نمایه سازی قانونی نفقه 2023 تصویر

نمایه سازی قانونی نفقه 2023

دولت هر ساله میزان نفقه را افزایش می دهد. به این می گویند نمایه سازی نفقه. این افزایش به میانگین افزایش دستمزد در هلند بستگی دارد. نمایه سازی نفقه فرزند و شریک به منظور اصلاح افزایش حقوق و هزینه زندگی است. وزیر دادگستری درصد را تعیین می کند. وزیر درصد نمایه سازی قانونی، نمایه سازی نفقه را طبق استانداردهای ترما برای سال آینده تعیین می کند.

نرخ نمایه سازی برای سال 2023 تعیین شده است ٪۱۰۰. این بدان معناست که از اول ژانویه 1، میزان نفقه قابل اعمال 2023٪ افزایش می یابد. پرداخت کننده تعمیر و نگهداری باید خود این افزایش را اجرا کند.

هر نفقه ای قانوناً موظف به اعمال این افزایش است. حتی اگر دستمزد شما بالا نرفته و یا هزینه های شما افزایش یافته باشد، موظف به استفاده از نمایه سازی نفقه هستید. اگر افزایش را پرداخت نکنید، شریک سابق شما ممکن است بتواند مبلغ را مطالبه کند. الزام به شاخص نفقه در مورد نفقه فرزند و شریک زندگی اعمال می شود. حتی اگر در طرح فرزندپروری و/یا میثاق طلاق با این موضوع موافقت نکرده باشید و/یا حکم دادگاه اشاره ای به نمایه سازی نداشته باشد، نمایه سازی طبق قانون اعمال می شود. فقط در مواردی که نمایه سازی قانونی حمایت از فرزند و همسر به طور صریح با توافق یا حکم دادگاه منتفی باشد، نیازی به پرداخت نیست.

نمایه سازی نفقه 2023 خود محاسبه

شما شاخص سازی نفقه شریک و فرزند را به صورت زیر محاسبه می کنید: مبلغ نفقه فعلی/100 x درصد شاخص سازی 2023 + مبلغ نفقه جاری. مثال: فرض کنید مبلغ نفقه شریک فعلی 300 یورو است و مقدار نفقه جدید پس از شاخص سازی (300/100) x 3.4 + 300 = 310.20 یورو است.

در سال های گذشته هیچ نمایه سازی اعمال نمی شد؟

آیا شما نفقه دهنده هستید؟ در این صورت بهتر است خودتان همیشه به شدت به شاخص بندی نفقه توجه کنید. در این مورد اعلان دریافت نخواهید کرد و مبلغ به طور خودکار تنظیم نمی شود. اگر سالانه آن را ایندکس نکنید، شریک سابق شما می‌تواند این فهرست‌سازی را تا پنج سال پس بگیرد. پس از آن مقادیر درگیر می تواند قابل توجه باشد. ما به شما توصیه می کنیم که میزان نفقه جدید را محاسبه کنید و اطمینان حاصل کنید که مبلغ نفقه جدید را تا اول ژانویه 1 به شریک یا فرزندان قبلی خود پرداخت کنید.

آیا در مورد شاخص بندی قانونی نفقه یا وصول نفقه معوقه سوالی دارید؟ یا مایلید مقدار نفقه تعیین یا تعدیل شود؟ لطفا با ما در تماس باشید وکلای حقوق خانواده.

Law & More