آیا طرح بازنشستگی اجباری است؟

آیا طرح بازنشستگی اجباری است؟

بله و خیر! قانون اصلی این است که کارفرما موظف به ارائه طرح بازنشستگی به کارمندان نیست. علاوه بر این، اصولاً کارکنان ملزم به شرکت در طرح بازنشستگی ارائه شده توسط کارفرما نیستند.

با این حال، در عمل، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که این قانون اصلی اعمال نمی‌شود و کارفرما را برای ارائه یا عدم ارائه طرح بازنشستگی با انتخاب کمی مواجه می‌کند. همچنین یک کارفرما نمی تواند همیشه طرح بازنشستگی را آنطور که صلاح می داند طراحی یا تغییر دهد. داشتن اطمینان در این مورد مهم است.

در چه شرایطی طرح بازنشستگی اجباری است؟

  • برای عضویت اجباری در یک صندوق بازنشستگی صنعت;
  • تعهد به موجب الف قرارداد جمعی؛ محدودیت به دلیل شورای کارحق رضایت؛
  • در مورد از قبل موجود موافقت نامه اجرایی;
  • به دنبال یک حکم قانونی در قانون بازنشستگی

مشارکت اجباری در صندوق بازنشستگی صنعت

زمانی که شرکتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی اجباری صنعت قرار می گیرد، نتیجه آن این است که کارفرما موظف است طرح بازنشستگی صندوق بازنشستگی را ارائه دهد و کارمند را در این صندوق ثبت نام کند. اگر یک کارفرما به اشتباه به صندوق بازنشستگی اجباری صنعت نپیوندد، این می تواند عواقب مالی قابل توجهی برای او و کارمندانش داشته باشد. همچنین کارفرما باید به هر حال بعداً ملحق شود و به ماسبق ثبت نام کند. این بدان معناست که تمام حق بیمه بازنشستگی معوق هنوز باید پرداخت شود. گاهی اوقات معافیت ممکن است، اما از آنجایی که این موضوع برحسب صنعت متفاوت است، تحقیق دقیق در این مورد ضروری است. در uitvoeringarbeidsvoorwaardenwetgeving.nl می توانید بررسی کنید که آیا شرکت شما تحت پوشش یکی از صندوق های اجباری مزایای تعریف شده است یا خیر.

اکثر کارگران هلندی به طور اجباری به یکی از بیش از 50 صندوق بازنشستگی صنعت وابسته هستند. شناخته شده ترین صندوق های بازنشستگی صنعت عبارتند از ABP (برای دولت و آموزش)، PFZW (بهداشت و رفاه)، BPF Bouw، و صندوق بازنشستگی فلز و فناوری.

تعهدات بازنشستگی بر اساس قرارداد جمعی

یک قرارداد جمعی ممکن است حاوی مفاد و شرایطی باشد که طرح بازنشستگی باید با آنها مطابقت داشته باشد یا ممکن است اجباراً تعیین کند که مستمری باید با کدام ارائه دهنده بازنشستگی قرار گیرد. مقررات CBA در مورد حقوق بازنشستگی را نمی توان به طور کلی الزام آور اعلام کرد. این بدان معناست که اصولاً کارفرمایان و کارمندان غیر متعهد به آنها متعهد نیستند. با این حال، همیشه مهم است که بررسی شود که آیا کارفرما و کارمندان ممکن است در محدوده صندوق بازنشستگی اجباری صنعت قرار بگیرند یا خیر.

محدودیت برای کارفرما به دلیل حق موافقت شورای کار 

به اصطلاح حق موافقت شورای کار، آزادی قراردادی کارفرما در مورد حقوق بازنشستگی را محدودتر می کند. این حق رضایت در بخش 27 قانون شوراهای کار تنظیم شده است. در صورتی که شرکت حداقل 50 نفر را استخدام کند، طبق قانون، تشکیل شورای کار الزامی است. هنگام تعیین تعداد افراد شاغل در شرکت، نمی توان بین افرادی که به صورت تمام وقت و پاره وقت کار می کنند، تفاوتی قائل شد. طبق قانون شوراهای کار، کارفرما باید برای هر تصمیمی برای معرفی، اصلاح یا لغو قرارداد بازنشستگی، از جمله موارد دیگر، موافقت شورای کار را کسب کند.

کارفرما قبلاً با یک ارائه دهنده بازنشستگی یک قرارداد مدیریتی منعقد کرده است.

در این شرایط، کارفرما تقریباً همیشه به صورت قراردادی موظف است همه کارکنان جدید را در ارائه دهنده بازنشستگی ثبت نام کند. یکی از دلایل این امر این است که اصولاً یک مدیر بازنشستگی مجاز به سؤال در مورد وضعیت سلامت کارکنان نیست. اکنون، برای جلوگیری از ثبت نام فقط کارمندان با سلامت ضعیف، مدیر بازنشستگی از همه کارمندان - یا گروهی از کارمندان - می خواهد که ثبت نام کنند.

محدودیت ناشی از مقررات قانونی قانون بازنشستگی

کارفرما باید ظرف یک ماه پس از پیوستن به کارمند جدید، به طور کتبی اطلاع دهد که آیا در طرح بازنشستگی شرکت خواهد کرد یا خیر. اگر این کارمند متعلق به همان گروهی از کارمندانی باشد که قبلاً در یک طرح بازنشستگی شرکت کرده اند، کارمند جدید نیز به طور خودکار مشارکت در این طرح بازنشستگی را آغاز می کند. در عمل، این معمولاً قبلاً در قرارداد کار پیشنهادی ذکر شده است.

سهم کارکنان

آیا طرح بازنشستگی اجباری کارفرما را تحت پوشش قرار می دهد؟ اگر چنین است، آن طرح یا قرارداد جمعی حداکثر سهم کارمندان را بیان می کند. توجه داشته باشید! حق بازنشستگی قابل کسر استسهم کارفرما در سهم بازنشستگی کارکنان به عنوان هزینه نیروی کار محاسبه می شود. کارفرما ممکن است این موارد را از سود کسر کند. در نتیجه مالیات کمتری می پردازید.

وظیفه مراقبت کارفرما

اطلاعات مربوط به حقوق بازنشستگی از طریق ارائه دهنده بازنشستگی (صندوق بازنشستگی یا بیمه گر بازنشستگی) ارسال می شود. اما کارفرما باید کارمندان را نیز از مواردی آگاه کند. این وظیفه مراقبت نامیده می شود. صندوق بازنشستگی یا بیمه‌گر بازنشستگی اغلب می‌توانند در این مورد کمک کنند. کارفرما باید حقوق بازنشستگی خود را به کارکنان اطلاع دهد:

  • در شروع استخدام. کارفرما در مورد طرح بازنشستگی و سهم بازنشستگی که باید خودشان بپردازند به آنها می گوید. و اینکه آیا انتقال ارزش امکان پذیر است؟ یک کارمند جدید حقوق بازنشستگی از قبل تعلق گرفته را در طرح بازنشستگی کارفرمای جدید قرار می دهد.
  • اگر آنها در حال حاضر کار می کنند، برای مثال، در مورد فرصت هایی برای ایجاد یک مستمری اضافی.
  • اگر کار را ترک کنند، کارفرما به کارفرما می گوید که اگر کارمند کسب و کار خود را راه اندازی کند، طرح بازنشستگی ممکن است ادامه یابد. علاوه بر این، کارفرما باید به کارمند در مورد انتقال ارزش مستمری خود به طرح بازنشستگی کارفرمای جدید خود اطلاع دهد.

آیا کارمند می تواند از مستمری امتناع کند؟

در بیشتر موارد، شرکت نکردن در طرح بازنشستگی تقریبا غیرممکن است. اگر در قرارداد جمعی مستمری صنعت یا مشارکت مستمری پیش بینی شده باشد، کارمند نمی تواند از آن خارج شود. اگر کارفرما با یک بیمه‌گر بازنشستگی قرارداد منعقد کرده باشد، معمولاً توافقی نیز وجود دارد که همه کارکنان شرکت کنند. به عنوان یک کارمند، می توانید از خود بپرسید که آیا شرکت نکردن عاقلانه است یا خیر. علاوه بر کمک اجباری شما به صندوق بازنشستگی، کارفرما نیز بخشی را کمک می کند. همچنین، سهم بازنشستگی از دستمزد ناخالص حاصل می‌شود، در حالی که وقتی شروع به پس‌انداز می‌کنید، باید از حقوق خالص شما حاصل شود.

محکومین

معترض وظیفه شناسی فردی است که به دلیل اعتقادات مذهبی خود تمایلی به بیمه ندارد. این بر حقوق بازنشستگی تأثیر می گذارد. سپس آنها باید یک معافیت رسمی از بانک بیمه اجتماعی (SVB) داشته باشند. درخواست برای چنین معافیتی کاملاً شدید است، زیرا این معافیت برای همه بیمه ها اعمال می شود. همچنین از ثبت نام AOW و WW خارج خواهید شد و دیگر نمی توانید بیمه درمانی دریافت کنید. بنابراین صرفاً برای خارج شدن از حق بازنشستگی اجباری خود به عنوان معترض وظیفه شناس ثبت نام نکنید. اگر از SVB به رسمیت شناخته می شوید، لزوما ارزان تر نیستید. به جای نوع بیمه شده، معترض وظیفه شناس برای یک نوع پس انداز حق بیمه پرداخت می کند. حق بیمه از طریق یک حساب پس انداز باز شده ویژه با نرخ بهره پرداخت می شود. تا زمانی که دیگ خالی شود، این را به صورت اقساط در سن بازنشستگی دریافت می کنند.

کارفرما نمی تواند طرح بازنشستگی را یک شبه تغییر دهد.

طرح بازنشستگی شرط استخدام است و کارفرما اجازه ندارد آن را به همین شکل تغییر دهد. این فقط با رضایت کارمندان مجاز است. گاهی اوقات طرح بازنشستگی یا قرارداد جمعی بیان می کند که تعدیل یک جانبه امکان پذیر است. اما این فقط در شرایط شدید مجاز است، مانند اگر شرکت در خطر ورشکستگی باشد یا به دلیل تغییر قانون یا قرارداد جمعی کار. سپس کارفرما باید کارمندان خود را از پیشنهاد تغییر مطلع کند.

اگر یک طرح در داخل شرکت قابل اجرا باشد، تقریباً در همه موارد اجباری است. اگر حقوق بازنشستگی داوطلبانه ارائه شود، کلید اطمینان از مشارکت همه است. آیا بعد از خواندن وبلاگ ما سوالی دارید؟ در صورت تمایل به تماس ما وکلای ما با خوشحالی با شما صحبت خواهند کرد و توصیه های مناسبی را به شما خواهند داد. 

Law & More