حمایت از کودک. هنگامی که در توافق نامه اهدا کننده به وضوح ذکر شده است که اهدا کننده فقط بذر خود را به والدین مورد نظر اهدا می کند ، یعنی چیزی بیش از این که آن را برای لقاح مصنوعی در دسترس قرار دهد ، اهدا کننده مجبور به پرداخت هزینه حمایت از کودک نیست. از این گذشته ، در این صورت او عامل بیماری نیست. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است اهدا کننده به عنوان یک عامل علیت دیده شود و از طریق اقدام پدری به عنوان یک پدر قانونی تعیین شود ، که ملزم به پرداخت هزینه های نگهداری خواهد بود. این بدان معناست که قرارداد اهدا کننده نه تنها برای والدین (مادران) مورد نظر مهم است ، بلکه مطمئناً برای اهدا کننده نیز مهم است. با توافق دهنده ، اهدا کننده می تواند اثبات کند که اهدا کننده است و این اطمینان می دهد که پدر یا مادر آینده نمی توانند تقاضای نگهداری کنند.

تنظیم ، بررسی یا تنظیم توافق نامه اهدا کننده

آیا شما در حال حاضر قرارداد اهدا کننده دارید و آیا شرایطی برای شما یا اهدا کننده تغییر کرده است؟ پس ممکن است عاقلانه باشد که توافق نامه اهدا کننده را تنظیم کنید. حرکتی را درنظر بگیرید که عواقبی برای ترتیب بازدید به همراه داشته باشد. یا تغییر در درآمد ، که بازنگری در نفقه را ضروری می کند. اگر توافق نامه را به موقع تغییر دهید و توافقاتی را انجام دهید که هر دو طرف از آن پشتیبانی می کنند ، احتمال زندگی پایدار و آرام را نه تنها برای خودتان ، بلکه برای کودک نیز افزایش می دهید.

آیا شرایط برای شما ثابت است؟ حتی در این صورت ممکن است عاقلانه باشد که توافق نامه اهدا کننده خود را توسط یک متخصص حقوقی بررسی کنید. در Law & More ما درک می کنیم که هر شرایط متفاوت است. به همین دلیل است که ما رویکرد شخصی داریم. Law & Moreوکلای دادگستری در قانون خانواده متخصص هستند و می توانند وضعیت شما را با شما بررسی کنند و تعیین کنند که آیا توافق نامه اهدا کننده مستلزم تعدیل است.

آیا می خواهید با راهنمایی یک وکیل متخصص خانواده در امور مربوط به خانواده یک قرارداد اهدا کنید؟ حتی در آن زمان Law & More برای شما آماده است وکلای ما همچنین می توانند در صورت اختلاف بین والدین مورد نظر و اهدا کننده ، به شما کمک حقوقی یا مشاوره دهند. آیا س otherال دیگری در مورد این موضوع دارید؟ لطفا تماس بگیرید Law & More، ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم

Law & More